Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Prisen på hønsefoder steget??  (Læst 22751 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline hanemikkel

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 575
Sv: Prisen på hønsefoder steget??
« Svar #30 Dato: 27 Marts , 2013, 17:18 »
Tyskland er langt væk for de fleste. Jeg kørte 5 km til en landmand. Her får jeg økologiske piller til 75 kr for 15 kg. Der er et højt proteinindhold på ca. 21 %. Det passer fint med at jeg gerne vil fodre med meget korn og majs også.

Pillerne er lavet til kalve, men næringsindholdet er faktisk ekstremt tæt på at være det samme som i de hønsepiller jeg købte før. Dog er der mindre kalk i, men det styrer hønsene selv med skallerne.

Det hedder Green guf, og er danskproduceret fra Vestjysk Andel.
Har eller har haft:
Høns: Faverolles (laksefarvede), Australorp (sort, blå), Araucana (vildtfarvet, sort), Maran (sort-kobber), New Hampshire (rødbrun), Sussex (lys), Italienere (hvide).
Ænder: Orpington (gul), moskus (hvid), campbell (khaki).
Gæs: Danske gæs (grå), Steinbacker (grå).

Offline walter

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 520
Sv: Prisen på hønsefoder steget??
« Svar #31 Dato: 31 Marts , 2013, 04:27 »
Jeg køber foder i Tyskland da jeg kun har 10km til grænsen
startfoder med medicin 120kr uden 105
 kr (Muskator et super foder)
vokse og æglægningsfoder ca.100 kr fra Raifeisen et dansk produceret foder
alt i 25kg sække
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Prisen på hønsefoder steget??
« Svar #32 Dato: 31 Marts , 2013, 09:39 »
Jeg giver i DK for startfoder tilsat Coccidiostatika kr.121,- pr. 25 kg.
Jeg skal købe maaange sække for at den eene kr. pr. sæk kan give til benzinen selvom der evt. købes andet :)