Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: "Hvide" Øreskiver  (Læst 5849 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: "Hvide" Øreskiver
« Svar #15 Dato: 02 Februar , 2012, 18:41 »
Jeg tror ikke at det er svamp. Jeg hælder mere til Jørn's teori om at det er fjerpilleri fra de andre høns. Her kan der smøres med hjortetaksolie.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Zoro

  • Gæst
Sv: "Hvide" Øreskiver
« Svar #16 Dato: 02 Februar , 2012, 18:46 »
Hmmm jeg prøver at behandle den mod svamp de næste par dage og ser hvad der sker.

De spiser alle sammen og ser egentlig sinde ud. De begynder faktisk at lægge æg nu.

I dag fik vi 5 æg mod 3 de andre dage. Og jeg ved at den der er helt uden fjer på halsen også har lagt æg idag. Har idag skiftet al bund materiale og rede materiale. Det begyndte at blive værre siden kulden begyndte.

Når men da de ellers har det godt behandler jeg det de næste par dage som var det svamp.

Hej igen Peter.

Det har formentligt bare intet med svamp at gøre, svamp er normalt heftigt ,og optræder  med nogle synlige sort/brunlige pletter til følge hos fjerkræ.

Hilsen Jørn.
« Senest Redigeret: 02 Februar , 2012, 18:47 Fra Jørn Clevin »

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: "Hvide" Øreskiver
« Svar #17 Dato: 02 Februar , 2012, 18:58 »
@ Peter Chr. Hansen.

Hej Peter.

Du kan være helt rolig det er blot dens med beboere, som hygger sig med at pille den hist og pist ved øre skiver og på hals.

NB: Du kan prøve at blande lidt vindruekerne olie med lidt hvidløg, og dubbe det på de afpillede steder af hønen.

Hilsen Jørn.

- og de synes ikke at hvidløgsmarineret kylling bare er mere lækkert? Vi har også én, der mangler fjer på struben. Tror, de andre piller hende.....
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: "Hvide" Øreskiver
« Svar #18 Dato: 02 Februar , 2012, 19:36 »
Har lige snakket med Storm-Olsen (Tine) i anden anledning. Hun sagde det var nogle hud-mider af en art, og løsningen var stronghold, som fås på recept hos dyrlægen. Men måske frontline også kan gøre det. Man kan få noget på sprayflaske, som er lige til at pifte under vingerne. Hvis det er det samme - og det ligner det i høj grad, så er det noget værre stads, som du skal få has på inden dyrene mister alle fjerene på hoved og hals.
For mig at se, virker det ikke som almindeligt fjerpilleri. Dyrlægen vil hurtigt kunne afgøre, om der er tale om mider.
Mvh Marianne