Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Indfangning af moskusand  (Læst 2651 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hans-Kurt

  • Moderator
  • Indlæg: 1 934
Indfangning af moskusand
« Dato: 11 Januar , 2022, 09:27 »
Min lille ynglings moskusand er her stadig, Hun kommer når jeg viser mig med korn, men kommer ikke for tæt på. hun falder heller ikke over kornet, hvilket undre mig. Hun må da være meget sulten nu. Men det er hun ikke ??.

Nå men nus skal hun indfanges, jeg har måske et hjem til hende. Kan jeg sætte en mårfæld op og fange hende ??. Er der nogen der har erfaring med dette. Eller skræmmer jeg hende bare. Er det bedre med et net ??

Offline torsholt

  • Bruger
  • Indlæg: 36
Sv: Indfangning af moskusand
« Svar #1 Dato: 12 Januar , 2022, 14:19 »
Det er nemt at bygge en lille fangefold af 2-3 paller på højkant og fodre der eller drive anden derind, så er den nem at tage op med hænderne og læsse i papkasse.  Det gælder alle dyr at det er godt at have en fangemulighed ved hånden hvor de kan drives ind i uden stres og jagen rundt. 

Offline Hans-Kurt

  • Moderator
  • Indlæg: 1 934
Sv: Indfangning af moskusand
« Svar #2 Dato: 12 Januar , 2022, 14:37 »
tak for forslaget

Offline Hans-Kurt

  • Moderator
  • Indlæg: 1 934
Sv: Indfangning af moskusand
« Svar #3 Dato: 16 Januar , 2022, 15:19 »
den lille skid var forbi i forgårds - her lige uden for mit køkken. Jeg fodrede hende med lidt hjemmebagt franskbrød. Det var lige noget der gjorde godt.
Her i formiddags var hun her igen, nu oppe ved stalden med køer. Her var hun mere reserveret, kom ikke hen og spiste det korn jeg tilbød.
Hvad skal jeg dog stille op med hende ?? Anskaffe en andrik ?? - men jeg har ikke en andegård til dem. Kan jeg sætte ham ud i Mølledammen ??

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
Sv: Indfangning af moskusand
« Svar #4 Dato: 16 Januar , 2022, 21:45 »
jeg tror i hygger jer i hinandens selskab. Det er derfor den ikke vil væk fra dig.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Hans-Kurt

  • Moderator
  • Indlæg: 1 934
Sv: Indfangning af moskusand
« Svar #5 Dato: 17 Januar , 2022, 00:03 »
Ja, det har du nok ret i. Jeg undrer mig meget over hun er her og ikke specielt bange for mig. Hun har dog levet i mange måneder som en fri fugl (øh and :O)

Offline Hans-Kurt

  • Moderator
  • Indlæg: 1 934
Sv: Indfangning af moskusand
« Svar #6 Dato: 18 Januar , 2022, 11:16 »
Mon hun snart gå ind i mit køkken ?, den lille slambert. Nu kommer hun og spiser sammenmed hønsene. UBS der er jo forbudt, hvad skal jeg dog gøre ?,hun er jo vild eller hvad ?.

Min hvide hane er meget i tvivl om hvem hun er. Han løber hende op for at "hilse" på hende - men hun er ikke med på den galaj. :O) ::) ;D

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
Sv: Indfangning af moskusand
« Svar #7 Dato: 18 Januar , 2022, 11:21 »
Det cirkus vil jeg da gerne se. Jeg tror det er lidt til lattermusklerne og det kan vi vel alle få brug for engang imellem
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 110
Sv: Indfangning af moskusand
« Svar #8 Dato: 18 Januar , 2022, 20:18 »
Jamen så har du jo løst problemet med den ensomme Annabell ;)
Hun flytter sammen med hønsene, selv om FVST siger, hun ikke må  8)
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Hans-Kurt

  • Moderator
  • Indlæg: 1 934
Sv: Indfangning af moskusand
« Svar #9 Dato: 18 Januar , 2022, 22:00 »
ja det ser sådan ud. Men om natten forlader hun gården - hvor hun sover ved jeg ik. Men hvordan skal det gå, når foråret rigtig tager fat, for så skal jun vel have en mage - eller hvad tror I ?