Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Rugemaskine fra America  (Læst 3918 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline lisbethpilkjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 228
Rugemaskine fra America
« Dato: 15 August , 2008, 20:55 »
Hej brugere.

Jeg har investeret i en rugemaskine fra America som jeg har sat til i dag. Jeg ved fra brochurer og tråd her på forumet, at den skal stå 12-24 timer før man har den helt rigtige temperatur.
Mit spørgsmål går på, at da jeg satte den til steg den ret hurtigt i graderne, men er så gået i stå. Den har ikke fundet den rigtige temperatur endnu. Tager det så lang tid for at komme op på den rigtige temperatur?
Jeg er betænkelig ved det termometer fordi den står på det samme hele tiden lige meget hvad vej jeg skruer termostatknappen.
Er der nogen herinde, der har erfaring med den rugemaskine?
Det er den blå rugemaskine America 24/AUT.
Knus Lisbeth  ??? ??? ???

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: Rugemaskine fra America
« Svar #1 Dato: 15 August , 2008, 23:23 »
Jeg tror at de skriver 12-24 timer for at være på den sikre side. Der burde ikke gå mere end maks. et par timer (når den er tom for æg). Hvis temperaturen ligger stabilt nu så kan du godt begynde at stille temperaturen. Men lad der gå et stykke tid mellem hver gang du skruer på termostaten så den når at regulere sig tilstrækkeligt.
Jeg bruger selv samme maskine (sideløbende med en større) og min erfaring er at det medfølgende termometer ikke er 5 potter pis værd. Jo, det viser stabilt nok men ikke det rigtige antal grader.
Det stykke plastic du skal skrue på, for at stille temperaturen, er limet til en jern skrue som så er den direkte regulering til termostaten. Denne lim mellem plastic og metal var gået løs på min maskine så uanset hvor meget jeg drejede på plastic stykket blev "den rigtige" skrue ikke justeret.
Jeg håber ikke at det blev for indviklet. Men du kan da prøve at vurdere om det er det samme der er sket på din maskine.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline lisbethpilkjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 228
Sv: Rugemaskine fra America
« Svar #2 Dato: 15 August , 2008, 23:26 »
Jeg tror at de skriver 12-24 timer for at være på den sikre side. Der burde ikke gå mere end maks. et par timer (når den er tom for æg). Hvis temperaturen ligger stabilt nu så kan du godt begynde at stille temperaturen. Men lad der gå et stykke tid mellem hver gang du skruer på termostaten så den når at regulere sig tilstrækkeligt.
Jeg bruger selv samme maskine (sideløbende med en større) og min erfaring er at det medfølgende termometer ikke er 5 potter pis værd. Jo, det viser stabilt nok men ikke det rigtige antal grader.
Det stykke plastic du skal skrue på, for at stille temperaturen, er limet til en jern skrue som så er den direkte regulering til termostaten. Denne lim mellem plastic og metal var gået løs på min maskine så uanset hvor meget jeg drejede på plastic stykket blev "den rigtige" skrue ikke justeret.
Jeg håber ikke at det blev for indviklet. Men du kan da prøve at vurdere om det er det samme der er sket på din maskine.

Tusind tak for dit svar Danny.
Jeg vil prøve at gå ud og se om jeg har sammen problem som du havde.
 ;)

Danny

Offline lisbethpilkjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 228
Sv: Rugemaskine fra America
« Svar #3 Dato: 15 August , 2008, 23:42 »
Hej igen Danny.

Glemte lige i farten at spørge hvad du gjorde i dit tilfælde?
Lisbeth

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: Rugemaskine fra America
« Svar #4 Dato: 16 August , 2008, 13:44 »
Jeg pillede det blå "låg" af som omslutter el-delen. Altså det lille blå låg som sidder ovenpå det store låg  ;D (jeg kan forstille mig at det er svært at forstå for jer andre der ikke har haft denne rugemaskine i hænderne).
På denne måde kunne man fjerne den lille plastic del man oprindelig skulle skrue på, hvorefter at man kan skrue direkte på metal skruen med en lille skruetrækker.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Jette Jensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 660
  • Grib dagen, timen, minuttet
Sv: Rugemaskine fra America
« Svar #5 Dato: 16 August , 2008, 18:28 »
Jeg har haft lånt sådan en maskine og jeg brugte et digitalt rumtermometer. Smid det medfølgende termometer laaangt væk. Det duer ikke  :)
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!