Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Blende vådfoderet?  (Læst 4328 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Heidi NJ

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 526
  • Det er høns! De er ikke organiserede!
Blende vådfoderet?
« Dato: 08 August , 2010, 14:03 »
Kan se at der i hvert fald er nogen af jer der blender vådfoderet. Gør I alle det? Er det bedre? Hvorfor giver I det ikke bare som det? Bliver det ikke en omgang tyktflydende suppe?
Med venlig hilsen Heidi

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Blende vådfoderet?
« Svar #1 Dato: 08 August , 2010, 16:20 »
Hvis jeg har noget, der er for vådt, blander jeg havregryn i til det får en passende konsistens.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

frida

  • Gæst
Sv: Blende vådfoderet?
« Svar #2 Dato: 10 August , 2010, 21:38 »
Tror du ikke der er en "tryk-fejl", så der måske skulle stå blande vådfoder (i noget tørt)? Synes det andet lyder lidt "grattet" :o, jeg blender ihvertfald ikke evt. vådfoder

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Blende vådfoderet?
« Svar #3 Dato: 10 August , 2010, 21:45 »
Jeg blender nogen gange mit vådfoder - andre gange ikke. Min mand er kok og kommer tit hjem med et stykke steg, og det får altså lige et tur i blenderen, hvorefter jeg blander det op med olie, hvidløg og havregryn :). Det er 100 gange nemmere end at stå og skære det ud.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Heidi NJ

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 526
  • Det er høns! De er ikke organiserede!
Sv: Blende vådfoderet?
« Svar #4 Dato: 10 August , 2010, 22:49 »
Nej det var ikke en trykfejl - mit spørgsmål vedrørte hvorvidt folk blender vådfoderet - ikke blander.
Med venlig hilsen Heidi

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Blende vådfoderet?
« Svar #5 Dato: 10 August , 2010, 22:59 »
Jeg blender vådfoder. Når jeg har tid etc.
For at undgå at det bliver for vådt, suppeagtigt, tilsætter jeg hvedeklid og havregryn, til det holder op med at klistre.

Jeg betragter det som alternative opskrifter på 'hønseguf'.
Mvh
Erik Andersen

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Blende vådfoderet?
« Svar #6 Dato: 11 August , 2010, 07:02 »
Når jeg blender, er det fordi, så spiser de rub og stub, også ting de ellers ville gå uden om. Havregrynene kommes i, fordi de ikke gider, når det bliver for klistret og snasket.
Forleden havde jeg resten af en frokostplatte med lidt roastbeef, fiskefilet, diverse pynt m.m. det kunne ikke gemmes, så jeg blendede og blandede med havregryn.
Du kan tro, det var et hit.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Blende vådfoderet?
« Svar #7 Dato: 11 August , 2010, 07:05 »
Når jeg blender, er det fordi, så spiser de rub og stub, også ting de ellers ville gå uden om. Havregrynene kommes i, fordi de ikke gider, når det bliver for klistret og snasket.
Forleden havde jeg resten af en frokostplatte med lidt roastbeef, fiskefilet, diverse pynt m.m. det kunne ikke gemmes, så jeg blendede og blandede med havregryn.
Du kan tro, det var et hit.
Det lyder også som en lækker gang ruskomsnusk Marianne. Jeg er helt sikker på, at det også var røget lige ned i hønsemaverne ude på Overdrevsvej :D. (Og det er præcis i lign. situationer, jeg også bruger blenderen)
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"