Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Fast fodring til silkekyllinger  (Læst 2266 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline gitteholk

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 179
Fast fodring til silkekyllinger
« Dato: 11 Juni , 2010, 22:52 »
Jeg har bestilt fast fodringe til mine kyllinger i år. De skal sættes på når de er 6-10 uger gamle. Da der er forskellige ringstørrelse til høner og haner da har jeg et 10.000 kr spørgsmål :
1) Hvodan ser jeg forskel på så unge kyllinger om det er hønekyllinger eller hanekyllinger
2) En skruk har udruget æg både fra mine dværg og mine store silkekyllinger. Hvordan kan jeg vide hvem der er hvem?

Øv, man tror lige at alt er så gennemtænkt og så står man pludselig her med en laaaaaannnnnnng næse  ;)
Lys succex 1,3 Kobberfarvet Maran 1,6
Dværg kochin 0,3   Farvorelles 1,8  Sussex 1.3
Labrador 1     Dejlig mand og 3 børn

Offline Tina Holmberg

  • Bruger
  • Indlæg: 700
Sv: Fast fodring til silkekyllinger
« Svar #1 Dato: 11 Juni , 2010, 23:03 »
Tror selv de garvede opdrættere har meget svært ved at se forskel i den alder. Hvis jeg har en kylling, hvor jer er i tvivl, så sætter jeg både en hane- og en hønering på.
Nu har jeg ikke ringet silker, men tror du skal gøre det senest ved 8 uger, da det ellers kan være næsten umuligt at få ringen på uden vold.
1,2 kobberfarvet maran
0,3 birchen maran
1,2 araucana, rumpless
1,1 lys sussex & 0,3 gul sussex
1,1 alaskan malamute - den største & stærkeste af slædehundene

Offline Tommy Andersen

  • silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 484
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
Sv: Fast fodring til silkekyllinger
« Svar #2 Dato: 11 Juni , 2010, 23:08 »
Hej


Jeg har lavet samme nummer, bare i rugemskinen, det er ikke let at kende forskeld, kun de første dage, der er lidt størrelses forskeld, så sæt dem op p ået bord alle sammen og så se om der er forskeld, det gør jeg når det smutter.

Dværgene skal have ring på når de er 5-6 uger gamle.

Tommy