Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Følg mit rugeæg, fra dag til dag! Update #83: Video og billeder  (Læst 77531 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Kaffka

  • Bruger
  • Indlæg: 346
Sv: Følg mit rugeæg, fra dag til dag! Dag 5 #16
« Svar #30 Dato: 23 Marts , 2011, 20:44 »
Fantastisk god ide og super billeder /o /o /o

Mvh

Claus

Offline Tina Taomina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 440
Sv: Følg mit rugeæg, fra dag til dag! Dag 5 #16
« Svar #31 Dato: 23 Marts , 2011, 21:03 »
Fine billeder, Christina  :D

Hvad er diameteren på lygtehovedet. Vil bestille en magen til, for det ser rigtig effektivt ud den måde du gør det.

For du holder jo bare lygten med lille- og ringefinger og bruger resten af hånden som tragt, ikk? ::)
Knus fra Tina med
0,1 Stor hvid silke
0,1 Blå orpington
0,1 Blå silke
0,1 Maran
0,1 Sort orpington
0,1 Blå Austraulorp
0,1 Amrock
4,1 Børn
1,0 Ægtefælle

frida

  • Gæst
Sv: Følg mit rugeæg, fra dag til dag! Dag 5 #16
« Svar #32 Dato: 23 Marts , 2011, 21:08 »
Rigtigt gode billeder /o Er også lidt misundelig på din lygte. Min er en "rigtig" æggelyser, men jeg synes slet ikke ægget bliver så godt oplyst, som ved din lygte. Uhh...., hvor jeg glæder mig til at få en skruk (sidste år skrukkede hønsene på stribe, og nu gider de ikke ;))
Tak fordi du deler billeder med mig ;D (os).

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Følg mit rugeæg, fra dag til dag! Dag 5 #16
« Svar #33 Dato: 23 Marts , 2011, 21:45 »
Tak :)

@Tina: Den er ca. 5,5 cm :) Og ja, bruger bare fingrene/hånden :)
@AnetteJ: Fedt, så kan jeg godt droppe at drømme om en rigtig æggelyser :D

Offline Tina Taomina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 440
Sv: Følg mit rugeæg, fra dag til dag! Dag 5 #16
« Svar #34 Dato: 23 Marts , 2011, 22:20 »
Lygten er bestilt, silken er skruk - så mangler jeg bare nogle æg... Jubiii jeg glæder mig til kyller igen ;D
Knus fra Tina med
0,1 Stor hvid silke
0,1 Blå orpington
0,1 Blå silke
0,1 Maran
0,1 Sort orpington
0,1 Blå Austraulorp
0,1 Amrock
4,1 Børn
1,0 Ægtefælle

Offline Majbritt Ø. Pedersen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 281
  • www.ml-arab.dk
    • ML ARAB
Sv: Følg mit rugeæg, fra dag til dag! Dag 5 #16
« Svar #35 Dato: 26 Marts , 2011, 09:04 »
Jeg vil ha' nye billeder Christina  :)

Det er sådan én god ide - tak fordi du gider dele med os andre, og super flotte billeder, jeg er imponeret over at dit kamera kan tage så fine skarpe fotos.

Nå men jeg venter spændt på de nyeste fotos, vi har lige bestilt vores æggelyser og regner med at om ca. 8-9 dage har vi forhåbenlig 2 skrukker som skal til at ruge lidt æg for os, og da det er første gang vi skal forsøge med ægge-lysning er jeg så glad for din tråd

Mange Hilsner fra

Majbritt
2,10,15  Sabelpoot - Porcelænsfarvede:
(i farverne: Guld-Sort, Citron-Sort,Guld-Hvid, Isabel)
1,7 Serama
Silkehøns (store)
Èn lille blandet flok "æglæggere" af følgende racer:
Maran (sort/kobber - store)
Araucana (store)
Maran (dværg)
Grünleger/Dv.Maran

1,4 FuldblodsArabere
0,2 Korthåret Collie
1,0 Schæfer (grå)
1,1 Perserkatte (klassiske type)
0,1 Hellig Birma
1,0 Perser/Hellig Birma
1,0 Ægtemand - super handymand der elsker dyr.

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Følg mit rugeæg, fra dag til dag! Dag 5 #16
« Svar #36 Dato: 26 Marts , 2011, 09:43 »
Christinaaaaa
Hvad blev der er dag 7-8-9 har du tabt æget ??
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline fru Andersen

  • Bruger
  • Indlæg: 208
Sv: Følg mit rugeæg, fra dag til dag! Dag 4 #12
« Svar #37 Dato: 26 Marts , 2011, 09:43 »
Og et med ring, hvis du finder sådan et. Ja, det bedste for dig ville jo helt sikkert være at der ikke er nogen af dem. Meget oplysende.

