Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Foder  (Læst 1866 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Flemming1234

  • Bruger
  • Indlæg: 13
Foder
« Dato: 13 August , 2023, 17:15 »
Hej jeg har lige haft ca 60 kyllinger på vingerne ,...hønerne fungerer fint på det traditionelle foder fra Agro...men jeg ville gerne have lidt mere kød på hanerne ?? Problemet er at de fylder så hønerne kunne få mere plads så de skal helst af sted nu....
Mit spørgsmål er om der er noget man kunne " forkæle" hanekyllingerne med som gør at de tager hurtigere på?
Hvad gør de i industrien ?? Er det noget special foder som man ikke kan købe som privat..??
Hvad med knækket majs??
Jeg har hørt nogen lader en foderblanding trække vand og nogen fermenteret en opfugtet foderblanding.?
Er der nogen som tilsætter ekstra vitaminer til kyllingfoderet??
Hilsen Flemming.

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 825
Sv: Foder
« Svar #1 Dato: 13 August , 2023, 22:25 »
jeg ved ikke om du selv kan gøre noget for at få dem op i vægt, men jeg ved der findes kyllinger som er specielt avlet til slagt. De stakkels dyr kan til sidst ikke stå på deres ben.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Foder
« Svar #2 Dato: 18 August , 2023, 06:28 »
I industrien bruges der forskellige hybrider, som er avlet til at æde hele tiden og dermed vokse med rasende fart, hvor især ross308 er den værste. Endvidere fodre der med andet foder, som private ikke kan købe, og ja så har dyrene stabile forhold.

For at blive større hurtigere, tja... de skal have noget protein, så de ikke blot bliver fede.

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub