Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: støvbadning - det regner!  (Læst 4591 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline -Julie-

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 034
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
støvbadning - det regner!
« Dato: 10 Juni , 2010, 19:35 »
Hvordan har jeres støvbadepladser det i det her vejr? Halvdelen af vores hønsegård står nærmest under vand og hønsene nyder det rigtigt, men jeg tænker, at det måske ikke rigtigt er så sundt for dem? Og selvom der er halvtag er der ikke just en støvbadeplads. Inde i hønsehuset har de en stor madam blå stegegryde med tørt sand i. De er jævnligt i den (galgenhumor, hø hø), men jeg har ikke set dem støvbade. Er det slet ikke nødvendigt med støvbad i dette vejr, - og hvad gør I andre?
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: støvbadning - det regner!
« Svar #1 Dato: 10 Juni , 2010, 19:40 »
Vi har en stor gammel faldefærdig traktoranhænger stående udenfor hønsegården. Et par gange om ugen bliver de lukket ud i friheden og de elsker at støvbade under anhængeren.
Men - og jeg tænkte faktisk lige over det idag - når det regner og de går rundt og er halvvåde, så støvbader de ikke. Det kan man måske heller ikke fortænke dem i...? Jeg forstiller mig det bliver lidt muddermaskeagtigt under fjerpragten :P
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline MortenSD

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 168
Sv: støvbadning - det regner!
« Svar #2 Dato: 10 Juni , 2010, 21:32 »
Her går de ud i et "udhus" før de gør helt ud, der er der altid tørt så jeg har læsset 3 trillebør sand der ind
1.4 Sort Australorps
0.1 Katte

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: støvbadning - det regner!
« Svar #3 Dato: 10 Juni , 2010, 23:15 »
Et lille tip som mine høns har været rigtig glade for, er at når man nu er så heldig at have en overdækket hønsegård, så kan man med fordel sætte nogle træplader eller lignende op i det ene hjørne. På den måde er der altid tørt, idet regnen ikke pisker ind :)

Offline -Julie-

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 034
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
Sv: støvbadning - det regner!
« Svar #4 Dato: 11 Juni , 2010, 06:53 »
tak for tips og råd. Faktisk er der tag på ca. 1/3 af hønsegården, men vi har det problem, at vandet kommer ind nedefra i den "tørre ende", da hønsegården ligger for foden af en skrænt. Men ok, det har også været ret ekstremt med vand på det sidste! Måske jeg skulle grave nogle brede brædder halvt ned i jorden - på højkant - så der dannes en ramme, smide et stykke plastik i bunden (leca er en dårlig idé, er det ikke?) og så sand ovenpå, til der er fyldt op. Hmmm. 

Nå, men det ser ud til at det bliver en lille hønseflok, jeg skal indrette til, for jeg synes desværre det ser ud til at der er 4 haner blandt de 8 tilbageværende kyllinger. Ih!
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline løv

  • Bruger
  • Indlæg: 172
Sv: støvbadning - det regner!
« Svar #5 Dato: 11 Juni , 2010, 09:15 »
 
Citér
Nå, men det ser ud til at det bliver en lille hønseflok, jeg skal indrette til, for jeg synes desværre det ser ud til at der er 4 haner blandt de 8 tilbageværende kyllinger. Ih!
;D Ja, det kender man...min flok blev osse noget begrænset efter de voksede op og viste deres "sande" køn...og endte som cock au vin...
Med venlig hilsen Anne

Opdræt af:
Brakel sølv stor
Brakel guld dværg
Antwerpener  Skæghøns sølv- og guld sort/ vagtelfarvet
Desuden til hygge, pynt, æg, skruk:
Sussex
Araucana blå og vildtfarvet
Silkehøns vildt og hvid
Cream Legbar
Welsumer dværg rustfarvet
Welsumer stor rustfarvet
R.I.R. m enkeltkam og rosenkam
Maran
Og lidt blandinger gode som skruk og til æg