Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Drømmer i om og ha høns indedørs ?  (Læst 6019 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Nielsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 934
Drømmer i om og ha høns indedørs ?
« Dato: 04 Oktober , 2008, 23:08 »
Hvis ja, så kan i via dette link se hvordan man bærer sig ad med og lave en hønseble  :o ;D


http://nl.youtube.com/watch?v=mm_-glNJlns&feature=related


God fornøjelse, så er der lidt og lave i de kolde vinter aftener !



Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Drømmer i om og ha høns indedørs ?
« Svar #1 Dato: 04 Oktober , 2008, 23:10 »
Det er jo totalt gakgak xD...Eller skulle jeg sige gokgok :D... Okay, jeg er overtræt, tror bare jeg går i seng inden i dør af at hører på min ringe overtræthedshumor xD
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Drømmer i om og ha høns indedørs ?
« Svar #2 Dato: 04 Oktober , 2008, 23:13 »
 ;D ;D ;D ;D ::)

Man fristes til at gøre som obelix og asterix og sige dok dok dok de er skøre de amerikanere....

Jeg går bare ud fra at damen var from over there... jeg har pt ikke lige lyd på comp. så jeg kunne ikke høre hende..
MVH Lene

Offline Dorte Hee

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 345
Sv: Drømmer i om og ha høns indedørs ?
« Svar #3 Dato: 05 Oktober , 2008, 00:12 »
Gud fader bevares!!!!!!!!!!!!!!!!!  <J  <B  :o 

Hun burde anmeldes for dyremishandling...  :-\

Gad s.. nok se mine høns og navnlig hane  <: stå stille længe nok til at få taget mål  <R
Mange hilsner Dorte

0.1 Australops
0.1 Maran/Orpington
som er i pleje på ubestemt tid

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Drømmer i om og ha høns indedørs ?
« Svar #4 Dato: 05 Oktober , 2008, 09:04 »
Hvad folk dog finder på, ja jeg græmmes sådan behandler man altså ikke dyr <B <B <R
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline liski

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 266
Sv: Drømmer i om og ha høns indedørs ?
« Svar #5 Dato: 05 Oktober , 2008, 19:05 »


Jeg ved snart ikke.  Min Alien, som er poster child for fældning i lexicon, har endnu ikke fået de fleste af sine fjer igen.
 
Jeg har ondt af hende i disse dage med blæst og regn.
 
Hun ser ud til at have det godt nu; men jeg er bange for, at det må blive noget som det, damen viste på den utroligt tålmodige høne + indendørs liv i vinter - eller en lille sweater i hønsestrik til udendørs!  :(

Er der nogen ideer til hurtig fjerklædning?  De vil blive modtaget med tak.
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Susanne Ebbe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 782
Sv: Drømmer i om og ha høns indedørs ?
« Svar #6 Dato: 06 Oktober , 2008, 09:27 »
Om man har en lille serama inden for eller en papegøje?!?
Hilsen Susanne

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: Drømmer i om og ha høns indedørs ?
« Svar #7 Dato: 06 Oktober , 2008, 09:40 »


Jeg ved snart ikke.  Min Alien, som er poster child for fældning i lexicon, har endnu ikke fået de fleste af sine fjer igen.
 
Jeg har ondt af hende i disse dage med blæst og regn.
 
Hun ser ud til at have det godt nu; men jeg er bange for, at det må blive noget som det, damen viste på den utroligt tålmodige høne + indendørs liv i vinter - eller en lille sweater i hønsestrik til udendørs!  :(

Er der nogen ideer til hurtig fjerklædning?  De vil blive modtaget med tak.

Det er jo off topic, men det er jo længe siden vi så hende, hun skulle jo gerne være fuld fjersat nu...hvor mange mangler hun Liski?

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Drømmer i om og ha høns indedørs ?
« Svar #8 Dato: 06 Oktober , 2008, 10:33 »
 <H <H <H <H <H <W <W <W HA HA HA
Det er dog det morsommeste jeg længe har set, tænk at kunne skifte ble på sin høne uden at fortrække en mine, med super rutinerede hænder, jeg er ikke en gang sikker på at jeg var så stærk i det da mine unger var små  <J

Det er fantastisk humor, men det er Amerikanerne nu tit i mine øjne, selvom jeg godt ved at det er rame alvor, og det er da egentlig det der gør det vildt morsomt.

Vejledning i blemontage og fremstilling til høns, tænk at det findes.

Og jeg bliver nu heller ikke specielt generet af det, de er da i det mindste ikke i bur, ligesom gøjen ville være det meste af tiden, jvf. Susannes kommentar.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: Drømmer i om og ha høns indedørs ?
« Svar #9 Dato: 06 Oktober , 2008, 21:50 »

Det er jo off topic, men det er jo længe siden vi så hende, hun skulle jo gerne være fuld fjersat nu...hvor mange mangler hun Liski?

Ja, jeg fortsætter også lige lidt selvom det ikke har noget med tråden at gøre...
Dengang Liski satte et billede ind af sin høne var jeg slet ikke i tvivl om at det ikke havde noget med fældning at gøre (derfor lidt ærgeligt at det er brugt i artikel om fældning) men at hønen rent faktisk har været plukket af andre høns. Jeg fik bare aldrig kommenteret det.
 Jeg har selv haft sådanne høner gående og de får ikke fjer igen før at de, netop, går i fældning.

Fordi ellers har du ret Hanne. Hvis den var i fældning dengang så burde den have en perfekt fjerdragt på nuværende tidspunkt.

Danny

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline liski

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 266
Sv: Drømmer i om og ha høns indedørs ?
« Svar #10 Dato: 06 Oktober , 2008, 22:50 »

Danny,
den kom med en anden høne, der var næsten lige så nøgen.  Hun har fået alle sine fjer igen på én gang i løbet af nogle dage for ca, to uger siden, men den, vi taler om, har kun fået dem pletvis.
Jeg tror selv, at hanen har været for ivrig  ;) og så er de blevet flyttet en gang, før jeg købte dem og flyttede dem igen, så der kan være noget stress.  De to høns havde været sammen hele tiden, og jeg har ikke set nogen plukning.
Tak for din kommentar.  Jeg håber stadig det bedste for hende.
mvh liski
PS  Jeg skal se, om jeg kan få taget et nyt billede snart.  Så starter jeg en ny tråd.  :)
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: Drømmer i om og ha høns indedørs ?
« Svar #11 Dato: 07 Oktober , 2008, 21:42 »
Hej Liski.

Så har den anden høne været i fældning. Når en høne ser så slidt ud på de tilbageværende fjer, som din, og i øvrigt er forholdsvis bar på halsen, kloakken og evt. andre steder så er det andre høner der har været ind over. At den er helt bar på ryggen er helst sikkert på grund af en aktiv/ivrig hane.
Man kan også se at fjer sækkene sidder tilbage. At fjerene ligesom er brækket af. Det er endnu et tegn på at det ikke er hønen der har "smidt" fjerene frivilligt.

Danny
Himlen bør altid være blå!