Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!  (Læst 116204 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Børge Bech Jensen

  • Chicken rules
  • Bruger
  • Indlæg: 2 338
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #15 Dato: 24 Juni , 2010, 09:11 »
Husk lige en ting, noget der er receptpligtig i Danmark må ikke importeres.
Det går sikkert godt de fleste gange, men pludselig bliver det opsnappet, og så koster det kassen, med bøde osv...

Men ellers er jeg fuldstændig enig, det betaler sig meget ofte lige at vende snuden enten mod EU landene sydpå, eller mod England, inden man køber noget til adskillige hundrede kroner, der kan nemt være op mod omkring 50% at spare.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Susanne

  • Gæst
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #16 Dato: 24 Juni , 2010, 11:53 »
Lige lidt enig med Børge her!

Når produkter er receptpligtige i Danmark er det ikke uden grund. En læge/dyrlæge skal vurdere, om det er nødvendigt at udskrive produktet - oftest fordi alternativet (altså hvis det bare var i fri handel) har store og uoverskuelige konsekvenser ( overforbrug til fare for det enkelte individ, miljøbelastning, resistens o.a.)

Jeg tænker principielt her, og har ikke spor viden om nævnte produkt.  Og ved godt, at jeg kommer til at lyde lidt hellig, hvad jeg overhovedet ikke er - med mindre der er alvorlige ting på færde. Og det synes jeg faktisk menneskets omgang med ulovlig importeret medicin er. Vi kan ikke allesammen være vores egne læger/dyrlæger.




Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 955
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #17 Dato: 24 Juni , 2010, 12:12 »
Lige lidt enig med Børge her!
Når produkter er receptpligtige i Danmark er det ikke uden grund. En læge/dyrlæge skal vurdere, om det er nødvendigt at udskrive produktet - oftest fordi alternativet (altså hvis det bare var i fri handel) har store og uoverskuelige konsekvenser ( overforbrug til fare for det enkelte individ, miljøbelastning, resistens o.a.)
Jeg tænker principielt her, og har ikke spor viden om nævnte produkt.  Og ved godt, at jeg kommer til at lyde lidt hellig, hvad jeg overhovedet ikke er - med mindre der er alvorlige ting på færde. Og det synes jeg faktisk menneskets omgang med ulovlig importeret medicin er. Vi kan ikke allesammen være vores egne læger/dyrlæger.
Lige med hensyn til ormekure, så har det været muligt at købe i håndkøb i DK indtil for ganske nylig. Alle katte der spiser mus, får orm jævnligt og skal behandles.

Jeg har været ved dyrlægen i DK og betalt 200 kr. for 2 tabletter og receptgebyr - en helt sindssyg pris i mine øjne. Den første dyrlæge jeg ringede til ville have 550 kr. for en konsultation + prisen for tabletterne + receptgebyret :o. Vanvittigt! I UK koster 2 tabletter ca. 40 kr, og tabletten er 100% identisk med dem i DK, derfor løber jeg risikoen og importerer dem.

Ang. alt andet receptpligtig medicin, inkl. medicin til human brug, så er vi helt enige. Det skal man ikke købe over internettet. Dog tør jeg også godt købe helsekostpræparater fra certificerede internetsteder.
« Senest Redigeret: 24 Juni , 2010, 12:15 Fra Tanja Pedersen »
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Susanne

  • Gæst
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #18 Dato: 24 Juni , 2010, 12:22 »
Ja, jeg kan sagtens forstå, at man vil spare på de dyre produkter. Og er også sikker på, at ikke mange herinde ville misbruge receptpligtig medicin til vores dyr selvom vi fik det forærende i kassevis. (hmmm... og dog?) (Er selv ret tryg ved at have en dyrlæge ind over, hvis det ikke er en økseløsning)

Men hvad er mon begrundelsen for, at det, som før kunne købes i håndkøb nu er receptpligtigt? Nogen har åbenbart taget ansvar for en problemstilling og lovgivet derefter!

Ikke nogen let opgave, hvis vi alle bare tager loven i egen hånd for at spare penge.






Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #19 Dato: 24 Juni , 2010, 12:27 »
Jeg er helt enig med dig, Susanne.
Mvh Marianne

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 955
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #20 Dato: 24 Juni , 2010, 12:38 »
Nu blev jeg jo nysgerrig, og googlede derfor lidt rundt for at finde ud af, hvorfor ormekure er kommet på recept. Jeg fandt bl.a. denne tekst:

Hvorfor er der receptpligt på ormekuren?
Fra 1. august 1999 er medicin til behandling af orm i tarmkanalen hos dyr blevet receptpligtig. Begrundelsen for indførsel af receptpligten er først og fremmest, at man blandt de store husdyr (kvæg og svin) er nervøs for udvikling af resistens. Resistens betyder, at ormemidlerne mister sin virkning. Det kan ske, hvis midlerne bruges forkert. Den samme problematik forekommer blandt vores små firbenede venner, hunde og katte.
 
