Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Velkommen til Galleriet  (Læst 30956 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Helen Ørndorf

  • Administrator
  • Indlæg: 1 643
  • Sej gammel høne
Sv: Velkommen til Galleriet
« Svar #15 Dato: 27 Februar , 2008, 13:46 »
Ja det er en god bog, men der er ingen grund til at oprette mapper der bare kommer til at stå tomme, mapperne bliver tilføjet efterhånden som billederne af racerne bliver uploadet.

Hanne

  • Gæst
Sv: Velkommen til Galleriet
« Svar #16 Dato: 27 Februar , 2008, 16:07 »
Kim der er et album i hvert hønsealbum, der hedder andre racer. Den var tænkt her til bl.a. men jeg laver gerne et album til blandede  i hvert fjerkræ album.

belgaard  planen er som Helen skriver at udvide lige så stille efeter behov :-X

Album for kolonier og blandede racer på vej <P

Offline Tina Hindborg Ipsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 6
Sv: Velkommen til Galleriet
« Svar #17 Dato: 27 Februar , 2008, 18:50 »
Hej Hanne

Jeg får lige som Ina besked om jeg skal være registreret eller logge på, og jeg er også på. Gør jeg noget galt? ???

Glæder mig til at sidde og kigge billeder.

Hilsen Tina

Hanne

  • Gæst
Sv: Velkommen til Galleriet
« Svar #18 Dato: 27 Februar , 2008, 19:02 »
Hej Tina.

jeg tror du skal prøve at logge af og på igen. Hvis det ikke hjælper, så skriv lige igen!

Du har sikkert også nogle dejlige billeder du vil sætte ind ;D

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Velkommen til Galleriet
« Svar #19 Dato: 27 Februar , 2008, 19:03 »
Du skal lige logge af og på igen, så burde du kunne se billeder og lægge silkebilleder ind. Evt. slette cookies, se her hvordan
http://office.microsoft.com/da-dk/help/HA011906671030.aspx

Det skyldes at galleriet og forummet i princippet er 2 forskellige ting, som er integreret ind i hinanden og bruger samme adgang (og database) men første gang kan galleriet godt blive forvirret  <T så derfor kan det være nødvendigt at logge af og på.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Hanne

  • Gæst
Sv: Velkommen til Galleriet
« Svar #20 Dato: 27 Februar , 2008, 19:23 »
Husk at skrive jeres navne ved billedet, det fortæller så meget mere!!

- og GERNE en beskrivelse, historie ved!

Hanne

  • Gæst
Sv: Velkommen til Galleriet
« Svar #21 Dato: 28 Februar , 2008, 11:32 »
Så er der kommet et par albums mere - sumatra og kamphøns som Lars vil sætte billeder ind i.

+ Æg. Her har Helen noget i ærmet.

Der er stadig albums som mangler billeder - New hampsire, maran m.fl.

Alle billeder er mere end velkomne - også de hyggelige havehøns som vi alle elsker!!

Finder du det svært, så skriv gerne en PB til mig, så finder vi ud af det sammen! ;)

Offline Mimi Trædmark

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 198
  • Vild med hanegal!
Sv: Velkommen til Galleriet
« Svar #22 Dato: 10 Marts , 2008, 23:52 »
Øhhh Hanne-jeg har lige uploaded nogle billeder og så kan jeg se at det eneste sted hvor der står Barneveldere er under lette racer. Nu er mine dyr ikke just lette men hører til under kategorien store racer. Mange racer findes jo både i dværg og stor. Enten skal racen så stå begge steder eller også skal opdelingen i tung eller let race ikke defineres. Mere fordi det er misvisende hvis man søger som ny efter en let race og så finder man en stor tung barnevelder.
Hvis det var mig ville jeg opdele i dværg og andre lette racer/store racer eller alternativt
-Racehøns stor
-Racehøns dværg
-Blandingshøns store
-Blandingshøns små
Opdræt af Barneveldere i stor sort og blå dobbeltrandet, samt legbarfarvet barneveldere i dværg. En dejlig labratinerhund,og en skøn abyssinierhunkat.

Offline Jens Nyborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 52
Sv: Velkommen til Galleriet
« Svar #23 Dato: 11 Marts , 2008, 09:34 »
Med hensyn til mapper, burde der ikke også være en til blandings racer. Om ikke andet så for os, der ikke er så hjemvant i hønse racer i almindelighed, men også for at få mulighedden for at se hvor forskellige høns falder ud, i forhold til deres ophav ::)

Jo, det synes jeg også.  ;)

Det er for øvrigt mit indtryk at for hver race avler i DFFR er der to - tre stykker der avler krydsninger, bare for deres fornøjelses skyld.  ;D

De skulle da gerne føle sig velkomne her, ikke. Om ikke andet så fordi jo flere vi er jo mere lytter politikkerne.  ;D

