Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Røv i laser - helt bogstaveligt!  (Læst 7645 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lone

  • Bruger
  • Indlæg: 683
Røv i laser - helt bogstaveligt!
« Dato: 03 August , 2014, 12:18 »
Yndlingskatten her i huset skulle ikke have været bedøvet, da han blev kastreret - han har nemlig ikke opdaget, at han blev det og dermed skulle være en rolig, grænsende til det dovne, kastrat. Tværtimod, han er altid i aktivitet, dagen lang, og får jeg ham ikke ind inden aften, også gerne om natten. Men forleden gik det galt:
Han var ikke at syne ved sengetid - heller ikke næste morgen - ej heller næste aften, og vi var egentlig ved at skrive ham på tabskontoen og håbede blot, at øremærke og halsbånd bare ville give os vished en dag.
Men så næste, næste morgen endelig katten hjemme. I mellemtiden havde han sandsynligvis været i karambolage med en bil, for det ene baglår var blottet af en 10 cm lang flænge. Heldigt nok intet brækket eller andre skader. Men mon ikke han har brugt (endnu) et par stykker af sine 9 liv?
Nu pænt rimpet sammen med en halv snes sting af dyrlægen:
« Senest Redigeret: 03 August , 2014, 12:22 Fra Lone »
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Røv i laser - helt bogstaveligt!
« Svar #1 Dato: 03 August , 2014, 12:35 »
Har lige måttet få dyrlægen til at aflive en af mine katte. Han havde vist også været i karambolage med en bil. Men her var det så halen hvor hele huden var flået af som et pølseskind helt op til rumpetten. Operation ville nok komme til at koste 4000 kr uden garanti for at der ikke gik betændelse op i rygraden. Han havde jo gemt sig et par dage efter uheldet, så han så betændt og væmmelig ud da jeg fik fat i ham. Jeg valgte så at bruge 800 kr på at få ham aflivet i stedet. Men lige pludselig kan jeg da godt forstå hvorfor folk smider katte og hunde ud som skrald. Nej måske ikke forstå det, men med den pris for en sprøjte, så er det ligepludseligt ikke så underligt at det vrimler med efterladte dyr. Med en mere rimelig pris for at få aflivet sine dyr, ville der nok være flere der havde råd til en mere human løsning.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Røv i laser - helt bogstaveligt!
« Svar #2 Dato: 03 August , 2014, 12:36 »
Sikke en heldig missekat! Godt I fik ham til dyrlægen.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Schliemann, Viben

  • Bruger
  • Indlæg: 161
Sv: Røv i laser - helt bogstaveligt!
« Svar #3 Dato: 03 August , 2014, 12:57 »
Har lige måttet få dyrlægen til at aflive en af mine katte. Han havde vist også været i karambolage med en bil. Men her var det så halen hvor hele huden var flået af som et pølseskind helt op til rumpetten. Operation ville nok komme til at koste 4000 kr uden garanti for at der ikke gik betændelse op i rygraden. Han havde jo gemt sig et par dage efter uheldet, så han så betændt og væmmelig ud da jeg fik fat i ham. Jeg valgte så at bruge 800 kr på at få ham aflivet i stedet. Men lige pludselig kan jeg da godt forstå hvorfor folk smider katte og hunde ud som skrald. Nej måske ikke forstå det, men med den pris for en sprøjte, så er det ligepludseligt ikke så underligt at det vrimler med efterladte dyr. Med en mere rimelig pris for at få aflivet sine dyr, ville der nok være flere der havde råd til en mere human løsning.

Ja, det er sku utroligt hvad det koster at få aflivet et dyr, eller behandlet det i Danmark.
Aflivningsmidlet koster kun 50,-kr. og det er vel og mærket mængden til en hest, det var engang en dyrlæge der fik sat det på en regning.  :D
Dejligt ville det være hvis der kunne komme, et dyrlæge uden grænser, der kun skal have lidt for ulejligheden.
Jeg har lige været ved dyrlægen med 2 hunde her i spanien og slap med 1100,-kr. for  ormekur+rabisvaccine og hundesyge + chip/hundepas til hvalpen samt vaccine imod disse myg vi har herned og det var faktisk det dyreste sted  ::)

Mvh Viben
Uva Uvam Vivendo Viria Fit ="A apple change to a grape by living with grapes"

Opdrætter af Silkehøns i gul med skæg, hvid uden skæg, stor.

