Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Versele-laga show 3 til show 4?  (Læst 1518 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Anders Christensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 297
Versele-laga show 3 til show 4?
« Dato: 03 Juli , 2013, 11:28 »
Hej Folkens
Nu hvor mine wyandotter er ca 20 uger gamle er det vel snart på tide at skifte videre til næste fodertype?

De har de fire uger jeg har haft dem fået versele-laga show 3 efter anbefaling af sælgeren og de spiser de med stort velbehag (det forsvinder ihvertfald ret hurtigt)

Jeg kan så ikke helt lure om jeg nu så småt bør blande show 3 og show 4 og så derefter gå over til show 4?

Eller skal jeg vente til de begynder at lægge æg? (eller gør de slet ikke det før de får noget andet foder?)

De får lov til at gå i haven hele dagen lang, 7-9-13 har det endnu ikke kostet en høne til et rovdyr, og har der adgang til alt muligt godt grønt og insekter og andre småting de nu kan finde i bedene og plænen.

Bonusspørgsmålet: Hvis jeg skal købe noget "ekstra" at give dem en håndfuld af i ny og næ, hvad bør jeg så overveje der?
Har pt et restprodukt fra en landmand med forskellige slags knækkede kerner af forskellige kortsorter, som jeg nu er ved at løbe tør for, men det har de været glade for.

På forhånd tak for svar.
0,6 Isa Brown
Arbejder på en smart løsning til at holde styr på hønsehold, æglægning og foderforbrug - www.eggstats.dk