Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Larmende røde amerikanere  (Læst 5497 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

PerHa

  • Gæst
Larmende røde amerikanere
« Dato: 17 Juni , 2008, 16:27 »
Hej
Mon der er nogen som kan hjælpe mig med et larmende, efterhånden stort problem ? ??? Vi har en lille hønsefarm på normalt kun 3 stk. I år har vi så dristet os til at købe 5 stk. Det er røde amerikanere, og vi har dem primært for at børnene og vi andre kan hygge om dem, og så få nogle gode æg fra dem. Nu er mit problem så, at de larmer utroligt meget. Allerede kl 4.30 begynder den første. Jeg tror det er når de har lagt deres æg. Så skal hele verden høre hvor stolte de er  :P - men det går altså ikke, da vi bor i et parcelhus kvarter, og at jeg snart ikke orker at blive vækket så tidligt mere !!! Er der noget at gøre, eller kan I hjælpe mig med at finde en anden race, som måske bedre egner sig til vores behov end røde amerikanere ??

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Larmende røde amerikanere
« Svar #1 Dato: 17 Juni , 2008, 16:48 »
du kan prøve at lave sort nat i dit hønsehus,,,, dvs. helt sort, man skal ikke kunne se en fjer for sig.
så er der er chance for at de holder sig i ro, til du lukker op.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: Larmende røde amerikanere
« Svar #2 Dato: 17 Juni , 2008, 17:36 »
Jeg er enig med Ina og vil blot tilføje, at jeg ikke tror det vil ændre så meget at skifte race. Alle høner er meget stolte når de har lagt deres æg og vil gerne fortælle det til hele verden.

Efterhånden vil de nok lægge senere og senere på dagen, men edet hjælper jo ikke på nattesøvnen lige nu.

Jeg har selv hængt en sort plasticpose op for vinduet i mit hønsehus og det har hjulpet meget ;)

God nattesøvn og sommer!