Offline nimrod

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 839
Sv: Røv i laser - helt bogstaveligt!
« Svar #4 Dato: 03 August , 2014, 13:57 »
hos vores dyrlæge er selve aflivningen ret billig, men dyrlægen betaler selv et horribelt gebyr for at komme af med kroppene bagefter og det skal jo også dækkes.
Min tidligere ridehest blev aflivet på matriklen og det var billigt, men regningen til daka for at hente ham ...
Mener faktisk også at jeg gav 5-600 i gebyr til daka da jeg sidst fik aflivet kat, selve dyrlægens løn + medicin var næsten ingenting.
Med venlig hilsen

Charlotte

Fjer : tværstribet Plymouth rock, Maran (den spæde opstart), Vildtfarvet Araucana, Brunbroget Moskus, Hvid gås
1.1 heste
3.0 Missetat
1.0.4 Mand og dejlige børn

Offline Schliemann, Viben

  • Bruger
  • Indlæg: 161
Sv: Røv i laser - helt bogstaveligt!
« Svar #5 Dato: 03 August , 2014, 14:15 »
hos vores dyrlæge er selve aflivningen ret billig, men dyrlægen betaler selv et horribelt gebyr for at komme af med kroppene bagefter og det skal jo også dækkes.
Min tidligere ridehest blev aflivet på matriklen og det var billigt, men regningen til daka for at hente ham ...
Mener faktisk også at jeg gav 5-600 i gebyr til daka da jeg sidst fik aflivet kat, selve dyrlægens løn + medicin var næsten ingenting.

Heste koster 750,- og mere hvis de har sko på.  ::)
Katte og hunde sender man ikke til daka, dem giver man en plads i haven.  :-\

Mvh Viben

Uva Uvam Vivendo Viria Fit ="A apple change to a grape by living with grapes"

Opdrætter af Silkehøns i gul med skæg, hvid uden skæg, stor.

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Røv i laser - helt bogstaveligt!
« Svar #6 Dato: 03 August , 2014, 14:25 »
Jeg tog katten med hjem og begravede i haven, så det var ikke det der kostede.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Schliemann, Viben

  • Bruger
  • Indlæg: 161
Sv: Røv i laser - helt bogstaveligt!
« Svar #7 Dato: 03 August , 2014, 14:50 »
Yndlingskatten her i huset skulle ikke have været bedøvet, da han blev kastreret - han har nemlig ikke opdaget, at han blev det og dermed skulle være en rolig, grænsende til det dovne, kastrat. Tværtimod, han er altid i aktivitet, dagen lang, og får jeg ham ikke ind inden aften, også gerne om natten. Men forleden gik det galt:
Han var ikke at syne ved sengetid - heller ikke næste morgen - ej heller næste aften, og vi var egentlig ved at skrive ham på tabskontoen og håbede blot, at øremærke og halsbånd bare ville give os vished en dag.
Men så næste, næste morgen endelig katten hjemme. I mellemtiden havde han sandsynligvis været i karambolage med en bil, for det ene baglår var blottet af en 10 cm lang flænge. Heldigt nok intet brækket eller andre skader. Men mon ikke han har brugt (endnu) et par stykker af sine 9 liv?
Nu pænt rimpet sammen med en halv snes sting af dyrlægen:

Hej Lone
Det ligner mere at være en hund el. ræv der har bidt ham, hvis han har flygtet op i et træ og hunden/ræven har bidt sig fast i låret, det er sjældent at biler laver hul på skinnet da katte er meget sej skinnet.
Men godt at ham kom hjem, så du kunne få ham til dyrlæge.

Mvh Viben, som tog til Lone for at købe araucana for sin mor og kom hjem med både araucana og silker  :)
Uva Uvam Vivendo Viria Fit ="A apple change to a grape by living with grapes"

Opdrætter af Silkehøns i gul med skæg, hvid uden skæg, stor.

Offline nimrod

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 839
Sv: Røv i laser - helt bogstaveligt!
« Svar #8 Dato: 03 August , 2014, 15:29 »
Det er rigtigt, hunde og katte kommer jo heller ikke rigtigt til daka for de tager kun produktionsdyr, men et tilsvarende firma til kæledyr - vores elskede kæledyr ligger i haven, men "skidemissen" gad jeg ikke have med hjem (aflivet pga. meget, meget liberalt tilgang til afføring indendørs ...)

knap 2.000,- koster en hyp med sko afhentet af daka
Med venlig hilsen

Charlotte

Fjer : tværstribet Plymouth rock, Maran (den spæde opstart), Vildtfarvet Araucana, Brunbroget Moskus, Hvid gås
1.1 heste
3.0 Missetat
1.0.4 Mand og dejlige børn

Offline Lone

  • Bruger
  • Indlæg: 683
Sv: Røv i laser - helt bogstaveligt!
« Svar #9 Dato: 04 August , 2014, 07:41 »
Nu var det egentlig ikke min mening at starte en diskussion om dyrlægers honorarer, faktisk syntes jeg de par tusinde, jeg gav, var godt givet ud, for katten havde ikke klaret det alene. Og @Viben, jeg tror ikke, dyretænder kunne have lavet så 'rent' et snit, dyrlægen var faktisk i tvivl, om det kunne have været et 2-benet 'dyr' med en kniv eller andet. Men jeg vælger at håbe ikke at have så onde mennesker i nabolaget. Kattens kløer var også flossede, hvad der plejer at tyde på en påkørsel.
Og jo, kan godt huske, du og Kuno hentede kyllinger her  :)
Oliver har det godt, keder sig enormt, men er af samme grund også mega kælen og glæder sig til at få taget stingene og den dumme plastikskærm af - om 11 dage!
« Senest Redigeret: 04 August , 2014, 07:43 Fra Lone »
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)