Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hemel rugesmaskine  (Læst 40128 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Hemel rugesmaskine
« Svar #15 Dato: 13 Januar , 2012, 12:35 »
Tanja, man kan da aldrig få for mange kyllinger *f

Nej, men man kan få for lidt plads :o Eller er det tid? ::)
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Henrik Helms Madsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 283
  • HHM
    • Lidt nye haner
Sv: Hemel rugesmaskine
« Svar #16 Dato: 13 Januar , 2012, 16:10 »
Ja så behøver du jo kun at udruge en gang om året eller  ::) eller kan man nøjes med 90 + 50 kyller ;D



Jeg har også en træruger til 90 æg, og det er jo rigeligt til mig.
Hvis det går galt har jeg også den gamle miracle som er noget slidt, men den kan da rumme 50 æg hvis jeg skulle få lyst, eller også kan den jo bruges som klækker, så den anden ikke bliver så snavset.....

jeg mangler ikke rugeplads, måske snarere plads til kyllerene, som jeg gerne giver til skrukkerne hvis det kan passe, men de er lidt udsatte her hvor der også bor 4 katte og hønerne går frit
1.3 Brune landhøns
1.5 Sorte landhøns

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Hemel rugesmaskine
« Svar #17 Dato: 13 Januar , 2012, 21:43 »
Ja så behøver du jo kun at udruge en gang om året eller  ::) eller kan man nøjes med 90 + 50 kyller ;D

Hvis man nu var sikker på gevinst i alle æg, så behøvede man jo slet ikke en stor maskine, men sådan er det jo desværre ikke ;D

Jeg er stadig virkelig i vildrede over hvor stor maskinen skal være...
Er der nogen, der kender Hemels A-serie? For mig ser det ud som om den næsten kan det samme som SK-serien (den Marianne har), hvis man tilvælger digital styring og fuldautomatisk vending... ??? Eller er jeg helt galt på den?
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Hemel rugesmaskine
« Svar #18 Dato: 13 Januar , 2012, 21:48 »
jeg ved da at mange udstillingsavlere har en 60-90 ægsmaskine og lader den køre et par gange, eller sætter en bakke ind om ugen til der er levende kyllinger nok til årets projekt
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Zoro

  • Gæst
Sv: Hemel rugesmaskine
« Svar #19 Dato: 13 Januar , 2012, 22:23 »
Hvis man nu var sikker på gevinst i alle æg, så behøvede man jo slet ikke en stor maskine, men sådan er det jo desværre ikke ;D

Jeg er stadig virkelig i vildrede over hvor stor maskinen skal være...
Er der nogen, der kender Hemels A-serie? For mig ser det ud som om den næsten kan det samme som SK-serien (den Marianne har), hvis man tilvælger digital styring og fuldautomatisk vending... ??? Eller er jeg helt galt på den?

@ Tanja S.B.

Kære Tanja.

Grundlæggende er der tale om den selv samme maskine, men hvor af den ene er automatiseret, med automatisk vending, og digitalstyret termostat.

Hemels produkter er envidere af god kvalitet, og der er ingen problemer med at købe hos dem, da de ikke har eksklusiv aftaler med andre danske firmaer.

NB: De fleste mindre rugemaskiner, vil i fremtiden blive solgt med fuldt digitaliseret termostat, samt med automatisk vending , da disse enheder er blevet utroligt bilige.

NB: Jeg kan derfor kun anbefale dig, at indkøbe en maskine som Marianes , som er yderst økonomisk at køre med, da den kun køre med et 250 Wats varmelegme, og er med fuldautomatisk stang vending.

NB: Jeg har prøvet at ringe til dig ??

Hilsen fra Jørn.

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Hemel rugesmaskine
« Svar #20 Dato: 13 Januar , 2012, 22:29 »
@ Tanja S.B.

Kære Tanja.

Grundlæggende er der tale om den selv samme maskine, men hvor af den ene er automatiseret, med automatisk vending, og digitalstyret termostat.

Hemels produkter er envidere af god kvalitet, og der er ingen problemer med at købe hos dem, da de ikke har eksklusiv aftaler med andre danske firmaer.

NB: De fleste mindre rugemaskiner, vil i fremtiden blive solgt med fuldt digitaliseret termostat, samt med automatisk vending , da disse enheder er blevet utroligt bilige.

NB: Jeg kan derfor kun anbefale dig, at indkøbe en maskine som Marianes , som er yderst økonomisk at køre med, da den kun køre med et 250 Wats varmelegme, og er med fuldautomatisk stang vending.

NB: Jeg har prøvet at ringe til dig ??

Hilsen fra Jørn.


Aaahhh, der var du Jørn ;D Men prøv at se på dette link: http://www.hemel.de/product_info.php?cPath=196_207_226&products_id=2526
På den denne maskine (som er billigere end SK-modellen) kan der tilvælges automatisk vending og digitalstyring. Ender man så med næsten det samme resultat? For den maskine er stadig noget billigere ???

Jeg er ked af, jeg ikke har fået ringet tilbage til dig! Jeg ringer imorgen, så kan jeg også tappe dig for gode rugemaskine råd ;D
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Zoro

  • Gæst
Sv: Hemel rugesmaskine
« Svar #21 Dato: 13 Januar , 2012, 23:02 »

Aaahhh, der var du Jørn ;D Men prøv at se på dette link: http://www.hemel.de/product_info.php?cPath=196_207_226&products_id=2526
På den denne maskine (som er billigere end SK-modellen) kan der tilvælges automatisk vending og digitalstyring. Ender man så med næsten det samme resultat? For den maskine er stadig noget billigere ???

