Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Okseben  (Læst 6609 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Okseben
« Dato: 10 August , 2008, 09:10 »
I dette voldsomt varme sommervejr (læs: møjvejr) er jeg gået igang med at koge noget suppe på nogle okseben. Hundene plejer jo at få benene, men der er 5 stk. i og har to hunde, så der er et ben i overskud.
Hvis man nu lagde/hang det ind i hønsegården, er det så noget hønsene vil gå og hakke i/finde aktivering i/more sig med etc??
Og ikke mindst, har de godt af det???
de er jo ret møre når suppen er færdig, så det burde ikke være noget problem for dem at hakke i, men er oksekød for stærkt får høns, det er jo ikke rigtig naturlig fødekilde for en høne at slå en ko ihjel og æde den, tror jeg ikke  ;)

Wanda som elsker at forkæle høns. <O

Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Okseben
« Svar #1 Dato: 10 August , 2008, 09:14 »
Wanda jeg tror du forkæler dine høns, jeg vil tro når de kan tåle hakket kød, kan de også tåle et godt kødben, og alletiders med at hænge det op.  <M  ;D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Okseben
« Svar #2 Dato: 10 August , 2008, 09:19 »
Berit:

Ahhhh jeg er luret nu hva ;-) men ja, elsker at se dem glade... og har jo fået nogle nye, så det kunne måske fjerne lidt fokus fra rangordenkampen lidt :-)

Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Okseben
« Svar #3 Dato: 10 August , 2008, 09:37 »
Ja jeg har set du har fået 2 nye, hvoraf den ene er sølvrandet wyandot, jeg synes også de er utrolige flotte, det er også en race jeg har  ;D Jeg håber det hjælper så du får ro i hønsegården, og de finder deres plads i flokken, jeg har også 2 forskellige racer sammen og jeg synes indtil nu at det går meget fint.  ;D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Okseben
« Svar #4 Dato: 10 August , 2008, 10:02 »
Berit
Ja har jo faktisk fået tre nye da jeg også har fået en hane i tvær. De er rigtig flotte alle tre. Idag henter vi så også lige 2 hybrider mere.  i løbet af næste uge kommer de to lyse Brahmaer væk, det går jo nok ikke på sigt med to haner i flokken. Så faktisk har jeg nu 3 racer i flokken. En rigtig blandet bolchebutik :-)
Han havde også en blåguldrandet hane ham jeg handlede med igår, og det er jo min drømme farve, men der var ingen høner, så venter lige lidt, skal jo også lige holde ldit an, men det er svært, siær når man går ude ved en mand der har en hel masse forskellige slags.

Jeg ønsker mig en bondegård med masser af plads  ::)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Okseben
« Svar #5 Dato: 10 August , 2008, 10:12 »
Okseben er da en fin ide til at beskæftige hønsene nogle timer, og hvis ellers der er høns nok er det vel begrænset hvor meget hver mand får til at vælte maven,,, Jeg tror dog at hønsemaver er seje til at indtage forskellige føde emner.

Ellers må du efter dem med noget hønseguf ;D
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn