Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: "bidt" i kammen??  (Læst 4225 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline G. Lausen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 503
  • Grafitti :)
"bidt" i kammen??
« Dato: 02 Februar , 2010, 21:33 »
min ældste høne (formodentlig en industrihøne) samt min helt nye blomsterhøne (voksen) har begge med få dages mellemrum haft noget der kunne ligne "bidemærker/ nappemærker" i kammen og tilhørende blod på fjerdragten... ikke meget! men når hønsene er hvide så SES det jo... :o
mit spørgsmål er om det kan være min hane der har nappet dem under hans forsøg på blive en rigtig hane - nu hvor han er blevet så stor at han også galer (har han kun gjort i en uge - og yderst sparsomt, dejligt!  ::) )

Hvad siger I? er det i et forsøg på at holde fast i damen mens han kravler op (elegansen arbejder han på ;) )

mvh
Grethe
venlig hilsen
Grethe

1,0 Australtorp Kong Hans :-), 1,0 Araucana Grafitti :-D , 0,5 austalorps, 0,5 gul columbia sussex, 0,4 hvid-sort columbia sussex, 0,1 maran, 0,1 maranbland,, 0,2 grünleger, 0,9 araucana
1,0 mand (der ikke har pip)
1,0 Labrador (Labbe)
1,0 Foxterrier (Bølle)

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: "bidt" i kammen??
« Svar #1 Dato: 02 Februar , 2010, 21:35 »
Ja det ville jeg tro.
Al begyndelse er jo svær.  ;D
Mvh
Erik Andersen

Offline G. Lausen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 503
  • Grafitti :)
Sv: "bidt" i kammen??
« Svar #2 Dato: 02 Februar , 2010, 21:42 »
 *o *o *o
så er han jo ved at blive et rigtigt "MANDFOLK" om man så må sige  *f han har forsøgt sig nogle gange... og er "gledet ned" hvorefter han har fået et borende og nedværdigende blik fra hønen... og så fortrak han slukøret til den anden side af hønsegården....;)

så er den nye blomst måske også indviet... han lavede sådan en "tranedans" omkring hende da hun ankom for 3 dage siden... og hun sov under hans vinge - næsten allerede første nat... hihihi... der er sørme forår i luften...  *p *p *p
venlig hilsen
Grethe

1,0 Australtorp Kong Hans :-), 1,0 Araucana Grafitti :-D , 0,5 austalorps, 0,5 gul columbia sussex, 0,4 hvid-sort columbia sussex, 0,1 maran, 0,1 maranbland,, 0,2 grünleger, 0,9 araucana
1,0 mand (der ikke har pip)
1,0 Labrador (Labbe)
1,0 Foxterrier (Bølle)

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: "bidt" i kammen??
« Svar #3 Dato: 02 Februar , 2010, 23:10 »
... og hun sov under hans vinge - næsten allerede første nat... hihihi... der er sørme forår i luften... 

Allerede første nat! Er der slet ingen anstændighed til mere? Har du slet ikke lært hende at man skal gøre sig lidt kostbar?

 *g *g *g *g *g
Mvh
Erik Andersen

Offline G. Lausen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 503
  • Grafitti :)
Sv: "bidt" i kammen??
« Svar #4 Dato: 02 Februar , 2010, 23:30 »
 *r ja, jeg ved heller ikke lige... *r ... tror vi må tale lidt med Egon om opdragelsen... eller mangel på samme  *f
og jeg som købte HVIDE høns, i den tro at de var sådan nogen PÆNE nogen *f

det så nu sødt ud... hun sådan puttede sig ind til ham ;) og han var såååå forelsket...*f
akja den ungdom! *p
den kærlighed! *p
og så bliver det vel også forår!  <+


:) Grethe
venlig hilsen
Grethe

1,0 Australtorp Kong Hans :-), 1,0 Araucana Grafitti :-D , 0,5 austalorps, 0,5 gul columbia sussex, 0,4 hvid-sort columbia sussex, 0,1 maran, 0,1 maranbland,, 0,2 grünleger, 0,9 araucana
1,0 mand (der ikke har pip)
1,0 Labrador (Labbe)
1,0 Foxterrier (Bølle)

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: "bidt" i kammen??
« Svar #5 Dato: 02 Februar , 2010, 23:38 »
og så bliver det vel også forår!  <+

Enig. Det længes vi vel alle efter. Så desværre at en fra DMI udtalte at vi kunne risikere frost helt frem til påsken!!

Og så er der stadig nogen der påstår at december måneds konference om at stoppe global opvarmning var en fiasko?

Det er da sjældent man oplever politikere have så kort vej fra løfter til handling.
 *g *g
Mvh
Erik Andersen

Offline G. Lausen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 503
  • Grafitti :)
Sv: "bidt" i kammen??
« Svar #6 Dato: 02 Februar , 2010, 23:41 »
 <H <H <H
enig!! Vi har talt om det samme herhjemme - forstår heller ikke hvordan de kunne mene at det skulle være en fiasko... ;D ;D

venlig hilsen
Grethe

1,0 Australtorp Kong Hans :-), 1,0 Araucana Grafitti :-D , 0,5 austalorps, 0,5 gul columbia sussex, 0,4 hvid-sort columbia sussex, 0,1 maran, 0,1 maranbland,, 0,2 grünleger, 0,9 araucana
1,0 mand (der ikke har pip)
1,0 Labrador (Labbe)
1,0 Foxterrier (Bølle)

Offline Tina Taomina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 440
Sv: "bidt" i kammen??
« Svar #7 Dato: 03 Februar , 2010, 00:32 »
Enig. Det længes vi vel alle efter. Så desværre at en fra DMI udtalte at vi kunne risikere frost helt frem til påsken!!

Og så er der stadig nogen der påstår at december måneds konference om at stoppe global opvarmning var en fiasko?

Det er da sjældent man oplever politikere have så kort vej fra løfter til handling.
 *g *g

jo jo sandt nok, men på Grønland har de aldrig haft så mild en vinter. Der er advarsel om at færdes på isen for den kan ikke bære.
Knus fra Tina med
0,1 Stor hvid silke
0,1 Blå orpington
0,1 Blå silke
0,1 Maran
0,1 Sort orpington
0,1 Blå Austraulorp
0,1 Amrock
4,1 Børn
1,0 Ægtefælle