Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Flytte skruk og kyllinger  (Læst 702 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tove

  • Bruger
  • Indlæg: 319
Flytte skruk og kyllinger
« Dato: 16 Maj , 2013, 14:01 »
Selvom vi har prøvet det mange gange, så er der alligevel den der lille nervøsitet, når man har ansvaret for de små nye kyller! Så:
naboens skruk har ligget på æg fra Rixen (tak  ;)) og de er nu klækket. De første en gang i går (jeg var først hjemme efter Springsteen-koncert torsdag og møde i Kbh onsdag da klokken var hen ad 17). Her til morgen, var de så småt begyndt at rykke lidt ud fra hønens vinger, så jeg regner med, at vi skal flytte dem til aften. Og så er spørgsmålet - kan vi flytte dem i eftermiddag? eller er vi nødt til at vente til efter mørkets frembrud? (med deraf følgende usikkerhed på om vi får fat i alle kyller).
I kan nok høre, at jeg helst gør det i dagslys - men kan det få hønen til at blive sur og nægte at tage sig af dem?
og så er der oven i købet en ekstra høne, der har møvet sig ind i går, så de nu er to høner om kyllingerne. Hende agter jeg koldt og kynisk at efterlade hos naboen. Det er vel ok?
Brahma i stor, tværstribede plymouth rock, silker, maran, hollandske dværge, 1 hitte-dværg-høne, faverolles i stor,
2 maine coon, 2 siamesere, 1 tervueren/border collie bl., 1 mand, 2 voksne sønner, 2 svigerdøtre, 2 børnebørn (0,2)