Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: hjælp mine høns dør  (Læst 12684 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

GKV

  • Gæst
Sv: hjælp mine høns dør
« Svar #15 Dato: 19 ſeptember , 2010, 08:08 »
Vi ved jo at det har været en våd omgang her i høsttiden og det bevirker at kornet måske ikke er helt tørt. Hvis man køber det hos bondemanden kan der derfor være begyndende skimmelsvamsporer i det p.gr.a. for høj fugtighed.

Desuden bør man altid blande gammel høst med ny så man gradvist fodrer helt med ny høst.

Vi prøvede det et år ude i Sødring, det var skrækkeligt, vi kunne ikke trække vejret oppe på loftet hvor det lå og måtte have maskinstationen til at suge det ud og fjerne det.

VH Gunni.

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: hjælp mine høns dør
« Svar #16 Dato: 19 ſeptember , 2010, 09:36 »
nej nej sku lige passe mit job også
Ja, det arbejde, det arbejde. Det tager sgu for meget af ens fritid ::) Jeg spurgte fordi det før er set at nogen har bedt om hjælp. Vi faste forumfolk kører så derudad med alle vores teorier og interne jokes - og pludseligt er spørger stået af.... ??? Godt at du stadig er med - og hvis du har flere døde høns var det måske en idé at sende en ind og få en diagnose. Det er ikke sjovt at se sine dyr dø på stribe.
« Senest Redigeret: 19 ſeptember , 2010, 09:39 Fra Ankerine »
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: hjælp mine høns dør
« Svar #17 Dato: 19 ſeptember , 2010, 10:11 »
Der er af og til toksiner i korn, men fordi de har det i Polen, så er der ingen der siger at de også har det i dansk korn. Men det er jo altid en god ide at være opmærksom på foderet
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: hjælp mine høns dør
« Svar #18 Dato: 19 ſeptember , 2010, 21:40 »
Jeg siger da mange tak for info!  /o Må lige høre "min bondemand", næste gang jeg er dernede, hvad han siger til det! Specielt fordi jeg lige har købt 100 kg korn af ham...

Offline Vibeke

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 330
Sv: hjælp mine høns dør
« Svar #19 Dato: 19 ſeptember , 2010, 21:51 »
jeg har selv set det
mange bønder har sprøjtet deres korn med round-up 14 dage før høst for at få det ens modnet, sundt kan det så gu' da ikke være  som foder.
Eller hvad ?
mvh
Vibeke

desværre ingen høns i øjeblikket

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: hjælp mine høns dør
« Svar #20 Dato: 19 ſeptember , 2010, 23:01 »
Hvis bondemanden bruger det selvsamme korn som foder til egne dyr, er man formentlig rimeligt sikret. Bondemanden har jo ingen interesse i at egne dyr udsættes for en forgiftning.
Mvh
Erik Andersen

Offline Vibeke

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 330
Sv: hjælp mine høns dør
« Svar #21 Dato: 20 ſeptember , 2010, 00:27 »
. Bondemanden har jo ingen interesse i at egne dyr udsættes for en forgiftning.

Nej det har han ikke, men hans interesse er både dyr og økonomi.

han putter høsten i en silo med co2, så kan der ikke gro noget i kornet, hvadenten det er nødmodnet eller ej
og round-up er uskadeligt siges der, så selv om der er rester af det i kornet --
 svinebønderne bruger jo en masse medicin bl a fordi de har diarre i deres besætninger.
godt kan det ikke være.
mvh
Vibeke

desværre ingen høns i øjeblikket