Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kyllinger vender forkert  (Læst 1965 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline todda

  • Bruger
  • Indlæg: 297
Kyllinger vender forkert
« Dato: 29 Marts , 2011, 19:21 »
Flere af kyllingerne sætter hul på den spidse ende.Har ikke været ude for det med flamingo fladrugeren.Denne gang lånte jeg en America Miracle motorruger.Med meget dårligt resultat.Har" hjulpet "nogen kyllinger med vekslende held.Æggene er lagt ind over en uge,de kommer så over i fladrugeren når de ikke skal vendes mer,for jeg synes det er nemmere at styre fugt og varme i den.Kan en kyllig klare selv at klække den "forkerte vej?
1.6 amrock,0.2 australorp,2.6 araucana   ,3.9 silker,1.1 chabo, 2,5 welsumer,4.12 færøske ænder,.

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: Kyllinger vender forkert
« Svar #1 Dato: 29 Marts , 2011, 19:42 »
Ja, det kan de sagtens. Jeg har et par af disse kyllinger/ællinger i stortset hver rugning.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline todda

  • Bruger
  • Indlæg: 297
Sv: Kyllinger vender forkert
« Svar #2 Dato: 29 Marts , 2011, 20:49 »
Dejligt at høre,så skal jeg nok lade være med at "pille" mere
1.6 amrock,0.2 australorp,2.6 araucana   ,3.9 silker,1.1 chabo, 2,5 welsumer,4.12 færøske ænder,.

Offline todda

  • Bruger
  • Indlæg: 297
Sv: Kyllinger vender forkert
« Svar #3 Dato: 03 April , 2011, 10:40 »
Det var nu ikke meget ,jeg fik ud af mine anstrengelser.Lagde 54 æg over en uge i min lånte rugemaskine.I går kom så de sidste kyllinger 14 i alt.
Var lidt bange for at de ældste ville plage de yngste,men det er gået helt fint.Og "Mega" søde er de,med deres fjersko (kochin i stor) :D :D
1.6 amrock,0.2 australorp,2.6 araucana   ,3.9 silker,1.1 chabo, 2,5 welsumer,4.12 færøske ænder,.