Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Udluftning i hønsehus uden træk  (Læst 5022 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Nannee91

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 9
Udluftning i hønsehus uden træk
« Dato: 03 Maj , 2017, 13:30 »
Hvordan har I lavet udluftning til hønsehuset, uden at der er risiko for træk hos hønsene?

Gerne med billeder til hvis det er muligt :D

Offline DoktorLarsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 241
Sv: Udluftning i hønsehus uden træk
« Svar #1 Dato: 04 Maj , 2017, 11:15 »
Hos mig var det meget simpelt. Efter at huset var bygget færdig gik jeg det efter. Samlingen mellem taget og gavlen var lidt utæt = udluftning.

Så nemt var det.  ;D

Men okay, om sommeren kan der godt være behov for lidt udluftning hvis der er gået lidt tid fra den sidste rensning af huset. En ide er at lave ventilationshuller, dække dem med voliernet og om vinteren sætte et låg over eller skydedør. Se evt. det her link:
http://www.backyardchickens.com/a/chicken-coop-ventilation-go-out-there-and-cut-more-holes-in-your-coop

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 825
Sv: Udluftning i hønsehus uden træk
« Svar #2 Dato: 04 Maj , 2017, 13:07 »
Min snedker satte sådan nogle fine ventilationsriste tror jeg de hedder i min fine nye hønsefræser. I hans øjne kunne intet mindre gøre det. Uhadada
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 825
Sv: Udluftning i hønsehus uden træk
« Svar #3 Dato: 04 Maj , 2017, 13:09 »
Forresten de ventilationsriste er købt ved harald nyborg til ca 40 kr stykket
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Nannee91

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 9
Sv: Udluftning i hønsehus uden træk
« Svar #4 Dato: 04 Maj , 2017, 14:09 »
Min snedker satte sådan nogle fine ventilationsriste tror jeg de hedder i min fine nye hønsefræser. I hans øjne kunne intet mindre gøre det. Uhadada

Skal der virkelig ikke mere til end det?  ???
Det er da fantastisk! De får slet ikke træt ved det?

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 825
Sv: Udluftning i hønsehus uden træk
« Svar #5 Dato: 04 Maj , 2017, 14:12 »
Nixen for lamellerne står på skrå nedad og så er det så fint indrettet at hvis du synes det bliver for koldt så kan du lukke disse lameller.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Nannee91

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 9
Sv: Udluftning i hønsehus uden træk
« Svar #6 Dato: 04 Maj , 2017, 14:13 »
Nixen for lamellerne står på skrå nedad og så er det så fint indrettet at hvis du synes det bliver for koldt så kan du lukke disse lameller.

Genialt! Lige det tip jeg havde brug for  :D
Tusind tak  /o

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 825
Sv: Udluftning i hønsehus uden træk
« Svar #7 Dato: 04 Maj , 2017, 14:18 »
👍
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner