Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: hanegal slut i Roskilde?  (Læst 46321 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Katrine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 20
Sv: hanegal slut i Roskilde?
« Svar #105 Dato: 25 Marts , 2009, 19:21 »
Det er utroligt hvad en flok aktive mennesker kan få til at ske… Noget af effekten tror jeg kan tilskrives at kommunevalget står lige om hjørnet, og det ikke er så smart at blive gjort til grin over så lang en periode. Jeg takker alle dem som har været medvirkende til denne kovending.
Jeg sidder dog tilbage med et lille men: hvad sker der næste gang… vil en anden kommune holde fingrene fra en sådan betændt sag, som det er at forbyde hanehold ELLER vil det glide igennem næsten ubemærket fordi det er svært at få sammen presseomtale startet op næste gang, hvor det ikke har samme nyhedsinteresse.

Her er lidt læsestof om sagen

Byhaner får lov at leve – venstre vil lukke sagen …. http://www.dagbladetonline.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090325/FORSIDE_ROSKILDE/454968318/3000
Minister: Hanesag svækker ikke tillid til kommunerne
http://www.dagbladetonline.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090324/LN_ROSKILDE/77877324&Profile=3000
Lidt info til læserne om hønseglæden
http://www.dagbladetonline.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20081110/LN_FREDERIKSSUND/742152318&Profile=3000
Hanegal bliver valgtema: Forsker der tager udgangspunkt i at ALLE naboer er generet af hanegal
http://www.dagbladetonline.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090323/FORSIDE_ROSKILDE/180484638&Profile=3000


Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: hanegal slut i Roskilde?
« Svar #106 Dato: 25 Marts , 2009, 19:32 »


Læren af dette her er at PRES og OPMÆRKSOMHED fra mange forskellige kanter nytter rent faktisk noget.... Det er værd at huske.

Halleluja !!

Det kan vi især takke dig for Finn. Du har virkelig gjort et stort og godt stykke arbejde. Vi har jo sikkert kun set en brøkdel af det du rent faktisk har hamret i tasterne omkring emnet.
Du er i sandhed en GUTTERMAND !
Et stort skulderklap fra Lene i Rungsted, faretruende tæt på Roskilde  :-\

@Bjarne, skøn læsning om dit naboskab.

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: hanegal slut i Roskilde?
« Svar #107 Dato: 31 Marts , 2009, 16:26 »
Så nåede hanerne i Roskilde også til tanten

Den lille hane, der blev til fem fjer
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Katrine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 20
Sv: hanegal slut i Roskilde?
« Svar #108 Dato: 02 April , 2009, 22:12 »
Så vandt vi sagen om hanerne i Roskilde

  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Teknik-og miljøudvalget besluttede her til aften at gå tilbage til det regulativ der var gældende fra 1 dec.

En stor tak til Byrådsmedlem Birgit Pedersen, som har vist kamphane gejst, og bidt sig godt og grundigt fast i haserne på de andre i udvalget.

Samtidig vil jeg takke Finn, for alt det arbejde han har lagt i Roskilde.

Jeg har hørt at formanden for Teknik- og miljøudvalget, Torben Jørgensen, har fået mange negative henvendelser fra hele landet.... jeg tror jeg også jeg skal takke andre fra dette forum.

Tænk hvad man i fællesskab kan få ændret.

 <K <K <K <P <P <P <P <P

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: hanegal slut i Roskilde?
« Svar #109 Dato: 02 April , 2009, 22:29 »
Mange gange tillykke og kykkelikyyyyyy ! <P

Fra en tidligere Roskilde-borger.
Mvh Marianne

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: hanegal slut i Roskilde?
« Svar #110 Dato: 03 April , 2009, 07:00 »
Hvor godt! og RIMELIGT!
Gad vide hvor mange vi var, der skrev og bad om aktindsigt?  :o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk