Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kræsne kyllinger  (Læst 1718 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline JNTS

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 334
Kræsne kyllinger
« Dato: 28 Marts , 2012, 12:54 »
Vi har fået et herligt lille hold kyllinger, som vi er ved at prøve og introducere for friske grøntsager.

Eneste problem er bare - kyllingerne nægter pure at spise andet end det foder der kom med fra opdrætteren af.

Jeg havde indkøbt undulat frø, da jeg havde læst at det bla. skulle modvirke klumper i bagen hos de små pus, men vil de æde det... NEJ!  ???

Puløg, græs, skvalderkål, mælkebøtte, kogt æg har jeg sågar også prøvet med.
Har prøvet at blande det hele sammen med deres yndlings mad, hvilket så blot resulterer i de piller alt det "ulækre" fra  ::)

Lagde et æbleskrog ned til dem for at se hvordan de reagerede på det... samme resultat.

Har hældt birkes i, for at der var lidt at fokusere på... nej tak!

Så snart de mærker konsistensen fra det fremmede, styrter de hen og skraber næb, som om det er det mest ulækre i verden de lige har prikket i  ::)

Nogen som ligger inde med nogle guldkorn, eller må jeg bare lade det beholde deres yndlings foder og håbe på de finder ud af hvor lækkert andet mad også kan være hen ad vejen?

Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Kræsne kyllinger
« Svar #1 Dato: 28 Marts , 2012, 13:16 »
De skal nok få det lært, de skal bare have forskellige ting nogle gange. Mine kuvøsekyllinger har lært at spise meget varieret, selvom de ikke ville have de i begyndelsen. Nu hvor de ældste er ude, spiser de orm, biller, andre insekter, grønt og diverse som jeg serverer for dem. Du skal bare løfte maden og og tabe den foran dem nogle gange, det gør skrukken også, og så skal du pikke med en fingernegl ned i maden.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline JNTS

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 334
Sv: Kræsne kyllinger
« Svar #2 Dato: 28 Marts , 2012, 13:28 »
Det med fingeren virker ikke helt - kun to af kyllingerne reagerer på det? Det ene smager trofast på tingene, men vender så tilbage til det normale mad.

Jeg prøver at tabe noget mad foran dem og håber de bliver mere varierede i deres madvaner hen ad vejen - tak for tippet  /o
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin