Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Spøjs silkekylling  (Læst 9226 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lone

  • Bruger
  • Indlæg: 683
Spøjs silkekylling
« Dato: 21 Juli , 2009, 21:57 »
Berits dalmatinersilke er i eksil her, med sine kyllinger. Egentlig så den først ud til at blive en dalmatiner, men nu er de fine sorte pletter på ryg og vinger blevet suppleret med fine pletter på brystet. Sidstnævnte pletter er bare røde! Så kyllingen er vel nærmest 3-farvet.. eller hvad? Lidt ude er den i familie med Søs Rose's Pjuskebusk, og Charme-Kaj skulle være faderen, men sjov er den nu. Jeg bringer et billede, når jeg kommer på skudhold af den..
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Spøjs silkekylling
« Svar #1 Dato: 21 Juli , 2009, 22:02 »
Den lyder da til at blive rigtig fin !
Med venlig hilsen Søs

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Spøjs silkekylling
« Svar #2 Dato: 21 Juli , 2009, 22:41 »
Glæder mig til at se et billede af den. Lyder til at være flot.
Mvh
Erik Andersen

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Spøjs silkekylling
« Svar #3 Dato: 22 Juli , 2009, 08:09 »
 :D Ja jeg vil da også gerne se hvor spøjs den ser ud, jeg tror altså det er den dalmatiner høne der er årsagen til de sjove kyllinger der kommer for charmekaj er en fin hvid silke fra Tommy.
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Viben schliemann

  • Gæst
Sv: Spøjs silkekylling
« Svar #4 Dato: 22 Juli , 2009, 08:52 »
Berits dalmatinersilke er i eksil her, med sine kyllinger. Egentlig så den først ud til at blive en dalmatiner, men nu er de fine sorte pletter på ryg og vinger blevet suppleret med fine pletter på brystet. Sidstnævnte pletter er bare røde! Så kyllingen er vel nærmest 3-farvet.. eller hvad? Lidt ude er den i familie med Søs Rose's Pjuskebusk, og Charme-Kaj skulle være faderen, men sjov er den nu. Jeg bringer et billede, når jeg kommer på skudhold af den..

Hm. måske er det røde hunde  ;D

Mvh Viben

Offline Maja

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 263
Sv: Spøjs silkekylling
« Svar #5 Dato: 22 Juli , 2009, 14:48 »
Jeg har også haft et par stykker af hvid med sorte pletter. Den første købte pilegården (hvordan ser den ud nu?) Den anden er lige landet hos Lisbeth på fyn. Jeg ved ikke om det er det i kalder dalmatiner.
Jeg startede med 3 kyllinger 1. blå høne, 1. hvid høne,1.hvid hane. for 2 år siden fra Tommy. Bare for sjov,hygge og havehøns. Jeg har så ruget ud af disse æg og pludseligt er de sølvfarvede opstået.
Jeg aner ikke om de er "rigtige" Sølvfarvede, men det er det de ligner mest.
Jeg har 2 store høner i sølv nu, men faderen er jo hvid. så de er jo ikke rene sølvfarvede.
De 2 " dalmatiner" tror jeg så er fra Sølvfarvet høne og hvid hane.
Jeg kunne da godt tænke mig at i ville vise lidt foto af dem. Det kunne også være sjovt at få en af eksperterne på banen.




Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Spøjs silkekylling
« Svar #6 Dato: 22 Juli , 2009, 15:00 »
Maja. Dem jeg købte af dig i april var 6 hvide (uden sorte pletter) og 1 du kaldte vildtfarvet. Jeg har iøvrigt måttet tynde lidt ud i flokken da det viste sig at være 6.1, og jeg havde ikke plads til så mange haner. Og enes kunne de ikke og endvidere var de meget grove overfor hønsene. Så 3 af de hvide er blevet et hoved kortere  :)
Mvh
Erik Andersen

Offline Maja

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 263
Sv: Spøjs silkekylling
« Svar #7 Dato: 22 Juli , 2009, 15:13 »
Det var da ærgelig du fik så mange haner. Det er det jeg syntes er så ærgeligt ved silkerne at man ikke kan kønsbestemme dem lidt tidligere. Jeg har det dårligt når folk fortæller dette, men jeg gør altid opmærksom på denne mulighed for der er oftest flest haner. Men jeg håber de smagte godt så!
Er det hanerne der er slemme ved hønsene? Kan det ikke skyldes at du har for mange haner, for silkehaner plejer ikke at være slemme ved hønsene.
Jeg mener at kunne huske at jeg gav dig en ekstra oveni som var hvid med sorte pletter, men jeg må jo så huske forkert.

