Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: der hviler en forbandelse over de røde silker  (Læst 7833 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

pylle pylle

  • Gæst
der hviler en forbandelse over de røde silker
« Dato: 18 Juni , 2010, 20:13 »
ja.. jeg har snart haft en kamp uden lige, for at få et par røde dværg silker.. nu har jeg dem.. men jeg tror der hviler en forbandelse over dem..

Jeg fik jo for nogen tid siden, 16 rugeæg, som desværre ikke blev til noget..  da jeg så fandt en avler i horsens, besluttede jeg mig lynhurtigt for, at der skulle jeg da op! så jeg sprang fluks til Horsen og købte 13 små silker. 10 røde, 2 vildtfarvede, og en lille sort.. som jeg ikke kunne stå for.

Da jeg kom hjem, kunne jeg se, at nogle af de røde, ikke var rigtig røde.
Faktisk fik jeg 3 vildtfarvede, og en guld. fint nok.. så var der 8 røde tilbage.. mon ikke der ville være bare 2 høner i mellem!!

Idag da jeg skulle ned og sige godmorgen, som jeg plejer, mangler der 2 røde. Min have er hegnet helt ind. vi bor i et alm. villahus, og der er som skrevet hegn hele vejen rundt. Til hønsene har jeg lukket et stykke af, med kyllingetråd. Noget af hegnet er hundetråd.. den lillemaskede af dem.. og det havde jeg godt set, nogle af kyllerne havde klemt sig igennem, og ud i urtehaven.. men det gjorde ikke noget.. for vi bor langt oppe bag vejen.. så der kommer ikke nogen der.. og de kom hurtigt tilbage igen.

Anyways, så var 2 kyller væk. Jeg ledte og kaldte, og kunne så høre en inde ved naboen. Jeg skyndte mig derind, og fandt ganske rigtigt en kylling, midt på deres havefliser! intet spor af den anden.

Åh nej.. jeg havde mistet en af mine fine røde, meget meget sjældne røde kyller.. hvilken ulykke.

Jeg tænkte, at der jo nok var et dyr eller måske nogle børn, som havde taget den.. Jeg skyndte mig ind, og sætte kyllingetråd om hele hønsestykket.. så ingen kunne komme ud mere. Vi tog ud og handlede, og da vi kom tilbage, manglede der 1 til!!! en af de fine røde igen!!!

Hvad sker der??

Jeg har nu lukket dem alle ind i hønsegården.. der er 100%lukket af i alle ender og kanter..

Nu har jeg kun 6 røde tilbage(altså af de rigtig røde) :'( og med mit held, er de sikkert haner alle sammen...

øv.. røde silkehøns, er forbandet.

ellers er der et rovddyr fri i Vejstrup!!

Det skal lige siges, at de er ca 12 uger.. Så jeg syntes jo de er pænt store.. jeg har aldrig mistet kyllinger før på den måde.. er det en kat??
« Senest Redigeret: 18 Juni , 2010, 20:24 Fra pylle pylle »

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: der hviler en forbandelse over de røde silker
« Svar #1 Dato: 18 Juni , 2010, 20:19 »
ØV, Tine *t *l
Jeg har ingen forklaring, kan nogen (tobenet) have taget dem?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

pylle pylle

  • Gæst
Sv: der hviler en forbandelse over de røde silker
« Svar #2 Dato: 18 Juni , 2010, 20:22 »
jeg tænkte lidt, ved de første kyllers forsvinden, at hvis de var kommet lidt ned mod vejen, hvor der er mange børn, at så kunne de måske godt have fundet på at tage en.. for de er jo søde..

Men efter den anden er forsvundet.. så tror jeg simpelthen ikke på det.. Og hvis der skulle komme nogen og tage dem, hvorfor så starte med en, og så en igen 8 timer efter?? hvorfor så ikke tage en kasse med og tage hele lortet??

Ej jeg tænker det må være en kat?? eller en duehøg?? der er ikke dog ikke fundet en rød fjer, inden for en radius af 200 meter!!
« Senest Redigeret: 18 Juni , 2010, 20:23 Fra pylle pylle »

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: der hviler en forbandelse over de røde silker
« Svar #3 Dato: 18 Juni , 2010, 20:27 »
Hvis det er en duehøg, er der helt sikkert MANGE fjer.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

smilla25

  • Gæst
Sv: der hviler en forbandelse over de røde silker
« Svar #4 Dato: 18 Juni , 2010, 20:49 »
Det lyder da mystisk.... :-\ Kunne jo være nogen to benede der stjæler dem... Også håber de måske på at hvis de tager en ad gangen, så opdager i det måske ikke ligeså hurtig...? Bare et gæt.... :(

Håber i løser gåden hurtigst muligt....

