Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Salg af æg?  (Læst 50415 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline preben r

  • Bruger
  • Indlæg: 463
  • Med udsigt til den jyske højderyk.
Sv: Salg af æg?
« Svar #15 Dato: 30 December , 2011, 18:44 »
Hvis jeg køber 10-20 aflagte burhøns hos en æggeproducent,
@Tanja det fylder bare ikke ret meget kontra den lokale æg producent et par km her fra som udvider fra ca 50000 til 150000 høns
her er et link til en artikel se side 9 vist dk største
http://www.lro.dk/upload/lro_avis/2010_08.pdf
opdræt af
stor chokoladefarvet    Wyandotter
dværg chokoladefarvet Wyandotter
stor Sort wyandotter

http://racefjerkrae.dk/dffr/
http://www.h-o-o-f.dk
http://www.danskwyandotklub.dk/

Offline MartinGreen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 241
Sv: Salg af æg?
« Svar #16 Dato: 30 December , 2011, 18:47 »
@Tanja det fylder bare ikke ret meget kontra den lokale æg producent et par km her fra som udvider fra ca 50000 til 150000 høns
her er et link til en artikel se side 9 vist dk største
http://www.lro.dk/upload/lro_avis/2010_08.pdf

"Hvilket gør ham i stand til at producere 3 mill. kg. æg på årsbasis"
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Salg af æg?
« Svar #17 Dato: 30 December , 2011, 18:49 »
@Tanja det fylder bare ikke ret meget kontra den lokale æg producent et par km her fra som udvider fra ca 50000 til 150000 høns
her er et link til en artikel se side 9 vist dk største
http://www.lro.dk/upload/lro_avis/2010_08.pdf

Alt nytter, hvis man synes det gavner ét eller andet! Jeg sorterer ALT mit affald, jeg gør det for at gavne miljøet - det er vel lidt det samme som at sige, at det ikke batter noget i vores store samfund, hvis jeg og kun få andre gør det samme!?  :-\
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Salg af æg?
« Svar #18 Dato: 30 December , 2011, 18:52 »
@Tanja det fylder bare ikke ret meget kontra den lokale æg producent et par km her fra som udvider fra ca 50000 til 150000 høns
her er et link til en artikel se side 9 vist dk største
http://www.lro.dk/upload/lro_avis/2010_08.pdf

Og hvor meget bliver der lige holdt øje med dyrenes ve og vel og fx et brækket ben eller lignende med SÅ mange ???
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Salg af æg?
« Svar #19 Dato: 30 December , 2011, 18:54 »
@Tanja det fylder bare ikke ret meget kontra den lokale æg producent et par km her fra som udvider fra ca 50000 til 150000 høns
her er et link til en artikel se side 9 vist dk største
http://www.lro.dk/upload/lro_avis/2010_08.pdf
Jep, det er usmageligt hvis du spørger mig. Ulækkert, umoralsk, væmmeligt!!  /3

Citat fra burhønsemanden vedr. de nye krav til burhøns fra 2012: - Hønsene skal have skrabeareal, siddepinde og redekasser, og det er helt klart en forbedring hvad dyrevelfærd angår. Det er fornuftigt, men det stiller nogle rimeligt store krav til staldsystemerne. - Udfordringen er samtidig, at vi på ingen måde kan konkurrere med udlandet, hvor der generelt er helt andre og langt bedre betingelser for erhvervslivet, herunder landbruget.

Uha, den stakkels mand klager over at skulle bruge penge på at forbedre vilkårene for hans "maskiner" /d.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline MartinGreen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 241
Sv: Salg af æg?
« Svar #20 Dato: 30 December , 2011, 18:54 »
Vi kommer alle sammen til at sortere i vores affald snart, hvis det står til Fru. Auken.
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Salg af æg?
« Svar #21 Dato: 30 December , 2011, 19:07 »
Tja. Så må I godt nakke mig, men jeg synes sådan et projekt er tåbeligt. Selvfølgelig er det sympatisk at give de stakkels burhøner et godt liv efter et år, hvor de er blevet spærret inde i et bur, og har levet et usselt liv. Men at man pudser glorien og tror det ændrer en s... tror jeg er naivt og overoptimistisk. Jeg vil 1000 gange hellere være med til at fremme raceavl, hvor hønsene ikke er et engangsprodukt der ikke engang er værd at avle videre på endsige spise efter endt produktionsliv. Det nytter jo ikke noget at enkelte ildsjæle redder 10-20 høns hver når der stadig er ti-tusinde der stadig lever det usle liv og ender som minkfoder m.m. Og hvorfor kan racehøns ikke lige så godt fremme forståelsen for dyrevelfærd og godt hønseliv, som hybrider? Ja, selvfølgelig kan man se hønsene blomstre op og begynde at agere som høns, men hvorfor ikke holde høns der hele deres liv har levet "det gode hønseliv"?
Det er ikke for at kritisere jeg skriver det her, for jeg kan da godt forstå at man har lyst til at redde alverdens produktionsdyr fra de usle forhold de lever under. Jeg tror bare ikke jeres fremgangsmåde. Og kan forøvrigt slet ikke se sammenhængen mellem at give penge til nødlidende folk og at redde høns. Der mener jeg nok at I antropomorfiserer hønsene liiige lovligt meget. Og nedgør i samme sammenhæng den store indsats mange organisationer gør for at redde menneskeliv.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Salg af æg?
« Svar #22 Dato: 30 December , 2011, 19:09 »
@Tanja, jeg synes at det er flot at redde bare 10-20 høner fra et usselt liv. Gør måske selv det samme igen. Som jeg har skrevet i en anden tråd, så blev mine aflagte burhøns en øjenåbner for mange af mine venner fra København. Alle var rystede over deres udseende. Når de så så dem senere - ja, kønne er de stadig ikke, men de havde fået fjer og strålede af energi og livsglæde mens de skrabede rundt i haven. Meget positiv oplevelse oven i alt det tragiske.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Salg af æg?
« Svar #23 Dato: 30 December , 2011, 19:18 »
Sikken dog debat jeg har skabt her. Det er jeg glad for.