Øhh... et æg med ring, hvad er det  ???
Med venlig hilsen
Lene

Offline morAnna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 499
Sv: Følg mit rugeæg, fra dag til dag! Dag 5 #16
« Svar #38 Dato: 26 Marts , 2011, 10:03 »
Så er det weekend og vi venter spendt på fortsættelsen af "billedeserien" ;D
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Følg mit rugeæg, fra dag til dag! Dag 5 #16
« Svar #39 Dato: 26 Marts , 2011, 10:06 »
Et æg med ring er et æg der er gået til. Der kommer en ring rundt om blommen som er ret tydelig når man lyser. Det er bakterier der laver ringen, så vidt jeg ved. De skal i hvert tilfælde sorteres fra, da de under uheldige omstændigheder kan eksplodere og det lugter fælt. Det har jeg heldigvis aldrig prøvet.  ;)
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline fru Andersen

  • Bruger
  • Indlæg: 208
Sv: Følg mit rugeæg, fra dag til dag! Dag 5 #16
« Svar #40 Dato: 26 Marts , 2011, 10:08 »
Tak, Henriette. Så har jeg lært noget nyt i dag.

Og Christina. Jeg glæder mig også til flere billeder  /o
Med venlig hilsen
Lene

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Følg mit rugeæg, fra dag til dag! Dag 5 #16
« Svar #41 Dato: 26 Marts , 2011, 12:52 »
Hej Venner! ;D

Bare rolig, ægget (og de andre ;)) ligger trygt og godt i maskinen /o

Jeg har lige haft nogle aftener, hvor jeg ikke havde tid til at overføre billederne, men jeg har trolig taget et hvert aften :) Her kommer fra dag 7 & 8 :) Dag 9 (som er i dag), bliver først taget i aften, da jeg tar' dem med ca. 24 timers mellemrum :)

Dag 7:



Så begynder ægget at blive mørkt indeni. På et tidspunkt bliver det så mørkt, at man ikke kan se igennem længere. Så er kyllingen snart færdig :)

Dag 8:



I går sorterede jeg de ubefrugtede fra, da jeg nu også kunne være helt sikker på hvilke af maranæggene, som var ubefrugtede. De har jo en meget mørk og ret tyk skal, så jeg ville lige være helt sikker, inden jeg sorterede fra.

Her er et billede af et ubefrugtet æg. Ingen blodårer, prikker eller noget, bare blankt og så skimtes æggeblommen i midten:



Jeg troede på dag 3, at 13 ud af 18 maranæg var befrugtede, men faktisk var hele 15 befrugtede (Super, Tanja!! /o) Dog var udviklingen gået helt i stå på et af dem, og pokkers at jeg ikke fik taget et billede af det, inden jeg fjernede det!!  >:( Men jeg kunne se det, fordi at der blot var en lille prik og nogle spæde få blodårer, hvor de andre var meget meget længere... Desuden bevæger de andre fostre sig livligt, når jeg lyser, mens dette var helt stille.

Jeg tænkte at jeg ville slå det ud, for at vise hvordan det ser ud indeni, hvis nogle er interesserede. Det ser lidt ulækkert ud, så skynd jer at scrolle videre, hvis I ikke kan klare det ;D Her kommer det:




 
Jeg vil ha' nye billeder Christina  :)

Det er sådan én god ide - tak fordi du gider dele med os andre, og super flotte billeder, jeg er imponeret over at dit kamera kan tage så fine skarpe fotos.

Nå men jeg venter spændt på de nyeste fotos, vi har lige bestilt vores æggelyser og regner med at om ca. 8-9 dage har vi forhåbenlig 2 skrukker som skal til at ruge lidt æg for os, og da det er første gang vi skal forsøge med ægge-lysning er jeg så glad for din tråd

Mange Hilsner fra

Majbritt

Dejligt at høre! :) Håber det kommer til at gå super godt *l
« Senest Redigeret: 26 Marts , 2011, 12:56 Fra Christina »

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Jeg troede på dag 3, at 13 ud af 18 maranæg var befrugtede, men faktisk var hele 15 befrugtede (Super, Tanja!! /o) Dog var udviklingen gået helt i stå på et af dem, og pokkers at jeg ikke fik taget et billede af det, inden jeg fjernede det!!  >:( Men jeg kunne se det, fordi at der blot var en lille prik og nogle spæde få blodårer, hvor de andre var meget meget længere... Desuden bevæger de andre fostre sig livligt, når jeg lyser, mens dette var helt stille.

Jeg tænkte at jeg ville slå det ud, for at vise hvordan det ser ud indeni, hvis nogle er interesserede. Det ser lidt ulækkert ud, så skynd jer at scrolle videre, hvis I ikke kan klare det ;D

15 ud af 18, det er da bare rigtig godt /o Det er jeg glad for at høre! Den gode Caruso er også totally in lååååve med sine damer ;D Men da der faktisk går 7 høner i hans gård, så er det da bare udover al forventning *o Hvordan var befrugtningen på de 4 "marolles" (det er jo også ham der er far til dem)?

Tak for de super flotte billeder, det bliver en super billedsamling at have liggende!
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
@Tanja: Ja, det var flot!! :) 2 ud af 4 Marolles var befrugtede /o

Offline Louise S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 876
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
Det er nogle rigtig gode billeder Christina  /o Super spændende at følge med i - og sjov nok så har vi vist lagt æg i rugemaskinen helt synkront. Jeg har godt nok kun lyst på 7. dagen for at tjekke befrugtningen, som igen-igen er 100%. Jeg tror min hane prøver at sætte verdensrekord i fertitlitet  ;D
De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.