Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: er det en go ide  (Læst 3448 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline y.t

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 30
er det en go ide
« Dato: 28 November , 2013, 11:25 »
jeg har en åbning lige oven på døren ind til hønsehuset på 20cmX50cm, der er tråd i og jeg fik at vide det er en go ide at der er en åbning til huset så der kan komme frisk luft ind. huset er ellers tæt men den er ikke isoleret.

er det en go ide med den åbning ellers skal jeg dække den til...

Offline Raziel

  • Bruger
  • Indlæg: 2 759
    • Hobbydyrenes blog
Sv: er det en go ide
« Svar #1 Dato: 28 November , 2013, 13:06 »
Det kommer vel lidt an på om det trækker ind. Hvis det gør det, så ville jeg lukke den.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Jannick Ringius

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 117
Sv: er det en go ide
« Svar #2 Dato: 28 November , 2013, 13:09 »
Jeg har en åbning, sådan så der er ventilation og mulighed for frisk luft (så undgår du dårligt indeklima og luftvejsinfektioner).
20*50cm syntes jeg dog virker meget stort - selv er mit 5*30, sådan at der lige kan komme noget frisk luft ind og så varmen så vidt muligt ikke bare fiser ud i den mørke nat.

Så jo, god ide, mit er dog blot mindre - nogen der ude med den perfekte opskrift for ventilationsåbning?
Jannick har en lille bondegård, iha iha åååh. Herligt!

0.1 Maran
0.1 Gul Orpington
0.2 Blå Auracana
0.1 Sort Auracana
1.2 Wyandot - Orla, Marie, Edith
1.0 Labrador F1 - Balder
1.1 Katte - Ysse, Trud
1.0 Islænder - Moði fra Spangbo
0.1 Dame - Skat

Offline alrk

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 221
Sv: er det en go ide
« Svar #3 Dato: 01 December , 2013, 22:15 »
Jeg har monteret et almindelige DUKA ventilationsgitter helt oppe under gavlen af huset. Een på hver side af huset.

Det har hjulpet meget på den høje luftfugtighed inde i huset, og jeg synes også at der lugter mindre af gødning.

Det er vigtigt at der ikke kommer træk ned til hønsene, siges det. Derfor er det en udmærket ide at placere udluftningen højt oppe, da også hønsenes varme vil transportere den lidt fugtige luft op og ud.
0.2 Faverolles
1.1 Orpington
0.1 New Hampshire
0.1 Isa Brown - Pensionist
0.2 kryds Faverolle kok på New Hampshire

Offline Jannick Ringius

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 117
Sv: er det en go ide
« Svar #4 Dato: 01 December , 2013, 23:30 »

Jeg har monteret et almindelige DUKA ventilationsgitter helt oppe under gavlen af huset. Een på hver side af huset.

Det har hjulpet meget på den høje luftfugtighed inde i huset, og jeg synes også at der lugter mindre af gødning.

Det er vigtigt at der ikke kommer træk ned til hønsene, siges det. Derfor er det en udmærket ide at placere udluftningen højt oppe, da også hønsenes varme vil transportere den lidt fugtige luft op og ud.

Det var faktisk ikke en tosset ide, det vil jeg kikke lidt nærmere på til mit hønsehus - har tænkt tanken før, men så er det bare aldrig blevet til mere.
Jannick har en lille bondegård, iha iha åååh. Herligt!

0.1 Maran
0.1 Gul Orpington
0.2 Blå Auracana
0.1 Sort Auracana
1.2 Wyandot - Orla, Marie, Edith
1.0 Labrador F1 - Balder
1.1 Katte - Ysse, Trud
1.0 Islænder - Moði fra Spangbo
0.1 Dame - Skat