Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Versele - Laga  (Læst 30864 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Versele - Laga
« Svar #15 Dato: 30 Marts , 2013, 22:10 »
Hvis jeg nu kan vedhæfte er der en seddel fra en gammel tråd herinde med indhold i startheld.

TAK, Allan, den var du lige mand for /o

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Versele - Laga
« Svar #16 Dato: 30 Marts , 2013, 22:19 »
Så vidt jeg umiddelbart kunne se var det ikke samme produkt (Coccidiostatika) der var i de to produkter. Og er det tilfældet er sammenligning vanskellig.
Mvh
Erik Andersen

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Versele - Laga
« Svar #17 Dato: 30 Marts , 2013, 22:23 »
Så vidt jeg umiddelbart kunne se var det ikke samme produkt (Coccidiostatika) der var i de to produkter. Og er det tilfældet er sammenligning vanskellig.

Ja, det har du ret i, Erik. Jeg læste blot Coccidiostatika. Og Coccidiostatika for mig, er bare Coccidiostatika /o. Men måske det ene er mere koncentreret. Men men alligevel fra 1 mg. til 50,1 mg. :o
Er der nogen med specialviden på dette felt, som kan udrede?

Offline mikkel andersen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 102
    • www.nfdb.dk
Sv: Versele - Laga
« Svar #18 Dato: 30 Marts , 2013, 22:49 »
Versela-laga er uden tvivl det bedste foder på markedt.

i due sporten, afprøves hurtigt om et foder er godt eller ej, det ses på resultaterne med det samme.

tror også det er det eneste der er varme behandlet for at undgå svampe spore, og deres spire evne er vist det bedste iflg. dyrlægerne.

Men det er selvfølgelig ikke det billigeste.

men du kan jo bare ringe til meldgaard i åbenrå og så selv tage det hjem engro, det gør jeg.

kan godt oplyse dig engro pris hvis du ønsker.
Vil se resultatet af min Avl, derfor kapflyver jeg mine brevduer den mest spændende måde at have dyr på.

At se en due lande som den første, en smuk morgen er livet.

Offline kvb

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 475
Sv: Versele - Laga
« Svar #19 Dato: 30 Marts , 2013, 22:59 »
Der findes en undersøgelse af virkningen af forskellige coccidiostater her for dem som har interesse
http://www.poultryscience.org/ps/paperpdfs/01/ps01426.pdf
Kevin Byskov
medlem af www.v-o-f.dk, www.racefjerkrae.dk, www.sussex.dk og www.brahma-klubben.dk
Leger lidt med forskellige farvekombinationer :)

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Versele - Laga
« Svar #20 Dato: 30 Marts , 2013, 23:46 »
Det er faktisk kun som startfoder primært at jeg ønsker at bruge Versele-Laga.

Jeg bruger ellers alle produkterne fra Mølleren (start, vokse og Fuld af Pep) og det har jeg såmænd været ganske godt tilfreds med. Bortset fra de 15 kgs. p.... poser det kun forefindes i.

Men nu har jeg så prøvet foderet fra Versele-Laga og det fungere rigtigt godt.

Jeg kender ikke til produktet Startheld, men har også prøvet foder fra Danish Agro og Land&FRitid og kontra de to der vinder Møllerens foder helt klart.

Måske jeg skulle kigge lidt på det der Startheld også, måske er det lettere at få fat i.

Jeg har også kontaktet Meldgaard, som oplyste mig om, at de ikke var interesseret i at sælge direkte til mig, men henviste mig til de to forhandlere der er på Lolland og Falster, hvor den ene er en dyrehandel, så der kan I selv gætte jer til at prisen er noget høj.

Angående klumper i måsen på kyllingerne, så er der absolut ingen problemer med det, for jeg giver dem undulatblanding.
« Senest Redigeret: 30 Marts , 2013, 23:53 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Versele - Laga
« Svar #21 Dato: 31 Marts , 2013, 00:07 »
Angående klumper i måsen på kyllingerne, så er der absolut ingen problemer med det, for jeg giver dem undulatblanding.

Det kan altid anbefales. Både til kyllinger og voksne høns.
Mvh
Erik Andersen

Offline walter

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 520
Sv: Versele - Laga
« Svar #22 Dato: 31 Marts , 2013, 04:04 »
Hej
@Rudy jeg kan se at den sydligste forhandler af Hedegårds produkter bor i Brande er det ham du handler ved,jeg er nemlig også i den situation at jeg ikke kan handle direkte selv om jeg bor i Aabenraa og vil ikke lave alt for meget ravage så ender det bare med at dem der får det direkte heller ikke kan få,da jeg sagde det til hende jeg snakkede med at det var nogle der kunne købe sagde hun at det håbede hun sandelig ikke
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Versele - Laga
« Svar #23 Dato: 31 Marts , 2013, 09:44 »
@ walter
Jeg køber Start-Held fra Hedegaard i Nørresundby ved min foderstof som ligger i nærheden af Varde.
Det er trods alt ca. 1 times kørsel (sydligere) fra Brande.
NB: det er mit indtryk at der er mange foderstoffer rundt omkring der forhandler dette foder men er blot ikke på listen.
« Senest Redigeret: 31 Marts , 2013, 09:48 Fra Rudy. Schæferholm »

