Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Ny dun jakke  (Læst 6313 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Annette S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 938
Sv: Ny dun jakke
« Svar #15 Dato: 10 November , 2008, 18:44 »
Hvor er det godt, at hun er blevet fin igen, for hun var da noget af det ynkeligste  :D Den ene af det to dværgwyandotter, som jeg forærede væk tidligere på året, blev også sådan total grim, når hun fældede og det var ligesom at have fat i et pindsvin  :o
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline liski

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 266
Sv: Ny dun jakke
« Svar #16 Dato: 10 November , 2008, 20:49 »
Desværre kan jeg ikke fremvise lige så gode resultater for min nøgne høne.  Jeg tror det er rigtigt, som en skrev (Tommy?) at hun er blevet plukket af en anden høne der, hvor hun kom fra.  :-\
For at hjælpe hende gennem vinteren byggede jeg et vinterhi til alle tre høns indeni det store hønsehus.  Jeg lagde et skråt tag over en del af det store hus lige indenfor hønselemmen og lavede en væg, der kan åbnes som en dør til resten af det store hus.  Der blev sat pind op i ca. ½ meters højde og strøet træspåner fint på gulvet.  :)
Men det passede ikke damerne  ::)!  Et par aftener bar jeg dem ind og satte dem på pindene; men de ville stadig ikke gå ind selv.  Min mand var på hønsenes parti og ville ikke have noget at gøre med projektet  :(, så jeg måtte bøje mig for overmagten  <W, og væggen/døren er nu permanent åben, så de har adgang til hele det store hus.  Øv!
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk