Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Don't ever  (Læst 9257 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline -Julie-

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 034
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
Don't ever
« Dato: 09 Juni , 2010, 21:32 »
Vi har kalket ydermure på de gamle staldbygninger, bl.a. i hønsegården, og det er blevet superfint! Første aften gik jeg bare og hyggede med det efter ungerne var puttet, dagen efter kom min lille gut og ville hjælpe. Jeg kæmpestore idiot havde ikke læst på spanden og tænkte, at hvad skade kan lidt vand og Møns klint blandet sammen dog gøre. Men ak.

DON'T EVER lad børnene hjælpe med kalkarbejdet!!!

Min søn fik noget i øjet, gned i det og skaden var sket. Hvis andre end jeg ikke ved det, kan jeg oplyse at det er meget basisk og drønfarligt, fordi det ændrer ph-værdien i øjet drastisk. Man må heller ikke få det på hud osv., men skaden er værst i øjnene.

vi skyllede og skyllede og jeg kørte meget for stærkt til skadestuen, hvor han blev skyllet under meget stor tvang indtil de ikke havde mere saltvand. Derfra med ambulance videre til nærmeste sygehus, han blev skyllet på vejen og flere gange igen da vi kom frem. Til sidst med taxa til Næstved sygehus, hvor øjenambulatoriet findes. Her blev vi umiddelbart efter frikendt og sendt hjem med et smil, et ansigt, der er værre end mikkel kesslers efter et nederlag og 2 slags øjendråber. Hans syn er reddet, men kun fordi vi var så hurtige og fordi vi kørte til nærmeste hjælp - skadestuen. Jeg tør slet ikke tænke på hvad der var sket, hvis vi ikke havde handlet hurtigt.

Der skal nu efterbehandles med 2 slags øjendråber - forskudt af hinanden - 4 gange dagligt i 4 dage. Desuden må han ikke komme udenfor uden sunblock resten af året, for ellers risikerer vi misfarvninger på kinderne pga. ætsning/forbrænding. Måske er kinderne slet ikke angrebet, måske er det pga. alt det saltvand og meget hårdhændet behandling af alle dem, der prøvede at holde ham fast og skylle for hans eget bedste. Men vi tager ingen chancer.

Jeg er næsten færdig med kalkarbejdet og børnene holder sig langt væk. Drengen er glad og der er kun meget lille risiko for varige mén. Men altså lige til advarsel: det er sgu farligt!
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Don't ever
« Svar #1 Dato: 09 Juni , 2010, 21:39 »
Puh, ha' Julie, sikke en slem forskrækkelse, jeg *k for at der ikke er sket noget varigt med din lille dreng.
Tak fordi du delte med os andre til skræk og advarsel. *t
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Julie R

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 428
Sv: Don't ever
« Svar #2 Dato: 09 Juni , 2010, 21:47 »
Puha Julie, sikke en omgang.

 Krydser alt hvad der krydses kan.
Mvh. Julie


En del forskellige høns og nogle hunde.

0.1.    Dejlig datter
1.0.    Dejlig søn
1.0.    Vidunderlig mand

frida

  • Gæst
Sv: Don't ever
« Svar #3 Dato: 09 Juni , 2010, 21:52 »
Tusind tak for info!
Havde egentligt samme tanker som dig, og mine børn har ofte hjulpet med kalk. De har så bare været meget heldige ikke at gide så længe, så de er nået at komme galt afsted. Det er sådan noget vi egentligt godt ved, men ikke lige tænker over.
Super I handlede så hurtigt og korrekt. *l til din dreng.

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Don't ever
« Svar #4 Dato: 09 Juni , 2010, 21:53 »
Ej, det var dog forfærdeligt! :( Tak for advarslen! *l Hvordan har du det, det må have været en frygtelig oplevelse :( Kunne du holde tårerne tilbage? *l Håber lillemanden er okay igen, og at han sover godt trods den slemme oplevelse :( Hvor gammel er han?

Kæmpe trøstende knus! *b

Offline Ingrid

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 461
Sv: Don't ever
« Svar #5 Dato: 09 Juni , 2010, 22:03 »
Nogle forældre er fantastiske. /o
Flot og hurtig indsats fra jeres side. Tillykke!
Jeg sidder her på børneafdelingen, hvor jeg arbejder som sygeplejerske (og smugkigger på Forum).
Jeg var selv tæt på at lade drengene hjælpe med at kalke i sidste måned. Det var naboens vilde NEJ-udbrud, der stoppede mig. Heldigvis.
Krydser fingre for ham *k
Hilsen fra Ingrid.
Ejer af:
0.7 blå-hvid columbia Brahma.
0.2 hvid-sort columbia Brahma
3.0 main-coon katte.
1.0 dværgvædder
2.0 børn og 1.0 mand.