Offline Egon

  • Bruger
  • Indlæg: 808
    • Egonnyt
Sv: Velkommen til Galleriet
« Svar #24 Dato: 11 Marts , 2008, 10:06 »
Hvis det var mig ville jeg opdele i dværg og andre lette racer/store racer eller alternativt
-Racehøns stor
-Racehøns dværg
-Blandingshøns store
-Blandingshøns små
Jeg er enig i at den foreslåede inddeling, for mange,ville gøre det nemmere at finde rundt i galleriet
at lette racer er det samme som dværg er nok ikke helt ideelt
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,3 dværg sussex i forskellige farver -   www.egonnyt.dk

Offline Susanne Ebbe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 782
Sv: Velkommen til Galleriet
« Svar #25 Dato: 11 Marts , 2008, 10:08 »
Med hensyn til mapper, burde der ikke også være en til blandings racer. Om ikke andet så for os, der ikke er så hjemvant i hønse racer i almindelighed, men også for at få mulighedden for at se hvor forskellige høns falder ud, i forhold til deres ophav ::)

Jo, det synes jeg også.  ;)

Det er for øvrigt mit indtryk at for hver race avler i DFFR er der to - tre stykker der avler krydsninger, bare for deres fornøjelses skyld.  ;D

De skulle da gerne føle sig velkomne her, ikke. Om ikke andet så fordi jo flere vi er jo mere lytter politikkerne.  ;D

Tidligere i tråden har Hanne skrevet at der i andre racer er så rigelig plads til blandinger, kryds og hvad vi ellers kalder dem  ;D
Hilsen Susanne

Offline Egon

  • Bruger
  • Indlæg: 808
    • Egonnyt
Sv: Velkommen til Galleriet
« Svar #26 Dato: 11 Marts , 2008, 14:16 »
Hej Har I lagt mærke til at der faktisk er en mappe til Blandingshøns både under store racer og under lette racer ???
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,3 dværg sussex i forskellige farver -   www.egonnyt.dk

Offline Børge Bech Jensen

  • Chicken rules
  • Bruger
  • Indlæg: 2 338
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: Velkommen til Galleriet
« Svar #27 Dato: 11 Marts , 2008, 14:20 »
Tja, så må jeg jo lige på banen igen..

Opdeling burde være:

Store høns, opdelt i lette og tunge racer

Dværgracer, opdelt i Dværge og Urdværge.

Det er det eneste rigtige, og man kan jo ligesågodt lære det, for den opdeling vil man løbe i rigtig mange steder.

At man så ved siden af har blandingshøns, synes jeg er super, og det kan for min skyld godt være opdelt i store og dværge.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: Velkommen til Galleriet
« Svar #28 Dato: 11 Marts , 2008, 16:19 »
Øhhh Hanne-jeg har lige uploaded nogle billeder og så kan jeg se at det eneste sted hvor der står Barneveldere er under lette racer. Nu er mine dyr ikke just lette men hører til under kategorien store racer. Mange racer findes jo både i dværg og stor. Enten skal racen så stå begge steder eller også skal opdelingen i tung eller let race ikke defineres. Mere fordi det er misvisende hvis man søger som ny efter en let race og så finder man en stor tung barnevelder.
Hvis det var mig ville jeg opdele i dværg og andre lette racer/store racer eller alternativt
-Racehøns stor
-Racehøns dværg
-Blandingshøns store
-Blandingshøns små

Undskyld fordi jeg har været så længe om at svare på dette, men der er noget med min pc, så 'vis ulæste' ikke altid funger - og selvom jeg tjekker dagens emner, har jeg overset jer alligevel - sorry :)

Tanken er, at alle de racer I ønsker albums til, skal I få!!
At barnevelder ikke var i kategorien store høns, er min fejl, fordi jeg har glemt at indsætte den.

Jeg er godt klar over at mange racer findes i stor og i dværg, og tanken var også at de skulle være repræsenterede begge steder. Jeg har dog som udgangspunkt valgt ikke at lave albums til alle....

Jeg kender ca. 40 hønseracer og jeg synes det ville være enormt træls at skulle bladre igennem en masse blanke sider i galleriet. Jeg vil hellere have at I siger til, hvis I har billeder, af en bestemt race der ikke er et album for- for så laver jeg det som sagt - gerne! :D

Der har hele tiden været albums for blandede racer i både store og små + albums for mere sjældne racer.

Husk man kan bladre inde i det enkelte album, der er flere end de 12 racer den viser pr. side.

Vi har i staben valgt at lave to kategorier, for overskuelighedens skyld, for som tidligere nævnt, er der jo mange gengangere.

Jeg har lavet det om nu, således at det hedder:

Store hønseracer

Lette hønseracer, dværge og urdværge

Det håber jeg så alle kan leve med?? :)

Ps. Mimi - dine skønne haner er røget i albummet for de store barneveldere :)
« Senest Redigeret: 11 Marts , 2008, 16:54 Fra Hanne Lottrup »

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Velkommen til Galleriet
« Svar #29 Dato: 11 Marts , 2008, 17:07 »
Hvorfor er der ingen blondinehøns i galleriet. Nu har vi hørt meget om den, men der er ingen ???
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi