Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvem lægger æggene ??  (Læst 1890 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Flemming1234

  • Bruger
  • Indlæg: 13
Hvem lægger æggene ??
« Dato: 26 December , 2023, 15:10 »
Jeg har høns af forskellig alder ...og også bastarder  der lægger forskellige æg . Jeg tænker der er mange der gerne ville vide når de gamle høns begynder at gå ned i produktion eller måske holder helt op hvordan gør man ?? Kamera.?
Mit spørgsmål er om hanen ved det?...Helt seriøst . Når der er mudret kan man jo se hvem han hopper på ! Eller gør han det bare i random.? Han har helt klart nogle favoritter nogle af hønerne er helt smurt ind i mudder på ryggen mens andre er helt kridvide
Venlig hilsen Flemming.

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 936
Sv: Hvem lægger æggene ??
« Svar #1 Dato: 27 December , 2023, 18:11 »
Det er lidt svært at bedømme hve4m der lægger æg og ikke.
I min flok på 8, ved jeg hvem del lægger æg - mest fordi der er grøn/blå, mørkebrune og hvide æg. De hvide, eller retter det ene æg der kommer med flere dages mellemrum er den hvide med et brunt skær over fjerdragten. Den anden helt hvide lægger ikke æg - for tiden. Begge er gamle damer som burde på pension, men de hygger sig og får lov til at fortsætte.
Det jeg forsøger at fortælle dig er, at du skal besøge hønsehuset ofte og så lure af, hvem der er i rederne og så kikke efter senere, så ved du hvem der lægger hvad og hvornår.
Hanen - om han ved hvem der er i æglægning eller ej - det ved jeg ikke. Kun at når hønnikerne bliver røde i kammen, så stiger hans interesse for dem.