Offline Bjørn Nielsen.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 515
Sv: der hviler en forbandelse over de røde silker
« Svar #5 Dato: 18 Juni , 2010, 20:56 »
Ja trist er det  ???  Men jeg tror ikke at tyven er tobenet ! Hvis kyllingerne kan gå frit i haven kan det være hvad som helst, men jeg gætter på ræv, rotte eller mink i nævnte rækkefølge, jeg ville beholde dem i hønsegården...

pylle pylle

  • Gæst
Sv: der hviler en forbandelse over de røde silker
« Svar #6 Dato: 18 Juni , 2010, 21:24 »
men rotte, mink eller ræv?? 2 gange, ved højlys dag?? kan det passe??

Det er ike 2 benede.. det tror jeg simpelthen ikke på.. ikke her i lille vejstrup.. med knap 100 indbyggere.. og slet ikke hvor vi bor.. godt tilbagetrukket fra vej osv..

Jeg tror det er en kat!! der render en rundt her, og den ligger tit og kigger på dem.. Jeg tænkte at den sikkert syntes de var hyggelige.. den er godt fed og har halsbånd.. så jeg har ikke set den som en trussel!! men lige nu, er alt en trussel.. Silkerner er ligsom stein bagger, flyttet til lukket fængsel!

Offline Anne Vibeke

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 376
    • fokusfoto.dk
Sv: der hviler en forbandelse over de røde silker
« Svar #7 Dato: 18 Juni , 2010, 21:46 »
Jeg har set dine dejlige røde silker og forstår godt du er vildt ked af det. - Jeg tror heller ikke to-benede har taget dem, men et dyr der har taget det med sig, da der bla. ingen fjer er. - Det kan ikke være en rovfugl, de ville æde den på stedet. - jeg tror det er en kat, og synes(som jeg har sagt) at du skal sætte fælder op.

Glæder mig til at få dig på besøg i næste uge og forhåbentligt se vores første kyllinger!!!

 *b
Dværg silker i flere farver
0,2 Golden Retriever
0,1 Hellig Birma
0,1 Ragdoll
1,0 rød Garfield
1,1 Græske landskildpadder
0,1 Siameser dværgvædder
1,2 børn

Susanne

  • Gæst
Sv: der hviler en forbandelse over de røde silker
« Svar #8 Dato: 18 Juni , 2010, 22:21 »
Øvøv - hvor ærgerligt!

Jeg tror også sagtens det kan være en kat! Og når først den har opdaget, at her er mad at hente, kommer den igen. Og igen.

Håber, du ikke mister flere!

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: der hviler en forbandelse over de røde silker
« Svar #9 Dato: 18 Juni , 2010, 22:24 »
Det er så frustrerende.... min kat har taget 7 i år og jeg er dælme ved at være rigtig godt træt af den.
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Louise S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 876
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
Sv: der hviler en forbandelse over de røde silker
« Svar #10 Dato: 18 Juni , 2010, 22:30 »
Øv altså  <B Jeg tror også det er katten. Kan du ikke lægge noget net over hønsegården?
De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: der hviler en forbandelse over de røde silker
« Svar #11 Dato: 18 Juni , 2010, 22:31 »
Det kan meget vel være krager eller skader. De går ikke af vejen for en kylling og de er F.... frække.
Håber at det en dag lykkes dig at få røde silker.

pylle pylle

  • Gæst
Sv: der hviler en forbandelse over de røde silker
« Svar #12 Dato: 18 Juni , 2010, 22:46 »
min hønsegård er helt lukket.. som vores dejlige hønseregulativ foreskriver.. det vil sige med tag!! at jeg så valgte ikke at følge det, ved at lukke hønsene ud en hegnet have, det kender jeg ikke noget til.. ::)

håber sådan jeg får bare en høne og en hane.. så skal der avles skal der!!

Offline bullstar

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 665
  • En rigtig hønsefreak
    • www.englefund.dk
Sv: der hviler en forbandelse over de røde silker
« Svar #13 Dato: 19 Juni , 2010, 00:36 »
Ja jeg holder også på den med katten... min veninde fik taget en silke i stor, ved højlys dag :(
Naboens kat kom simpelthen løbende igennem hendes have og to en stor høne mens hun stod to meter derfra... heldigvis så hun det og rendte skrigende efter katten igennem hegn og krat og det gjorde vist katten så forskrækket at den slap sit bytte og rendte hjem... nu nøjes den med at stjle kyllinger når ikke hun er der (hun har mistet 1 om dagen de sidste 3 dage :'(
Lærke Lorentzen
Ejer af Orpington i stor....
Opdrætter teddy kaniner og engelske undulater...

Se min hjemmeside:)

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: der hviler en forbandelse over de røde silker
« Svar #14 Dato: 19 Juni , 2010, 06:16 »
Katten er et sandsynligt bud. Jeg mistede 7!!! kyllinger forleden, og jeg så katten, siden har alle høns og kyllinger været lukket inde i deres gårde. Katten er efterfølgende lusket meget rundt omkring hus og gårde.
Mine egne katte rører ALDRIG høns og kyllinger *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk