Jeg vil også gerne præsentere mig. Jeg har været her på forum et stykke tid, først bare for at kikke, nu også meddebatør og har taget mig sammen til at lave min egen blog.
Jeg bor på landet Rødby, sammen med mine 2 børn, 3 ponyer og efterhånden rigtig mange høns og kyllinger.
Jeg valgte hybrider så opstartsfasen med hensyn til æg ikke ville blive så lang, men har købt Lys Sussex og har ruget nogle silke ud fra Berit, de er kun 1 måned gamle, så der går jo lidt tid med æg der.
Jeg vil rigtig gerne ende op med nogle blå, grå og sorte nuancer i silke og vil også rigtig gerne lære lidt mere om disse og om hvordan farverne bedømmes, silkerne er til pynt og de små nuttede æg elsker børnene. Samt Sussex til kød og æg.
Hybrider kommer langsomt til at blive udskiftet med racerene, når nu de ikke kan længere.
Jeg udstiller og avler selv lidt indenfor hesteverdenen og kunne også tænke mig at se lidt til denne verden hos hønsene.
Det er 6 år siden jeg sidst har haft høns, der havde jeg italienere (de fløj altid væk sammen med fasanerne ) silker og hybrider. Denne gang prøver jeg også med Sussex for at se om jeg kunne få lidt kød, der var værd at spise, italienerne har jeg opgivet, for jeg kan godt lide at have hønsene fri på området i efterår og vinterperioden.
Jeg er uddannet Social og sundhedsass. men arbejder ikke særlig tit, da jeg er så uheldig at have fået bechet syndrom, som er sygdom der minder lidt om gigt og fibromyalgi, samtidig med at jeg lider af depressioner. Så for to år siden fik jeg en
førtidspension, siden da har jeg vænnet mig til tanken og fylder min hverdag med børn, heste og ridning, høns og kyllinger, samt et faldefærdig hus, der bliver repareret på de dage jeg har det godt.
Jeg vil også sige tak til alle de der har hjulpet mig godt igang her på forum, jeg for ofte et lille grin og smil på læberne når jeg læser nogle af de indlæg der er her på forum.