Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kylle-kinder-garden  (Læst 7027 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Kylle-kinder-garden
« Dato: 23 Maj , 2010, 21:46 »
Så blev vi færdige med den nye store børnehave :)
Jeg købte Yazmins legehus for 100 kr! ( så fik jeg da betalt for det hus for anden gang ;) ) Og så gik vi ellers igang... Yazmin, mor og morfar :)
Yazmin malede indenfor og der er i den grad dømt rød stue. :)
min farmand og jeg sloges med stolper og trådhegn :)
I min verden er fugeskum jo et uundværligt universalmiddel.... det kan bruges til stort set alt... hvilket min kære fader med rystende hoved måtte five mig ret i.... bare lidt :)
det blev da lige brugt til at sætte et vindue fast da acrylpladen var liiiige så smal at der ikke kunne skrues. en klat skum i hvert hjørne, pladen på og en stolpe til at stå ispænd imens det tæørrer WUPTI!

Ydermere kan det bruges til at tape to metalplader samme med som lige gabte lidt i samlingen... skide smart så kan ingen små kyller komme i klemme der.

MEN jeg må erkende at jeg forelskede mig i et nyt værktøj igår.... min fars vinkelsliber!  hvorfor hulan han har gemt den alle de andre gange vi har lavet hønsegårde er mig en gåde.... at klippe trådhegn til med en lille tang er et lorte arbejde, men med en vinkelsliber..... WAOW ..... stwing, stwing, stwing.... og WUPTI man kan flækket 2.5 m volieretråd på langs.... :) OG så kan den jo en masse andet som min kære fader igen hovedrystende måtte give datteren sin ret i. :)

To lange bølgede metalplader der var tilovers fra en helikopterhangar havde jeg fået fat i og de blev også flækket på langs... med vinkelsliber :) og brugt som afskærmning, læ og sikkerhed, skide smart :)
Så har jeg ofret det gode volieretråd så det skulle ikke være muligt får de små at komme ud eller kattepoter at komme ind.  Og så et jordbærnet over hele herligheden.

Nøgen Christine og kyllerne har jo gået i campingvognen indtil nu, og jeg tror måske nok at den ene kylling som jeg aflivede igår har haft det for varmt, der var meget varmt derinde på trods af åbne vinduer. Men I skulle sa lige se de små pus da de for første gang fik græs og jord under fødderne.... ofrinden havde jeg vandet jorden lidt, så ormene havde trukket sig lidt op i overfladen og så gik ellers den vilde jagt... det var simpelthen vidunderligt at se  :)  Christine fik et længe ventet støvbad så alle var mere end lykkelige og jeg kunne jo slet ikke få nok af at kigge på.

Men har dog et spørgsmål..... kan jeg flytte Sussi og hendes kyllinger ind i huset også? huset er ca 1 m2 men gården er 9 m2 så der er masser af plads. Planen er at jeg vil flytte de to skrukker derind også... og måske Leo ellers bliver han vist lidt ensom, så kan de gå der med alle ungerne... Men vil Sussi og Christine slås eller er de så fasttømret med deres kyllinger nu at de kan tåle hinandens selskab?
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Kylle-kinder-garden
« Svar #1 Dato: 23 Maj , 2010, 21:47 »
Frihed :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Kylle-kinder-garden
« Svar #2 Dato: 23 Maj , 2010, 21:50 »
Tjek lige min udsigt på det andet sidste billede i første indlæg.... er det noget at sige til at jeg kan leve med at huset er noget gammelt lort??? :) Det er hvad jeg ser fra mit køkkenvindue hver dag.... :) elsker det især på denne årstid hvor rapsen blomstre og alt er grønt i forskellige nuancer.
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Kylle-kinder-garden
« Svar #3 Dato: 23 Maj , 2010, 22:01 »
Hold da op en dejlig dag I 3 generationer har haft. En rigtig god måde at tilbringe dagen sammen på.
Det var et godt fif med vinkelsliberen. Jeg står også altid med en tang.

Jeg tror simpelthen ikke at jeg ville turde at sætte mødrerne sammen men jeg er også sådan en ......ja kylling  ::) til at tage den slags chancer.

Jeg lagde også mærke til din udsigt og kan F... godt forstå at du bliver glad inden i af den.
« Senest Redigeret: 23 Maj , 2010, 22:02 Fra Lene, Rungsted »

Offline Frk.olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 470
  • Feberramte...
Sv: Kylle-kinder-garden
« Svar #4 Dato: 23 Maj , 2010, 22:36 »
Tjek lige min udsigt på det andet sidste billede i første indlæg.... er det noget at sige til at jeg kan leve med at huset er noget gammelt lort??? :) Det er hvad jeg ser fra mit køkkenvindue hver dag.... :) elsker det især på denne årstid hvor rapsen blomstre og alt er grønt i forskellige nuancer.