Offline Marie-Louise

  • Bruger
  • Indlæg: 303
  • Ønsker Sussex-høns igen
Sv: Don't ever
« Svar #6 Dato: 09 Juni , 2010, 22:07 »
Hvor var det dejligt at nå frem til også at læse en god slutning... Jeg kan lige forestille mig, hvor skrækkeligt I har haft det, mens det hele stod på :-[
Mange hilsner fra

Marie-Louise

Ønsker 0.4 Stor Sussex
6.0 egne børn og en meget flittig husbond

Offline -Julie-

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 034
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
Sv: Don't ever
« Svar #7 Dato: 09 Juni , 2010, 22:38 »
Hej igen og tusind tak for søde ord og trøst. Daniel er lige blevet 2 år her d. 2. juni. Han er bare en RIGTIG dreng, så det er lidt mirakuløst at der gik 2 år før det gik galt for alvor. Og så var det ikke engang hans skyld, men hans dumme ubetænksomme forældre..!

Der meldes om "langt under 5 % risiko for mén" som i givet fald vil være arvæv på hornhinden eller misfarvning af huden.

Og jo, jeg sad dér og kæmpede mit allerbedste for at holde ham mens 2 sygeplejesker kæmpede med hans hoved og øjne og vand og tårerne sprøjtede bare ud af mig. Og da min mand og datter så hentede os i Næstved og vi sad i bilen og kørte hjem, tudede jeg også bare. Hele dagen idag har jeg gået og gloet på ham som om han var fra en anden planet. Mit lille mirakel. Og pludselig bryder han ud i sang for første gang nogensinde: det regner, det regner, det regner... :-) Så tuder man lige lidt igen.

Imorges kunne hans øje slet ikke åbne pga. hævelse og slim, men det er åbenbart meget normalt. Her til aften var det allerede bedre, men han ser jo farlig ud.

Der er faktisk ikke noget, den lille gut ikke har fået lov til idag... :-)
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Don't ever
« Svar #8 Dato: 09 Juni , 2010, 23:17 »
Nååårh, ej, jeg kan bare så godt sætte mig ind i det! *h Har jo selv en, som fyldte 2 i april, og som også liiige er begyndt at synge *p "Katten ER sod (sød), gukku (dukke)" :D Så jeg fik jo nærmest tårer i øjnene, da jeg læste at han sang for første gang :D :D

Håber det går rigtig godt med ham, og at han kommer sig hurtigt! *l

Offline Louise S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 876
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
Sv: Don't ever
« Svar #9 Dato: 09 Juni , 2010, 23:33 »
Sikke en væmmelig forskrækkelse, Julie  *t
Hvor var det dog godt, at du handlede så hurtigt  /o

De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Don't ever
« Svar #10 Dato: 09 Juni , 2010, 23:40 »
Uha, Julie. Det var da godt nok en grim oplevelse. Godt at I var så snarrådige. Jeg  *k som alle andre for at sønnike kommer over det uden nogen varige mén, hvilket der vel er en god chance for pga Jeres hurtige handlinger.

Når du nu har været i berøring med Næstved sygehus er jeg da glad for at det ikke var skadestuen dér, du havde med at gøre, for den er godt nok ikke brilliant.

Jeg tror specialafdelingerne på det sygehus er ok.
Mvh
Erik Andersen

Offline -Julie-

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 034
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
Sv: Don't ever (billeder)
« Svar #11 Dato: 10 Juni , 2010, 07:34 »
Altså, jeg vil sige, at vi var de første og eneste i Nykøbing Sjælland, så vi gik direkte ind. Akutsygeplejersken var der heldigvis, så vi kunne være "3-mod-1". I ambulancen faldt knægten i søvn og på Holbæk stod de klar til at modtage os og selvom der kun var 2 afsat til os, så var ALLE involveret og oplyst om det hele, så jeg var først og fremmest virkelig glad og taknemmelig over superservice, men ønskede mig faktisk lidt, at vi ikke var SÅ meget forrest i køen, for det betød jo bare, at vi var det værste tilfælde til stede. I Næstved vil jeg nok sige at hvis den første læge, vi talte med ikke havde tilkaldt en anden, så havde jeg. Hun får ikke god reklame. Men nr. 2, som var hende, der frikendte os, var super  /o og vagthavende på telefonen dagen efter får også lige en  /o

Her er der billeder af lillefyren til skræk og advarsel. De er fra dagen efter ulykken. Hvis der er en administrator, som vil klippe/klistre i min historie og bruge til en artikel, så den ikke bliver glemt, vil det være rigtig fint. Jeg har virkelig brug for at ALLE er klar over at læsket kalk IKKE er Møns Klint og vand...
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Don't ever
« Svar #12 Dato: 10 Juni , 2010, 07:46 »
Sikken forskrækkelse I fik der! :o. Har lige læst hele tråden, og jeg ville til hver en tid også tro at kalkning var noget børnene kunne deltage i. Hold da op man kan blive overrasket!

God at lillemanden slipper uden mén.  <I
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Don't ever
« Svar #13 Dato: 10 Juni , 2010, 08:08 »
Ja, det er uhyggeligt hvad kalk kan gøre - og man skal også passe godt på, at der ikke er nogen der kan kommet til at drikke noget af det - hverken børn eller hunde eller andre.
Mvh Marianne

Offline sette

  • Bruger
  • Indlæg: 183
Sv: Don't ever
« Svar #14 Dato: 10 Juni , 2010, 08:26 »
Kæmpe kram til dig og sønnen ,godt det endte godt *b
hilsen Sette ;)

1 mand
4 piger
2 katte
Hund
guld fisk og koikarper
 16 forskellige race høner .