Jeg er ked af, jeg ikke har fået ringet tilbage til dig! Jeg ringer imorgen, så kan jeg også tappe dig for gode rugemaskine råd ;D

Tanja S.B.

Hej Igen Tanja.

NB: Forskellen.

Den ene type rugemaskine, styre varme legmet med et gammeldags " Potmetter " mens den anden type rugemaskine, styres med en modernet digital styret termostat.

NB: Potmetre koster ca. 40 kroner i indkøb, og en digital styret termostat, koster fra 350 kr. og op til 1,200 Kr. i indkøb.

NB: Jeg har ikke taget den automatiske styring, af luftfugtighed med i min forskels vurdering, da jeg ikke tillægger den stor værdi, på de mindre rugemaskiner endnu, derfor fravalg af automatisk styring af luft fugtighed.

NB: Vi Snakkes ved i morgen.

Hilsen fra Jørn.
« Senest Redigeret: 13 Januar , 2012, 23:04 Fra Jørn Clevin »

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Hemel rugesmaskine
« Svar #22 Dato: 13 Januar , 2012, 23:07 »
Den ene type rugemaskine, styre varme legmet med et gammeldags " Potmetter " mens den anden type rugemaskine, styres med en modernet digital styret termostat.

NB: Potmetre koster ca. 40 kroner i indkøb, og en digital styret termostat, koster fra 350 kr. og op til 1,200 Kr. i indkøb.

NB: Jeg har ikke taget den automatiske styring, af luftfugtighed med i min forskels vurdering, da jeg ikke tillægger den stor værdi, på de mindre rugemaskiner endnu.

Tak, Jørn! Det er præcis den info jeg har brug for /o Det er lidt irriterende de ikke laver mere udførlige specifikationer, så man kan gennemskue forskellene ::)
Jeg glæder mig til at høre mere imorgen ;)
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Hemel rugesmaskine
« Svar #23 Dato: 20 Januar , 2012, 12:18 »
Så er beslutningen taget, med god hjælp fra forummedlemmer *b

Jeg har netop bestilt en Hemel SK85 f *o *o *o *o

Nu kan jeg bare SLET ikke vente ::)
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Hemel rugesmaskine
« Svar #24 Dato: 20 Januar , 2012, 12:50 »
Den bli'r du glad for *y
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline morAnna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 499
Sv: Hemel rugesmaskine
« Svar #25 Dato: 20 Januar , 2012, 12:53 »
hvor er det dejligt for dig, jeg sidder her og irriterer mig over den blå >:(
jeg vil også have noget kram-  men måske er det ikke nok, måske gør jeg noget forkert, jeg er vidst bedst til ænderæg :D
måske skal jeg ønske mig en i fødselsdagsgaven ;)
høns, ænder, hunde, katte...

karina dj

  • Gæst
Sv: Hemel rugesmaskine
« Svar #26 Dato: 20 Januar , 2012, 12:56 »
Ej hvor er du heldig Tanja...sidder netop og kigger på Hekas hjemmeside, men Hemel er måske bedre?

Er det til 112 æg du har købt? og hvad har du givet i alt? Fuldautomtsik? osv?  :D

Hov, kan da se den endte med at blive mere end dobbelt så dyr som den første du kiggede på...

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Hemel rugesmaskine
« Svar #27 Dato: 20 Januar , 2012, 13:00 »
Den har meget bedre styring, derfor, Karina :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

karina dj

  • Gæst
Sv: Hemel rugesmaskine
« Svar #28 Dato: 20 Januar , 2012, 13:05 »
Tak Marianne...men mener du Hemel generelt har bedre styring? Eller er den dyrere udgave som Tanja har valgt?

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Hemel rugesmaskine
« Svar #29 Dato: 20 Januar , 2012, 14:05 »
Ej hvor er du heldig Tanja...sidder netop og kigger på Hekas hjemmeside, men Hemel er måske bedre?

Er det til 112 æg du har købt? og hvad har du givet i alt? Fuldautomtsik? osv?  :D

Hov, kan da se den endte med at blive mere end dobbelt så dyr som den første du kiggede på...

Hovsa, ja det gjorde den vist også ::) ;) Åh, der er bare så mange gode argumenter for den dyre, blandt andet at den er fuldautomatisk. Det var det der håndholdte cirkus jeg var blevet træt af med matador-maskinen fra Amerika.

A-serien fra Hemel har ikke computerprocessorstyret automatik, det er sikkert en fin maskine alligevel :D

Jeg tror Heka og Hemel ca. kan det samme og til nogenlunde samme pris. Forskellen er at Heka ikke sælger til DK, da de har aftale med amerika. Jeg endte dog med at bestille gennem ebay, så slipper man også for leveringstid på 6 uger :o Jeg har netop talt med dem og de sender på mandag *o

Egentlig var jeg også ret lun på rcom 50 pro, men jeg var nervøs for at en kapacitet på 48 æg er for lidt (det er det samme som det jeg har nu) og jeg synes alligevel det er lidt ærgeligt at bruge 4000,- på en maskine og så ærgre sig over pladsmangel om 1 år. Man kan jo aldrig vide hvad hønsefeberen fører med sig :o En ting er vist sikkert: now there's no way back <:
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk