Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Moderløse kyllinger på 2 uger kan de adopteres?  (Læst 1775 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lui

  • Bruger
  • Indlæg: 111
Moderløse kyllinger på 2 uger kan de adopteres?
« Dato: 21 Juni , 2023, 12:50 »
Hej
Håber nogen har erfaring i dette?
Jeg tog tre små kyller ind i papkasse med varmelampe da moren ligesom ikke så dem og de krøb sammen af kulde.
Nu er de to uger gamle men livet i papkassen virker ikje særlig stimulerende og en er bukket under. Der er to tilbage …
Jeg har en mor med nogenlunde lige gamle kyller- kan jeg smugle dem ind i mørket? Kan de adopteres i den familie mon? For jeg frygter for deres trivsel nu…
Vh
Louise
sølv sort båndet brahma hane og høne, samt en hvid, sort og flere grå nuancer brahma høner

Stor flok af gl. danske landhøns.

Offline Marie1

  • Bruger
  • Indlæg: 581
Sv: Moderløse kyllinger på 2 uger kan de adopteres?
« Svar #1 Dato: 22 Juni , 2023, 09:58 »
Det ville jeg ikke gøre.
Hønsene kender godt deres egne kyllinger, og du risikerer, at de hakker de nye, eller det der er værre.

Du kommer nok til at tage dig af dem selv. Måske i lidt mere udfordrende omgivelser end en papkasse.

Offline Lui

  • Bruger
  • Indlæg: 111
Sv: Moderløse kyllinger på 2 uger kan de adopteres?
« Svar #2 Dato: 22 Juni , 2023, 13:07 »
Ja det Kan godt ske…
Hvilke omgivelser kunne være gode så til sådanne to små kyller?
sølv sort båndet brahma hane og høne, samt en hvid, sort og flere grå nuancer brahma høner

Stor flok af gl. danske landhøns.

Offline Marie1

  • Bruger
  • Indlæg: 581
Sv: Moderløse kyllinger på 2 uger kan de adopteres?
« Svar #3 Dato: 22 Juni , 2023, 14:09 »
Det er lidt besværligt, når de stadig har brug for varme. Det kan dog lade sige gøre.
Du kan lave en lille indhegning inde i hønsegården. Så kan de have deres mad og vand i fred, og hønsene kan lære dem at kende.

Offline Lui

  • Bruger
  • Indlæg: 111
Sv: Moderløse kyllinger på 2 uger kan de adopteres?
« Svar #4 Dato: 23 Juni , 2023, 21:03 »
Det er et godt forslag 😊😊
Jeg kunne dog ikke lade være med at forsøge , jeg smuglede dem ind under hønen i mørket. De er samme race og hun havde 9 kyllinger i forvejen og de er lige gamle så jeg tænkte der kunne være en god chance. Det er heldigvis gået godt. Nu har de været der i to dage. De er accepteret af de andre. I starten var det som om de ikke forstod når høne mor gav lyd om mad, og de skulle vist lige lære at putte sig under hende men det gik hurtigt og de har det godt 😊 en god historie…så nu har hønemor 11 kyller ❤️
sølv sort båndet brahma hane og høne, samt en hvid, sort og flere grå nuancer brahma høner

Stor flok af gl. danske landhøns.

Offline Egon

  • Bruger
  • Indlæg: 808
    • Egonnyt
Sv: Moderløse kyllinger på 2 uger kan de adopteres?
« Svar #5 Dato: 23 Juni , 2023, 21:09 »
Det lyder da som en rigtig god slutning på historien.  :)
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,3 dværg sussex i forskellige farver -   www.egonnyt.dk

Offline Marie1

  • Bruger
  • Indlæg: 581
Sv: Moderløse kyllinger på 2 uger kan de adopteres?
« Svar #6 Dato: 24 Juni , 2023, 10:13 »
Jamen hvor godt, det troede jeg ikke man kunne. Så blev jeg så klog  8)

Offline Lui

  • Bruger
  • Indlæg: 111
Sv: Moderløse kyllinger på 2 uger kan de adopteres?
« Svar #7 Dato: 27 Juni , 2023, 17:32 »
Jeg tror måske det var lidt heldigt …😊😊
sølv sort båndet brahma hane og høne, samt en hvid, sort og flere grå nuancer brahma høner

Stor flok af gl. danske landhøns.