@ Lina
Det var mange ord for en sag som jeg kan høre at du virkelig brænder for. Og al ære og respekt for det. Og endnu mere ære og respekt for at du faktisk gør en del mere end blot at redde 12 stakler, gennem dit arbejde i Dyrenes Alliance.
Hvis det er en del af projektet, har jeg en meget bedre forståelse for dine holdninger.
Det jeg forsøger at agitere (og brug gerne det ord i dets fulde betydning) for, er, at i det store hele er værdien af 'hjælpearbejdet' for burhøns, værdiløst hvis det er rettet mod de høns der har været gennem 'slaveriet'. Indsatsen, hvis den skal have nogen virkning i praksis, skal være i den anden ende af maskineret, om man så må sige. Altså, på simpelt dansk, der skal arbejdes for at færre høns optages som 'slaver', med andre ord, industrien skal reduceres (helst lukkes ned hvis det står til mig).
Blot til orientering har jeg en datter, omkring din alder, som er meget aktiv i Anima og som flere gange har været på gaden med Anima, for at gøre opmærksom på det kummerlige liv industrien byder burhøns. Og bare for at have det på det rene, sympatiserer jeg ikke med alt hvad Anima står for. Deres kost ideer (stort set alle er veganere) har jeg svært ved at forholde mig positivt til.