Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: "Blodpletter" hos kyllingerne?  (Læst 2371 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline AmandaH

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 15
"Blodpletter" hos kyllingerne?
« Dato: 27 April , 2011, 21:11 »
Hej, søger hjælp igen.
Jeg har den seneste tid (de sidste tre dage), lagt mærke til røde, blod-lignene pletter i bunden af buret hos mine kyllinger. (2½ uge gamle)
En af mine kyllinger virker lidt sløg, den "putter" sig meget, og leger ikke med de andrer, og gør ikke modstand, når de andre skubber til den, eller hakker på den. Jeg har dog set den spise et par gange.
Kan de være den der er skyld i "blodpletterne"? Eller er det normalt at der er det?

frida

  • Gæst
Sv: "Blodpletter" hos kyllingerne?
« Svar #1 Dato: 27 April , 2011, 21:21 »
Kunne det være sygdommen coccidiose (staves.. ???) Hvis det er, kræver det rimelig hurtigt behandling fra dyrlægen :-\

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: "Blodpletter" hos kyllingerne?
« Svar #2 Dato: 27 April , 2011, 21:22 »
Blod i afføringen(?) er sædvanligvis lig coccidiose, der kræver medicin. Du skal kontakte din dyrlæge hurtigst muligt. Medicinen er dyr, hvis du skal købe en hel portion så prøv at spørge om dyrlægen kan hjælpe med en mindre portion. Ellers er der måske hjælp at hente her på Forum. Hovedsagen er at det skal gå hurtigt. Held og lykke med dem.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: "Blodpletter" hos kyllingerne?
« Svar #3 Dato: 27 April , 2011, 21:24 »
Der skal helt sikkert ikke være blod nogen steder.
Har du haft kyllingen oppe og se den efter i sømmene, det kan være der er hul et sted, og det vil få de andre til at æde den, og det er ikke sjovt, så tjek hvor blodet kommer fra, og isoler den så den stadig er i selskab med de andre, men så de ikke kan røre den,,,,, lad os hører hvordan det går..
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline AmandaH

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 15
Sv: "Blodpletter" hos kyllingerne?
« Svar #4 Dato: 27 April , 2011, 21:44 »
Tak for jeres svar, nu hved jeg at jeg ikke bare skal lade den komme sig:)
Jeg har dog valgt at aflive den, da vi alligevælg har flere end det vi egentlig må have. (Vi må kun have 5 høns, når vi bor i Århus C)
Vi har heller ikke råd til medicin og dyrelæge-besøg.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: "Blodpletter" hos kyllingerne?
« Svar #5 Dato: 27 April , 2011, 22:23 »
Du skal holde meget øje med de andre kyllinger, for hvis kyllingen havde coccidiose, ja, så har du smitten, og der er en god sandsynlighed for, at de andre får det.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk