Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvor mange høns ?  (Læst 2686 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline anders1234567

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 12
Hvor mange høns ?
« Dato: 29 Januar , 2012, 15:41 »
Hej alle sammen !

Har en hønsegård på ca. 40-50 m2
Hvor mange høns kan jeg i alt have gående ?

kyllingesalg

  • Gæst
Sv: Hvor mange høns ?
« Svar #1 Dato: 29 Januar , 2012, 15:47 »
Hej  ;D

Svaret er " ingen "  <H Du har jo åbenbart ingen hønsehus.

Offline MartinGreen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 241
Sv: Hvor mange høns ?
« Svar #2 Dato: 29 Januar , 2012, 15:49 »
Husk, at hvis der er godt med læ og overdækken, kan hønsene være ude næsten hele året.
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Hvor mange høns ?
« Svar #3 Dato: 29 Januar , 2012, 16:05 »
tja især hvis der også er rævesikret, men jeg ville nu foretrække et hønsehus med læ og lukket dør om natten

Hvis du eks. vis har et hønsehus på 10m2 kan der bo 10-15 høns, det er dog små forhold, hvis der kommer vinterdage eller virus dage, hvor de skal gå inde.

Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline MartinGreen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 241
Sv: Hvor mange høns ?
« Svar #4 Dato: 29 Januar , 2012, 16:07 »
Jeg snakke kun om gården BTW...... Tror godt at Anders ved han skal havde et hus...
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline anders1234567

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 12
Sv: Hvor mange høns ?
« Svar #5 Dato: 29 Januar , 2012, 18:35 »
Haha , har selvfølgelig et hønsehus.. Min fejl :-)

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Hvor mange høns ?
« Svar #6 Dato: 29 Januar , 2012, 18:38 »
20 stk kan du vidst godt have, hvis du har siddepinde og gulvplads nok i huset. Men de har nok stadig brug for at komme ud af gården ind i mellem og nyde friheden :)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Frank H. Kristensen

  • Bruger
  • Indlæg: 1 771
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: Hvor mange høns ?
« Svar #7 Dato: 29 Januar , 2012, 19:28 »
Hvis græsset vokser fint nu og dækker det hele og du gerne vil have det til at blive ved med at være sådan siger man 10 kvm pr. stor høne. Det kommer selvfølelig også an på hvor aktiv de er med at skrabe i jorden. En fodbefjeret eller lavbenet vil ikke være så hård for jorden, som en langbenet glatbenet race af de lette varieteter. Så race vil nok være en god ide, da nogle også kræver mere plads end andre og derfor vil være med til at kunne sige hvor mange der passer til gården.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Hvor mange høns ?
« Svar #8 Dato: 29 Januar , 2012, 19:35 »
Haha , har selvfølgelig et hønsehus.. Min fejl :-)

Hvor stort er hønsehuset?

Det er af afgørende betydning for antallet af høns, især her i vinterperioden hvor der ind imellem er helt hvidt udenfor hønsehuset, og hønsene derfor næsten ikke kan jages ud af huset.
Mvh
Erik Andersen