Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Nogle der klipper silkers pandehår  (Læst 2347 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline StinneG

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 309
Nogle der klipper silkers pandehår
« Dato: 30 August , 2012, 23:31 »
Hej derude i stuerne..... er der Nogle af jer der klipper deres silkers pandehår ??? :)

Ja jeg har denne lille smukke minidværg silke (min egen avl fra marts i år) og denne lille sorte charmerende dame, hun har en ret stor top, og pandehår  ;D
Desværre tror jeg at det med at have charme, selvtillid og lækkert hår ikke altid er så godt igen ::) for tror faktisk ikke min lille prinsesse ser for godt  ???  ???
Øhh kan vi så studse hende lidt? På forhånd tusind tak
Stine
dværgsilker, i, SortSølv, sølvvildtfarvet, guldvildtfarvet, splash, gul og hvid.
,1 Paint horse, 0,1 Jack russel terrier, 2,1 bl.racekatte og 1,0 sød og dyreglad kæreste, som er god til, at bygge. Bor på dejligt hestested med masser af jord og nogle dejlig store  hønsegårde og huse i Vestsjælland. Netop lykkelig ejer at endnu et nyt stort hønsehus med tilhørende gårde og 4 stammerum :)

Bedste hilsner Stine Gersby
www.silkies.dk

Offline Linda Andreasen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 935
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: Nogle der klipper silkers pandehår
« Svar #1 Dato: 31 August , 2012, 05:57 »
Ja klip du bare lidt i pandehåret  /o
Jeg kan tænke mig det vil glæde hende, at hun kan se verden.  *f
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline StinneG

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 309
Sv: Nogle der klipper silkers pandehår
« Svar #2 Dato: 31 August , 2012, 08:58 »
Tak Linda...så må vi se om vi kan studse hende lidt, skønhed er jo ikke alt  :D så vi må se om vi kan gøre det om aftenen når hun er i sovemode, så hun ikke bliver stresset. Hun ser ellers super smuk ud med sit lækre hår ;D men siddepindene er lidt svære at finde når hun skal kigge op af ...men som man siger selv en blind høne finder korn og hun har også fundet ud af det med pindene nu, men så tager vi lidt af hendes skønhed, så hun ser bedre  ;D
dværgsilker, i, SortSølv, sølvvildtfarvet, guldvildtfarvet, splash, gul og hvid.
,1 Paint horse, 0,1 Jack russel terrier, 2,1 bl.racekatte og 1,0 sød og dyreglad kæreste, som er god til, at bygge. Bor på dejligt hestested med masser af jord og nogle dejlig store  hønsegårde og huse i Vestsjælland. Netop lykkelig ejer at endnu et nyt stort hønsehus med tilhørende gårde og 4 stammerum :)

Bedste hilsner Stine Gersby
www.silkies.dk

Offline Nat_ja

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 84
Sv: Nogle der klipper silkers pandehår
« Svar #3 Dato: 02 ſeptember , 2012, 12:21 »
Jeg plejer også at klippe min når hun begynder at se forvirret ud :-)
0,1 araucana, 0,1 maran, 0,1 kochin-silke blanding, 0,1 silke, 0,1 welsumer, 0,1 gul sussex, 0,1 orpington, 0,2 sabelpoot, 0,1 barnevelder, 0,0,14 faverolles, 0,0,4 australorps, 1,0 forlovet som ææælsker at bygge på mit hønsehus :-)

Offline StinneG

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 309
Sv: Nogle der klipper silkers pandehår
« Svar #4 Dato: 02 ſeptember , 2012, 12:28 »
Ok takker  :) men hvordan gør man vil jo helst ikke ødelægge hele hendes smukke ydre..studser man bare forsigtigt lige ved øjnene?
Stine  ;)
dværgsilker, i, SortSølv, sølvvildtfarvet, guldvildtfarvet, splash, gul og hvid.
,1 Paint horse, 0,1 Jack russel terrier, 2,1 bl.racekatte og 1,0 sød og dyreglad kæreste, som er god til, at bygge. Bor på dejligt hestested med masser af jord og nogle dejlig store  hønsegårde og huse i Vestsjælland. Netop lykkelig ejer at endnu et nyt stort hønsehus med tilhørende gårde og 4 stammerum :)

Bedste hilsner Stine Gersby
www.silkies.dk

Offline Nat_ja

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 84
Sv: Nogle der klipper silkers pandehår
« Svar #5 Dato: 02 ſeptember , 2012, 12:39 »
Ja, jeg plejer bare forsigtigt at klippe det af som sidder ned over øjnene med en lille saks. Og så helst være to om det, eller bare sørge for at hun er helt stille.
0,1 araucana, 0,1 maran, 0,1 kochin-silke blanding, 0,1 silke, 0,1 welsumer, 0,1 gul sussex, 0,1 orpington, 0,2 sabelpoot, 0,1 barnevelder, 0,0,14 faverolles, 0,0,4 australorps, 1,0 forlovet som ææælsker at bygge på mit hønsehus :-)

Offline StinneG

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 309
Sv: Nogle der klipper silkers pandehår
« Svar #6 Dato: 02 ſeptember , 2012, 12:41 »
Tusind tak...det vil vi prøve.. sødt af dig, at hjælpe mig tak /o :) ;)
dværgsilker, i, SortSølv, sølvvildtfarvet, guldvildtfarvet, splash, gul og hvid.
,1 Paint horse, 0,1 Jack russel terrier, 2,1 bl.racekatte og 1,0 sød og dyreglad kæreste, som er god til, at bygge. Bor på dejligt hestested med masser af jord og nogle dejlig store  hønsegårde og huse i Vestsjælland. Netop lykkelig ejer at endnu et nyt stort hønsehus med tilhørende gårde og 4 stammerum :)

Bedste hilsner Stine Gersby
www.silkies.dk

Offline Nat_ja

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 84
Sv: Nogle der klipper silkers pandehår
« Svar #7 Dato: 02 ſeptember , 2012, 12:43 »
 :)
0,1 araucana, 0,1 maran, 0,1 kochin-silke blanding, 0,1 silke, 0,1 welsumer, 0,1 gul sussex, 0,1 orpington, 0,2 sabelpoot, 0,1 barnevelder, 0,0,14 faverolles, 0,0,4 australorps, 1,0 forlovet som ææælsker at bygge på mit hønsehus :-)

Offline Nanna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 166
Sv: Nogle der klipper silkers pandehår
« Svar #8 Dato: 02 ſeptember , 2012, 13:52 »
Jeg har også måtte klippe min dværg, der havde en ordentlig top. Hun kunne ikke se en dyt - jeg prøvede at lægge fede regnorme foran hende og hun hakkede til højre og venstre helt forgæves  :( Så fik hun en klipning og har siden ramt plet  /o
Nanna

0,7 dværghøns (Orpington, Welsum, Brahma og Purhøns)
0,2 hunde (Hvid boxer og ½ hvid boxer + 1/4 labrador + 1/4 Springer Spaniel)
0,2 Teenagere.....
og oveni alle de tøser endelig 1,0 husbond!