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Versele - Laga
« Svar #24 Dato: 31 Marts , 2013, 09:46 »
Versela-laga er uden tvivl det bedste foder på markedt.

i due sporten, afprøves hurtigt om et foder er godt eller ej, det ses på resultaterne med det samme.

tror også det er det eneste der er varme behandlet for at undgå svampe spore, og deres spire evne er vist det bedste iflg. dyrlægerne.

Men det er selvfølgelig ikke det billigeste.

men du kan jo bare ringe til meldgaard i åbenrå og så selv tage det hjem engro, det gør jeg.

kan godt oplyse dig engro pris hvis du ønsker.

At Versela-laga er et godt foder til duer, tager jeg naturligvis for troende, som du angiver.
Men har du også prøvet Versela-laga til hhv. kyllinger og høns??

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Versele - Laga
« Svar #25 Dato: 31 Marts , 2013, 09:52 »
@ Lene
Det du skriver med at du er bange for at Versela-laga bliver ret dyrt når det er via dyrehandler, kan jeg kun give dig ret i.
Jeg undersøgte på et tidspunkt om der var forhandlere i mit nærområde af Versela-laga, og fandt en dyrehandel i Esbjerg. Ved kontakt hertil med prisforespørgsel, viste det sig at jeg kunne få 5 kg. Versela-laga for samme pris som jeg gav for 25 kg. Start-Held.
Så blev mit valg pludselig noget nemmere.

Offline Mette Kleist

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 182
  • Et stædigt æsel kræver en stædig æseldriver...
Sv: Versele - Laga
« Svar #26 Dato: 31 Marts , 2013, 10:12 »
Jeg er begyndt at bruge startfoder fra Versele Laga, det er fantastisk godt og kyllingerne elsker det.

MEN det er skisme svært at skaffe, når man bor på Lolland og det er tillige med også noget dyrere end det startfoder jeg plejer at bruge. Selvfølgelig er jeg klar over at pris og kvalitet følges ad, men når der skal en forhandler (som skal tjene penge på det) imellem importør og forbruger, så bliver det ikke "billigt".


Hvor kan jeg købe Versele Laga startfoderet her på Sydsjælland, Lolland eller Falster?
Jeg har søgt og søgt, men kan desværre ikke finde nogen forhandlere. <+

Mange glade hilsner
Mette


Offline Louise S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 876
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
Sv: Versele - Laga
« Svar #27 Dato: 31 Marts , 2013, 10:52 »
Utroligt så stor interesse der er for at fylde sine kyllinger med medicin  /d

Hvorfor? Er I virkelig så plagede af syge kyllinger, at det er nødvendigt at give dem forebyggende medicin?

Jeg synes det er bekymrende....







De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline Mette Kleist

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 182
  • Et stædigt æsel kræver en stædig æseldriver...
Sv: Versele - Laga
« Svar #28 Dato: 31 Marts , 2013, 10:58 »
Utroligt så stor interesse der er for at fylde sine kyllinger med medicin  /d

Hvorfor? Er I virkelig så plagede af syge kyllinger, at det er nødvendigt at give dem forebyggende medicin?

Jeg synes det er bekymrende....

Hej Louise,

Personligt kan jeg sige, at det er ikke et ønske om, at fylde mine kyllinger med medicin.

Jeg er ny i hønseriet's kunst og har fået anbefalet - og har kunnet læse mig til - at dette foder skulle være noget af det bedste på markedet. Og jeg ønsker kun det bedste til mine kyller.

Så det handler mere om hvad det bedste er, end at fylde dem med medicin.

Mange glade hilsner,
Mette

Offline Vad

  • Bruger
  • Indlæg: 60
    • Vovseriet
Sv: Versele - Laga
« Svar #29 Dato: 31 Marts , 2013, 11:00 »
Vi fodrer vores høns med foder fra Versele Laga. De får både æglægningsfoder og så skifter vi mellem kornblandingerne (Gramina I og III). Vi køber det hos dyrenes netsalg via onlineshop og får det leveret til døren  /o Fragten er gratis ved handel over 399 kr.

Alle spiser lystigt  <K <K
En lækker blandet flok fjer bestående af Maran, Wyandot, Araucana, Silke og en blanding af det hele. Hanen er Maran/Araucana.