Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Væghængt fodertrug på metermål  (Læst 3553 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Anders Christensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 297
Væghængt fodertrug på metermål
« Dato: 03 December , 2013, 17:41 »
Hej Folkens
Jeg synes det var træls med den runde foderautomat i hønsehuset, så jeg fandt lige 80 cm tagrende og satte op på væggen, og vupti, så kan hønsene spise morgenmad på række, endda uden at risikere at skide i maden  :)

Fodertruget kan laves i plast eller metal, i længder mellem meget kort og uendeligt langt.

Når jeg bygger det Hønseslot 2.0 til foråret regner jeg med at bygge en foderautomat ovenover, på den anden side af en skillevæg, så jeg kan fylde en hel sæk foder i af gangen  ;)
0,6 Isa Brown
Arbejder på en smart løsning til at holde styr på hønsehold, æglægning og foderforbrug - www.eggstats.dk

Offline Erik holst Pedersen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 90
Sv: Væghængt fodertrug på metermål
« Svar #1 Dato: 03 December , 2013, 17:59 »
Det ser godt ud, men vil hønsene ikke spiller meget foder på den måde, som det er nu ?
Venlig Hilsen Erik.
  1,3 Lys Sussex
  1,2 Lys Sussex
  1,5 Sort Australorps

Offline Anders Christensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 297
Sv: Væghængt fodertrug på metermål
« Svar #2 Dato: 03 December , 2013, 18:30 »
Det ser godt ud, men vil hønsene ikke spiller meget foder på den måde, som det er nu ?

Nej, det ser faktisk ud til at de spilder meget lidt, ellers også er mine høns bare særligt dygtige til at spise pænt.
0,6 Isa Brown
Arbejder på en smart løsning til at holde styr på hønsehold, æglægning og foderforbrug - www.eggstats.dk

Offline TosseTina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 563
  • Brug ikke vold, hent hellere en større hammer.
Sv: Væghængt fodertrug på metermål
« Svar #3 Dato: 03 December , 2013, 18:34 »
Pas på med hvis den beholder du i fremtiden vil hælde en sæk foder i, at den ikke danner kondens på indersiden, så foderet bliver muggent.
De bedste hilsner fra
Tina
Medl af Praktisk økologi
1.0 sort/sølv Maran
0.3 blå/sølv Maran
0.1 blå/kobber Maran
0.4 blandet Maran & Orpington
0.1 orange sort båndet dværg wyandotte
0.1 araucana blå guld halset
Masser af koi, emder og guldfisk uden tal.
1.0 Homo Sapiens hvid race

Offline Anders Christensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 297
Sv: Væghængt fodertrug på metermål
« Svar #4 Dato: 03 December , 2013, 18:40 »
Pas på med hvis den beholder du i fremtiden vil hælde en sæk foder i, at den ikke danner kondens på indersiden, så foderet bliver muggent.

Tak for fiffet, det håber jeg dog ikke bliver noget problem, eftersom det ikke er noget problem at have foderet i lukkede fodertønder nu. Foderbeholderen bliver monteret i en tråd-skillevæg i det nye hønsehus, så klimaet bør være ens på begge sider af den.
0,6 Isa Brown
Arbejder på en smart løsning til at holde styr på hønsehold, æglægning og foderforbrug - www.eggstats.dk