Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Udfodring af ukrudt´s frø  (Læst 4437 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Udfodring af ukrudt´s frø
« Dato: 20 Januar , 2016, 23:46 »
I løbet af sommeren har jeg indsamlet en del ukrudts frø. Græsfrø er for længst spist. Det er noget andet med frø af meller og grå bynke - dem kan jeg ikke rigtig finde ud af, hvordan de skal udfodres. Mælkebøttefrø ligeså.

Har forsøgt at give gråbynke i kornet, men jeg tror ikke, de finder de små frø, for det så ud til de lå tilbage, da alt korn var spist.

Er der nogen der har erfaring med udfodring af ukrudts frø ?

Offline Henrik givskud

  • Bruger
  • Indlæg: 229
Sv: Udfodring af ukrudt´s frø
« Svar #1 Dato: 21 Januar , 2016, 07:52 »
Jeg ville ikke risikerer at fodre med det da en stor mængde af frøene sikkert vil ende i møget og derefter i køkken haven, eller hvor man ellers bruger det. Ved du om der er noget særligt nærings mæssigt i frøene?
Opdrætter af st. agerhønefarvede Orpington, New Hampshire af æglægger typen og kobberfarvet Marans. Jeg har ofte dyr til salg.
Jeg bor i dejlige Givskud, er dyrepasser og far til 1,7 med den samme vidunderlige kvinde. Og så er der en stær i kassen, igen, som man siger 😜

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Sv: Udfodring af ukrudt´s frø
« Svar #2 Dato: 22 Januar , 2016, 22:27 »
Det ender næppe i gødningen, det kan jeg ikke tro, så skulle alt det de fik i sommers jo også være endt der. Men det gjorde det ikke.

Fodreværdi - naaajjjj, det ved jeg ikke noget om. Har forsøgt at google det, men forgæves.