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Spøjs silkekylling
« Svar #8 Dato: 22 Juli , 2009, 15:32 »
Maja. Jeg ved det er risikoen med silker at man ikke kan kønsbestemme dem før de får noget størrelse. Så det var ikke for at klage. Men det var så grunden til at jeg spurgte til det sidste hold kyllinger du havde til salg, da man jo ikke kommer langt med en enkelt høne.
Jeg synes den af hanerne, vi har tilberedt, smagte fint, men der var desværre ikke andre i familien der var villige til at spise af den. Den var for anderledes i farven. Så jeg skal nok ikke satse på at bruge dem som spisekyllinger.
Ja det var et par af de hvide silkehaner der jagtede de store høns (Orpington og New Hampshire) rundt for at parre sig med dem. Og uden respekt for et par store New Hampshire haner der ellers 'ejer' hønseflokken på 14 høner.
Nu er der som sagt tyndet ud i flokken, og de resterende holdes lidt adskilt. Så er der lidt ro på igen.
Mvh
Erik Andersen

Offline Lone

  • Bruger
  • Indlæg: 683
Sv: Spøjs silkekylling
« Svar #9 Dato: 22 Juli , 2009, 21:26 »
Her er han (?) så, 'Gismo':
Nu bliver ingen kylling jo pænere af at blive fanget og sat på et badeværelse, meeen.. Det kan vel give lidt et indtryk af hans pletter..  ;)
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline Vinni Knudsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 162
  • Wyandot fan
Sv: Spøjs silkekylling
« Svar #10 Dato: 22 Juli , 2009, 21:29 »
Neeej hvor en den nuttet. Den bliver helt klart en lille foto model   ;)
Hilsen Vinni

Offline Tommy Andersen

  • silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 484
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
Sv: Spøjs silkekylling
« Svar #11 Dato: 22 Juli , 2009, 21:37 »
Hej lone


Jeg mnenr at have set en sådan en før her på forum, men kan ikke lige huske i hvilket indlæg, men det er en fin "høne" som jeg tror det bliver, det er nogle spøjse farver der kommer ud af det, sådan var det ikke for år tilbage, da blive de hvide eller sorte alt efter hvad man krydsede, jeg har set billeder mange mærkelige farver inde for silkehøns, især Holland har mange farver som vi ikke har set endnu i Dk, så det bliver lidt spænden at følge.

@ Maja
De sølvgrå kan godt komme af de hvide fra mig af, da jeg har haft sølvgrå ind over de vildtfavet for at se om jeg kunne lave de sølvgrå bedre i grundfarven og der er som kommer hvide silkehøns ud af de vildtfarvet og det er nok sådan en du har fået og når man krydser mulig søskende, så vil der komme lidt forskelligt ud af det, jeg har selv fået nogle få stykker af de sølvgrå, men det er blevet haner så de er aflivet.


Tommy
 

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Spøjs silkekylling
« Svar #12 Dato: 22 Juli , 2009, 23:03 »
Hej Lone. Flot 'fyr'. Er nu tilbøjelig til at give Tommy ret. Ikke at jeg på nogen måde er ekspert, men det ligner grangiveligt en lille frøken, som den ser ud nu. Men det er jo nok heller ikke så skidt endda. :)
Mvh
Erik Andersen

Offline lisbethpilkjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 228
Sv: Spøjs silkekylling
« Svar #13 Dato: 23 Juli , 2009, 00:06 »
Måtte lige en tur ud med kameraet og vække de små silker, men de var nu hurtigt friske og med på ballade (en stor hvid silkekylling (som bliver en kok) stod og hakkede mig i tæerne, den troede vist at nu kom jeg med gulerødder igen  ;D

Nå lidt billeder skulle gerne vedhæftes, for jeg har ikke begreb om det med farverne og jeg ved, at Maja som jeg har købt dem er også er lidt usikker:


Beklager det møgbeskidte brædt den står på, venter på at jeg kommer med skrubbebørsten, hammer og mejsel  :P
« Senest Redigeret: 23 Juli , 2009, 00:12 Fra LisbethPilkjær »

Offline lisbethpilkjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 228
Sv: Spøjs silkekylling
« Svar #14 Dato: 23 Juli , 2009, 00:10 »
Se så er det jeg godt kunne finde på at blive total hys  <W

Selvom jeg har gjort billederne mindre, fylder filen stadig for meget