Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: "tomme" æg  (Læst 3596 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Snepryd

  • Bruger
  • Indlæg: 3
"tomme" æg
« Dato: 10 Maj , 2015, 14:14 »
Hjæææælp mine æg er der ingen kyllinger i!

Jeg har nu lyst mine 21 æg og der er ingen kyllinger i. Jeg har dværg Kochin i min hønsegård. 8 damer og en herre. De bliver fodret med æglægningspiller, korn og tørret majs. De går frit i haven mange timer om dagen, så deres foderstand burde være helt optimal. De er klippet - som de jo skal være, så hvad kan problemet være, er han mon gold? De er lige blevet et år og de 3 damer ligger som de skal på æggene(jeg har kamera på) og de 5 æg, jeg har fra en bekendt er der kyllinger i.
Måske er de ikke klippet nok- er der nogen der kan være behjælpelig med et billede af en klippet rumpe;)

Hilsen Lise
0,2,1 Dværg Kockin, 2,2 Dværg Brahma, 1,2 Pavlov, 0,2,1 Engelsk Arucana, 0,1,2 Maraner, 0,0,3 Orloff, 0,0,2 Purhøns, 0,1 Engelsk Arucana/Brahma, 0,1 Susex/Isa Brown, søn, datter, mand og en Coton de tulear.

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: "tomme" æg
« Svar #1 Dato: 10 Maj , 2015, 17:11 »
Du har selv fundet løsningen. Enten er hanen steril (det sker en gang imellem), eller også skal de studses i rumpetten. Det undrer mig dog at der slet ikke er hul igennem i bare et par af dine egne æg, hvis det kun er studsningen der er problemet. Men det er der måske nogle avlere af dværg-kochin der ved mere om?
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Snepryd

  • Bruger
  • Indlæg: 3
Sv: "tomme" æg
« Svar #2 Dato: 10 Maj , 2015, 18:14 »
Ja, det er underligt at der slet ikke er noget i! Da jeg er helt ny i hønseriet ved jeg ikke om de er klippet rigtigt og håber at nogen kan være behjælpelig:-)
0,2,1 Dværg Kockin, 2,2 Dværg Brahma, 1,2 Pavlov, 0,2,1 Engelsk Arucana, 0,1,2 Maraner, 0,0,3 Orloff, 0,0,2 Purhøns, 0,1 Engelsk Arucana/Brahma, 0,1 Susex/Isa Brown, søn, datter, mand og en Coton de tulear.

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: "tomme" æg
« Svar #3 Dato: 10 Maj , 2015, 18:35 »
Avler og opdrætter pt. Orpington som jeg altid klipper bagi, og jeg har tidligere avlet/opdrættet Dværg Kochin i ca. 20 år. Også disse havde behov for studsning bagi. Man klipper dun væk på meget dun rige racer som netop Dværg Kochin hører til, for at øge en ellers beskeden befrugtning. Jeg skriver beskeden, da jeg syntes at der altid, som Henriette også skriver, vil være nogle befrugtede æg imellem.
Det kunne desværre tyde på at din hane står til udskiftning.
Iøvrigt skal der klippes så meget væk at det ikke kan stryges dun ind over kloak mere. Hane: klip fra kloak og nedad.  Høne: klip fra kloak og opad.

Offline Snepryd

  • Bruger
  • Indlæg: 3
Sv: "tomme" æg
« Svar #4 Dato: 10 Maj , 2015, 20:42 »
Så har jeg klippet rigtigt. Det bliver desværre en udskifter. Tak for jeres svar:-)
0,2,1 Dværg Kockin, 2,2 Dværg Brahma, 1,2 Pavlov, 0,2,1 Engelsk Arucana, 0,1,2 Maraner, 0,0,3 Orloff, 0,0,2 Purhøns, 0,1 Engelsk Arucana/Brahma, 0,1 Susex/Isa Brown, søn, datter, mand og en Coton de tulear.