Som skrevet før: Jeg er fløjtende ligeglad med hvad bønder og andre tænker om min "indsats". Hvis jeg kan redde livet for få høns, er det ikke for at pudse min egen glorie, men for at glæde mig over at se livet blomstre og at se vanrøgt kan ændres til noget godt, ved god pleje. Mange tak for støtten Helle, Ankerine m.fl. :D.

Her er så et billede-potpourri fra den "fabrik" hvor Lina Lind Christensen henter de aflagte burhøns fra. Velbekomme og hav en god samvittighed! /3
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Salg af æg?
« Svar #24 Dato: 30 December , 2011, 19:28 »
Sikken dog debat jeg har skabt her. Det er jeg glad for.

Som skrevet før: Jeg er fløjtende ligeglad med hvad bønder og andre tænker om min "indsats". Hvis jeg kan redde livet for få høns, er det ikke for at pudse min egen glorie, men for at glæde mig over at se livet blomstre og at se vanrøgt kan ændres til noget godt, ved god pleje. Mange tak for støtten Helle, Ankerine m.fl. :D.

Her er så et billede-potpourri fra den "fabrik" hvor Lina Lind Christensen henter de aflagte burhøns fra. Velbekomme og hav en god samvittighed! /3

Ja, hvor er det bare klamt! Jeg er helt med på ideen om at aftage nogle af disse høns, om man ligefrem redder dem, det ved jeg ikke, men  /o til dem, der vil aftage denne slags høns og give dem et godt liv. Desuden ligner det på billederne, de usle billeder, at der er tale om "hvis lohmann", ja det ligner det ihvertfald, og de lægger bare sygt store æg, så ved du, hvad du ser frem til :) For hvor er det dejligt, at man kan dele med hønsene, de får et godt liv på deres "sidste" dage og kvitterer med et æg, dog måske kun i ny og næ, men det er sku okay.

Alle har ret til deres meninger og holdninger, og det er okay, at vi ikke alle er enige, men hvis man hver især gør noget, som man synes gavner, og gør det, som har det bedst med (hensyntagen til miljø eller dyr), jamen så er der vel ikke noget galt i det? Det er da fint at fremme indsatsen for racehøns på den ene eller anden måde, men vi kommer jo ikke udenom, at hybriderne er her...og de er her for at blive.. Og så synes jeg lige så godt, at vi kan få det bedste ud af dem - herunder dyrevelfærd :)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

kyllingesalg

  • Gæst
Sv: Salg af æg?
« Svar #25 Dato: 30 December , 2011, 19:30 »
I øvrigt  /o Kunne selv finde på at gøre det samme med "gamle" æggehøns!
Skal det forståes således at du synnes at det er iorden at lade fjerkræ tørste bare fordi at det gør arbejdet med plukningen nemere  ???

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Salg af æg?
« Svar #26 Dato: 30 December , 2011, 19:31 »
Skal det forståes således at du synnes at det er iorden at lade fjerkræ tørste bare fordi at det gør arbejdet med plukningen nemere  ???
Ahhh mon dog; mon ikke du misforstår ordlyden her? <A
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

kyllingesalg

  • Gæst
Sv: Salg af æg?
« Svar #27 Dato: 30 December , 2011, 19:38 »
Ahhh mon dog; mon ikke du misforstår ordlyden her? <A
Ja det håber jeg da sandelig at jeg har  :o Men kan ikke lige se hvad det ellers skulle betyde  ???

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Salg af æg?
« Svar #28 Dato: 30 December , 2011, 19:39 »
Ja det håber jeg da sandelig at jeg har  :o Men kan ikke lige se hvad det ellers skulle betyde  ???
Det kunne måske betyde at metmus selv ville købe aflagte burhøns til haven? Men det kan hun sikkert selv svare på :).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Soffy65

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 617
Sv: Salg af æg?
« Svar #29 Dato: 30 December , 2011, 19:48 »
Jeg forstod den også som at hun selv kunne finde på at redde nogle burhøns.  :D
Tror ikke hun kune finde på at tørste dem.

Jeg har også tænkt på at få nogle af de der tidligere burhøns, det var egentligt det jeg ville starte med, men hvor finder man dem?
Mvh Lene

1,2 dværg wyandotter, 1,3 New Hampshire, 0,2 Jersey kæmper, 0,6 eks-burhøns,
2,3,13 islandske landnamshøns, + 25 blandede kyllinger, 2 løbeænder , 3 Japanske Vagtler
Andet: 2 hunde, 5 katte, 2 dværggeder, 1,1 Belgisk Kæmpe