Åååååååhr... Wauuuuu... Her i pinsen har vi kørt lidt omkring og flere gange sagt "sikke da et smukt land vi bor i - især på denne årstid"... Når vi engang vinder i lotto skal vi have et nedlagt landbrug og sådan en udsigt  :D
Mange hilsner Rikke
0.1 sort dværgsilke - Sorte Sara
0.1 grå/vildt/noget dværgsilke - Granny
0.1 hvid dværgsilke - Duske
0.1 guld sort/randet dværgwyandot - Randi
0.1 tværstribet dværgwyandot - Zebra
0.1 porcelainsfarvet dværgwyandot - Bodil

0.2 kooikerhondje (Det er en hunderace ;)) - Bellis & Easy

0.1 dværgvædder - Karla Kanin
1.0 dværgvædder - Svend Emil
1.0 dværg?vædder - Carlo

1.0 fantastisk dejlig kæreste

Offline Frk.olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 470
  • Feberramte...
Sv: Kylle-kinder-garden
« Svar #5 Dato: 23 Maj , 2010, 22:37 »
Og børnehaven ser altså også ret lækker ud - godt bygget alle 3 :D
Mange hilsner Rikke
0.1 sort dværgsilke - Sorte Sara
0.1 grå/vildt/noget dværgsilke - Granny
0.1 hvid dværgsilke - Duske
0.1 guld sort/randet dværgwyandot - Randi
0.1 tværstribet dværgwyandot - Zebra
0.1 porcelainsfarvet dværgwyandot - Bodil

0.2 kooikerhondje (Det er en hunderace ;)) - Bellis & Easy

0.1 dværgvædder - Karla Kanin
1.0 dværgvædder - Svend Emil
1.0 dværg?vædder - Carlo

1.0 fantastisk dejlig kæreste

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Kylle-kinder-garden
« Svar #6 Dato: 23 Maj , 2010, 22:51 »
Hvor ser det bare BRAND godt ud!!!!! *y Kan godt forstå du blev glad af at se dem komme ud i friheden!!! *p

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Kylle-kinder-garden
« Svar #7 Dato: 23 Maj , 2010, 22:52 »
Tak Rikke :)

JEg nyder også udsigten. OGså i vinters hvor lat var hvidt.... og da alle træerne var dækket af enten tyk sne eller iskrystaller..... det var såååå smukt. der er vel ca 2 km over til skoven så selvom det er kupperet så er der langt udsyn :)

Har lige tjekket til børnehaven og de ligger alle trygt og sover i hjørnet på en pude af halm :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Ingrid

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 461
Sv: Kylle-kinder-garden
« Svar #8 Dato: 23 Maj , 2010, 23:45 »
Fantastisk udsigt - og kyllingebørnehave du har der! /o Det er lige ved at læhegnet skulle have været af glas, så kyllerne kunne se udsigten. <L
Mine drenges silkekyller kom også ud i haven for første gang i dag. De har længe været i lille hønsegård, men nuuuuuu!!!!!!! De løb over i den største samling skvadderkål (som til deres glæde findes i dejlig store mængder) og legede gemmeleg og tag-fat resten af eftermiddagen.
Fantastisk syn ;D

Og jeg? - jeg gravede stolper og net ned til den ny hønsegård. *o
Nu kan jeg vist mærke hver en muskel i kroppen........
Hilsen fra Ingrid.
Ejer af:
0.7 blå-hvid columbia Brahma.
0.2 hvid-sort columbia Brahma
3.0 main-coon katte.
1.0 dværgvædder
2.0 børn og 1.0 mand.

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Kylle-kinder-garden
« Svar #9 Dato: 24 Maj , 2010, 00:09 »
Wanda, det kan man da kalde at bo ude midt på Marken, jeg misunder dig det kouperede teren, her er der også fin udsigt, men fladt og markskellet sætter grænsen for min udsigt.

Supergodt for de små at komme ud i det fine vejr.
Jeg har dårllige erfaringer med at sætte skrukkerne sammen, men det er nok meget individuelt.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Susanne

  • Gæst
Sv: Kylle-kinder-garden
« Svar #10 Dato: 24 Maj , 2010, 08:10 »
Så kan en pinse vist ikke bruges bedre  /o

Tillykke med din/jeres nye kyllingefarm. Det ser fantastisk ud.

(Og smart trick med vinkelsliberen til tråd - det skal jeg huske. HAR haft vabler af tangen )

Jeg har haft skrukker sammen, men det var silker - tre stk. De delte lidt om kyllingerne, antallet under den enkelte skruk var sjældent ens. Tror dog at silker er usædvanlig ukomplicerede.

Held og lykke  :D


Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Kylle-kinder-garden
« Svar #11 Dato: 24 Maj , 2010, 09:31 »
Jeg prøvede jo at sætte Christine og børn ned til Sussi (silkeØ)lige da kyllingerne var klækket, men Sussi er måske en særling.... Hun blev ihvertfald ikke specielt glad for uventede gæster ;)
Men ok Skrukkeburet er heller ikke så stort.
Men hvad så med de to der ligger og ruger nu... kan jeg flytte dem over i børnehavaen? De har stadig 14 dage at ruge i.
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Kylle-kinder-garden
« Svar #12 Dato: 24 Maj , 2010, 09:47 »
Det er min erfaring at skrukker skal have gået sammen og have klækket samtidig, for at de kan gå sammen med kyllingerne.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Kylle-kinder-garden
« Svar #13 Dato: 24 Maj , 2010, 09:53 »
Øv hvor er de besværlige ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Ingrid

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 461
Sv: Kylle-kinder-garden
« Svar #14 Dato: 24 Maj , 2010, 10:54 »
Jeg er vild med den røde farve i hønsehuset!  :)
Sig til din datter, at hun har gjort et flot stykke arbejde. /o
Hun kan få et dagsjob hos mig. Der mangler farve i hønsehuset.
Hilsen fra Ingrid.
Ejer af:
0.7 blå-hvid columbia Brahma.
0.2 hvid-sort columbia Brahma
3.0 main-coon katte.
1.0 dværgvædder
2.0 børn og 1.0 mand.