Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvor lang tid kan kyllingerne være i rugemaskinen?  (Læst 4097 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jay

  • Bruger
  • Indlæg: 44
Hvor lang tid kan kyllingerne være i rugemaskinen?
« Dato: 28 August , 2010, 12:11 »
Hey gutter/inder
Ved godt der er flere tråde hvor man kommer ind på hvor lang tid kyllingerne kan være i rugemaskinen efter klækningen, og der er altid forskellige meninger.
Og nu står jeg selv lidt i problemet så vil gerne høre alles meninger og begrundelser.

Den første kylling var klækket fredag morgen i maskinen, og nu er der indtil vider 5 ude af æggene. Spørgsmålet er kan de overleve indtil Mandag formiddag, fordi der kommer jeg først hjem, eller skal jeg have en til at få dem ud ? og hvornår seneste.. Ved der minimum et æg mere der er ved at klække, der ligger 12 æg med kyllinger i ialt.
Mvh Jay
3,3 Bielefelde
0,5 Isa Brown
1,0 Stor fed rød missekat
1,1 Så kaldte kamphunde
0,1 Dejlig Kone

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Hvor lang tid kan kyllingerne være i rugemaskinen?
« Svar #1 Dato: 28 August , 2010, 12:24 »
Jeg synes nu nok, der er lidt lang tid fra fredag morgen til mandag formiddag. Jeg synes man plejer at sige max to døgn.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Hvor lang tid kan kyllingerne være i rugemaskinen?
« Svar #2 Dato: 28 August , 2010, 13:18 »
Jeg siger max tre døgn, men så er jeg hjemme og ser til hvor friske de er, jeg kan også godt sætte et lille askebæger med vand ind, og lige lære de første kyller at drikke og så klarede sig fint, men jeg ville nok ikke rejse fra dem fra fredag til mandag, så ville jeg have installeret dem under en varmelampe med vand og mad.
De er klart bedre til at spise og drikke når de har sidet i maskinen et par dage.
« Senest Redigeret: 28 August , 2010, 22:31 Fra ina.... »
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Jay

  • Bruger
  • Indlæg: 44
Sv: Hvor lang tid kan kyllingerne være i rugemaskinen?
« Svar #3 Dato: 28 August , 2010, 22:19 »
De bliver tømt ud imorgen , så må jeg se med resten :)
Synes også selv det var alt for lang tid. Men kunne jo ske det kunne lade sig gøre
3,3 Bielefelde
0,5 Isa Brown
1,0 Stor fed rød missekat
1,1 Så kaldte kamphunde
0,1 Dejlig Kone