Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: suppehøns  (Læst 13059 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
suppehøns
« Dato: 28 Oktober , 2018, 09:45 »
Indimellem bliver der sagt og skrevet så meget om hybrider. Jeg slagtede her sidst på sommeren 5 hybrider på 2 år og kogte suppe på en her for et par dage siden. Der var ikke fedt skabt på dem men for pokker en god og kraftig suppe der kom ud af det. Så galt at jeg havde halsbrand hele natten over det. Det var klar suppe og med hjemmelavede melboller, men pas på med det for det skaber et afhængighedsforhold. Jeg tror ikke mere jeg kan spise en købt melbolle. Jeg kan kun anbefale sådan en suppe nu hvor det er ved at blive koldere.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Majbrittbo

  • Bruger
  • Indlæg: 182
Sv: suppehøns
« Svar #1 Dato: 28 Oktober , 2018, 19:19 »
Uhhh ja elsker hjemmelavet hønsekødssuppe 😁👍
0.1 sort engelsk aucana Og 0,1 sølv/sort dobbeltrandet Barnevelder, 0,3 guld/hvid randet wyandotter🐓🐓🐔🥚🥚0,1 guld/blå randet Wyandot. samt 0,3 ea blandinger: 2 sorte og 1 blå, 🐥🐥

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
Sv: suppehøns
« Svar #2 Dato: 28 Oktober , 2018, 19:25 »
Ja det er lækkert. Jeg har lige læst en del om min slægt og der får de hønsekødsuppe juleaften. Sjovt at se hvordan tiderne ændrer sig.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Lene Skelmose

  • Gæst
Sv: suppehøns
« Svar #3 Dato: 29 Oktober , 2018, 12:17 »
Jeg har også en svaghed for supper - især om vinteren. Klar suppe - græskarsuppe - kartoffelsuppe osv.

Prøver at tage mig sammen til at få slagtet to gamle damer inden vinterens komme. Det prøvede jeg også sidste år  :(.

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
Sv: suppehøns
« Svar #4 Dato: 29 Oktober , 2018, 12:21 »
Ja se så at få slagtet de 2 gamle tøser, så du kan få lidt suppe. Det er ihvertfald godt. Jeg har overbevist mig selv om at sådan nogle gamle damer sagtens kan bruges.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Majbrittbo

  • Bruger
  • Indlæg: 182
Sv: suppehøns
« Svar #5 Dato: 31 Oktober , 2018, 12:29 »
Ja- i foråret slagtede jeg 4 stk sussex. De var lige næsten 2 år gamle... tænkte at langtidstrgning på Weberen ville mørne den... og ja det ku sagtens spises bryst mm var ok- men lårbasserne de var ret seje- elastik😔😝😅 så nu går jeg så og tænker- vi har sådan en sous vide... kødet puttes i pose og lukkes og koges i maskinen i laaaaannnnggg tid... jo det må prøves med en af de gamle damer. Så må vi se om det bliver godt🤞☺️☺️ Alt kød bliver godt mørt i sous viden, kommer jo an på om det får tid nok...👍 ellers er det suppe og tarteletter af de 2 sidste damer...
0.1 sort engelsk aucana Og 0,1 sølv/sort dobbeltrandet Barnevelder, 0,3 guld/hvid randet wyandotter🐓🐓🐔🥚🥚0,1 guld/blå randet Wyandot. samt 0,3 ea blandinger: 2 sorte og 1 blå, 🐥🐥

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
Sv: suppehøns
« Svar #6 Dato: 31 Oktober , 2018, 13:10 »
Sådan en sous vide har min svigersøn også. Og der skulle absolut koges blødkogte æg i den. Det duede bare ikke. Men ellers hvis man skal have det godt mørthar jeg hørt et gammelt husmoderråd. Kom en snaps i. Jeg har ikke selv prøvet det endnu.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Vinnie76

  • Bruger
  • Indlæg: 1
Sv: suppehøns
« Svar #7 Dato: 28 Juni , 2019, 15:28 »
Nu har jeg ikke den luksus at have mine egne høns, så jeg plejer at købe dem så frisk som overhovedet muligt. Føtex tilbudsavis har en øko. kylling fra De Danske Familiegårde. Jeg tænkte på om den er god til at lave suppe med, eller skal jeg finde en anden slags?