Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kan det passe jeg har fået BLÅ silkekyllinger, af hvid hane... Billeder #10  (Læst 8464 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tommy Andersen

  • silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 484
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
Hej


Hvis det er efter æg du har fået fra mig af, så kan der godt være blå imellem og det er sket jeg har skrevet forkert på æggene eller jeg ikke får skrevet på dem.
 
Den "hvide" kan blive spættet eller også er det en af de meget sjælde tilfælde at den bliver hvid, så vil den få meget lyst næb, næsten hvidt over i det grønlige, meget lys skind, den vil så få en fantastisk fjerstruktur, så lad den vokse op og så tage lidt billeder hen af vejen. 

Tommy

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Tak! *h

Hmm, Tommy, mener faktisk næsten helt sikkert, at de blå kom fra mine egne høns æg, det er derfor jeg undrer mig sådan. Bliver kun i tvivl, fordi jeg har lavet denne tråd nu :D

Men den 6. august kommer der kyllinger igen, og så må jeg se om der er flere af de blå med... :)

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Tak for billederne.

Skønne kyllinger at skue. Et dejligt syn.

De lidt 'flerfarvede' ligner ikke helt kyllingerne af mine vildtfarvede, men formoder at de kan variere noget i mønster og farver.

Vedhæfter et billede af mine vildtfarvede kyllinger.

Mvh
Erik Andersen

Offline Anne Vibeke

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 376
    • fokusfoto.dk

 
Den "hvide" kan blive spættet eller også er det en af de meget sjælde tilfælde at den bliver hvid, så vil den få meget lyst næb, næsten hvidt over i det grønlige, meget lys skind, den vil så få en fantastisk fjerstruktur, så lad den vokse op og så tage lidt billeder hen af vejen. 

Tommy

Den "hvide" du beskriver, Tommy, er det ikke den der kaldes siamesisk? Fandt dette billede: http://www.silkehoenseklubben.dk/htmlfiler/fotoalbum/album/farver/ikke%20godkendte%20farver/slides/hvdvsi.html

Men har de ikke helt lyse tæer lige fra de kommer ud af ægget?
Dværg silker i flere farver
0,2 Golden Retriever
0,1 Hellig Birma
0,1 Ragdoll
1,0 rød Garfield
1,1 Græske landskildpadder
0,1 Siameser dværgvædder
1,2 børn

pylle pylle

  • Gæst
ja ja.. de der siamesere, er ikke min slags silker.
De skal være blå! De er kønnere i mine øjne, og deres kød er sundere.. læs f.eks denne artikel  http://www.sciencedaily.com/releases/2006/09/060914153621.htm

Blå silkehud styre!! Det er det eneste rigtige!!   Ihvertfald i min verden!! ;D /o

Offline Anne Vibeke

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 376
    • fokusfoto.dk
ja ja.. de der siamesere, er ikke min slags silker.
De skal være blå! De er kønnere i mine øjne, og deres kød er sundere.. læs f.eks denne artikel  http://www.sciencedaily.com/releases/2006/09/060914153621.htm

Blå silkehud styre!! Det er det eneste rigtige!!   Ihvertfald i min verden!! ;D /o

Du er bare herlig, Tine!!!   ;D *g
Dværg silker i flere farver
0,2 Golden Retriever
0,1 Hellig Birma
0,1 Ragdoll
1,0 rød Garfield
1,1 Græske landskildpadder
0,1 Siameser dværgvædder
1,2 børn