Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: foder  (Læst 3153 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Valentin

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 15
foder
« Dato: 09 Januar , 2016, 15:29 »
Jeg er blevet i tvivl om jeg må give mine dværghøns almindeligt hvedebrød.
De får det skåret i småstykker for at have lidt forskelligt at lave når de i disse dage er mest inde i hønsehuset. Det var på et tidspunkt frarådet at give ænder brød da de ikke kunne tåle det.
Mine høns får som grundføde show 4 pellets og gra mix ardennes og grønkål så brødet er kun noget ekstra.men skal jeg lade være med det?
4 dværg New hampshire
2 katte

Offline Gok

  • Bruger
  • Indlæg: 290
Sv: foder
« Svar #1 Dato: 09 Januar , 2016, 18:23 »
Jeg kan ikke se nogen grund til, at gokkerne ikke skulle tåle hvedebrød. Et andet spørgsmål er dog, om de overhovedet gider at spise det!
Mine 6 Dværgdotter er lidt kræsne, og de få gange jeg har serveret smuldret toastbrød, evt. med lidt rapsolie, har de bare kigget lidt på det, og så er de gået igen......
Hvis jeg derimod serverer mit hjemmebagte fuldkorns franskbrød, så ryger det bare ned!
Når gokkerne har havens udvalg af godbidder til rådighed, så gider de bare ikke spise købemad, og slet ikke piller!

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: foder
« Svar #2 Dato: 10 Januar , 2016, 13:22 »
Hønsene kan godt tåle hvedebrød. Grunden til at brød frarådes til vilde ænder er, at det "tomme kalorier" og at brød forurener damme og søer temmelig meget, når det der ikke bliver spist bundfælder sig.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Valentin

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 15
Sv: foder
« Svar #3 Dato: 10 Januar , 2016, 14:50 »
Tak for jeres hurtige svar.
Jeg giver dem tit brød smuldret i nogle blendede grønsager for at tage det fugtige, for noget der er vådt eller der klistrer til næbbet er ikke accepteret. Så det vil jeg fortsætte med. De får jo også grundfoder ved siden af. De skal bare have lidt ekstra at skrabe efter når de ikke kommer ud i haven.
4 dværg New hampshire
2 katte