Hvad betyder det så for forbrugeren, at ormemidler til hund og kat er kommet på recept?
Umiddelbart betyder den en væsentlig fordyrelse. Der er kommet et ekstra led ind forhandlerkæden, nemlig apoteket. Det har betydet en ret væsentlig prisstigning på medicinen. Dertil kommer udgiften til at få stillet diagnosen eller det recepthonorar, som dyrlægen beregner sig for ordineringen og rådgivningen. Som eksempel kan det koste op mod 200 kr. (inkl. recepthonorar og medicin), inden man står med nogle få ormetabletter til en hund eller kat i hånden – mod tidligere ca. 70 kr.

Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Børge Bech Jensen

  • Chicken rules
  • Bruger
  • Indlæg: 2 338
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #21 Dato: 24 Juni , 2010, 13:14 »
Har også googlet lidt rundt, og det er lidt sjovt, at f.eks MilbeMax er receptpligtig i England, medens Drontal ikke er. Der findes flere andre produkter som heller ikke er receptpligtige i England.

Til gengæld kan man få MilbeMax i Australien uden recept, men de er vel også udviklingsmæssigt et stykke efter EU. (På nogle områder)

Men efter Dansk lovgivning, så er det forbudt at importere noget der er receptpligtigt, og hvis det bliver taget i kontrollen, så vanker der altså en bøde.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Susanne

  • Gæst
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #22 Dato: 24 Juni , 2010, 14:04 »
Og måske ved man, at en fordyrelse i sig selv vil medvirke til at begrænse forbruget.  Netop hvad man ønsker.


Offline JanR

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 686
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #23 Dato: 24 Juni , 2010, 16:03 »
Takker for dit tip Tanja /o /o

Offline Laila

  • Bruger
  • Indlæg: 476
  • Ovenover skyerne er Himlen altid blå
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #24 Dato: 24 Juni , 2010, 23:07 »
Super tip der!

Specielt fordi jeg i går fræsede nettet for at finde billigst mulig loppe-behandling! ( 7 katte + hund)
Og ekstra plus at man kan få ormemidler også! Det skal tjekkes ud skal det!
Bor på mit elskede Lolland;D
1,4 homo Sapiens sapiens afkom
0.1 Rottweiler
1,0 Krølhund ( Puddel)
4,3 Missekatte
0,1 Hamster
Og lidt fjerkræ ;)
610 L Akvarievand

Offline walter

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 520
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #25 Dato: 25 Juni , 2010, 00:39 »
hej Tanja
jeg handler i Tyskland man kan gå ind på en hvilken som helst Apotek og købe ormemiddel.jeg har begyndt at købe den ny generation"Frontline"da flåterne,lopperne osv.er ved at blive resistente for Frontline det hedder ADVANTAGE er lidt dyrere.
     4 pipetter      150kr.    10 ormepiller       80kr.
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

KarinP

  • Gæst
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #26 Dato: 25 Juni , 2010, 00:58 »
hej Tanja
jeg handler i Tyskland man kan gå ind på en hvilken som helst Apotek og købe ormemiddel.jeg har begyndt at købe den ny generation"Frontline"da flåterne,lopperne osv.er ved at blive resistente for Frontline det hedder ADVANTAGE er lidt dyrere.
     4 pipetter      150kr.    10 ormepiller       80kr.

Det kan man også i Sverige, der er rigtigt mange penge at spare på at købe f.eks Axilur (ormemiddel) derovre.


Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 955
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #27 Dato: 25 Juni , 2010, 07:23 »
Tak for tip til andre ormemidler og loppemidler Karin og Walter /o. Så prøver jeg Advantage næste gang jeg skal shoppe :).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 955
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #28 Dato: 25 Juni , 2010, 10:26 »
WAU!!!  :o

Jeg har i dag modtaget varerne fra England - 2 dages leveringstid, og alt er som det skal være. Hurtig ekspedition må jeg sige, "det spiller 100"  /o /o /o
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Malena

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 320
  • høns
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #29 Dato: 28 Juni , 2010, 22:02 »
Tak for tippet. Både det til UK (handler der tit) og tyskland. Nu kommer min kat hjem med orm meget ofte.. og det er tydeligt, da de sidder i pelsen. Et besøg hos dyrlægen og 200 kr fattigere. Katten blever ikke tjekket, jeg siger bare den har orm og så får jeg en ormekur. Min kat vil IKKE have piller, så jeg må købe den man prikker ud i nakken...
Helt fantastisk kan jeg se på deres hjemmeside i UK at de forhander dette mærke til ca 7£ for 4 stk !!!!

Så ja jeg tager chancen og køber der næste gang om ikke andet får jeg min ven til at sende det over til Dk.

Ormekur til mine ponyer er der altid dyrelæge hendover (equlap i slangerup) er billige og hurtige og jeg får tilsendt ormekuren med posten og resultaterne på mailen... hvis de har orm !!

Tanja, jeg har samme oplevelse som dig med køb af vare i UK. Har købt crem og maskare til halv pris og det kom 2 dage efter, wow !

+ 2 fell ponyer... men det er vist en anden sag... ;D