Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Æg hvornår?  (Læst 3386 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline LisetteK

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 34
Æg hvornår?
« Dato: 10 Oktober , 2016, 09:03 »
Hej alle

Jeg har i sommers fået 4 store Maran kyllinger. De er nu 5 mdr. og bliver den næste uges tid trappet over på "fuld-af-pep" som er et tilskuds- æglægningsfoder. Før det har de fået samme mærke (Møllerens) bare til kyllinger, samt korn og muslingeskaller + de går frit hele dagen.

Burde de ikke begynde at lægge æg nu her, eller er det blevet for mørkt og koldt? Skal jeg forvente at de lægger æg til vinter? Og er deres foder godt nok eller er der andet jeg skal supplere med?

På forhånd tak :-)

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Æg hvornår?
« Svar #1 Dato: 10 Oktober , 2016, 16:12 »
5-6 måneder er den normale alder for start æglægning. Mine de ældste høner (lagt tidligt til) er begyndt med at lægge æg og har gjort dette i nogle uger efterhånden.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Æg hvornår?
« Svar #2 Dato: 10 Oktober , 2016, 16:42 »
At racehøner især af de lidt større typer venter til de er et halvt års tid med at lægge æg er ikke unormalt.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline LisetteK

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 34
Sv: Æg hvornår?
« Svar #3 Dato: 10 Oktober , 2016, 17:19 »
Okay, tak for svar, så venter jeg tålmodigt - lidt endnu ;)