Nu har jeg set det med, det er da ......
Siden sidst har vi - anden og jeg - hygget os med at - jeg står vagt mens hun spiser sin morgenmad. Hun er som bekendt ikke venner med de voksne høns, og de mener sig berettiget til at spise, alt hvad jeg servere. Det er også næsten rigtigt, for AnnaBell spiser ikke madrester fra køkkenet, hun kan godt forsøge at smage på det, men nej.
Så heller majs. Hun får enten dem jeg har i en døse i køkkenet eller hun vimser bag efter mig over til stalden og gerne ind til der hvor maden står. Hvis så en af hønsene opdager jeg fodre hende, så....., men det klarer vi, jeg står for, som når svinedrengen kyssede prinsessen og det er hun - AnnaBell helt på det regne med, hun er ganske klar over hvad det går ud på.
Så er der de fire nye - en hønnike og tre hanekyllinger fra i sommers, de er vokset op med hende og kender alt til at blive smit væk fra det jeg kommer med. De gamle høns og hanen spiser først. Men det er skægt at se, for de fire og AnnaBell, de kan godt finde ud af at spise sammen - sådan næsten da. AnnaBell forsøger at jage dem væk, men de ved godt hun ikke mener det så slemt, de bliver bare ved med at spise majs og så deles de om det.
Men så i går, så var den gal igen, AnnaBell humpede på det samme ben igen og hun mangler over halvdelen af sine halefjer. I dag gik det straks meget bedre og glad var jeg.
Mit automatiske lukkesystem af lågen til hønsehuset har ikke virket i måneder, så jeg har lukket manuelt - når jeg husker det og gi.... Det kan ikke blive ved, men der er noget galt med strømmen, så i går lavede jeg en ny forlænger ledning og tilsluttede systemet igen.
Men glemte at sætte det på automatisk - så her til aften gik jeg så i gang med at foretage de sidste rettelser for at systemet skal virke fra i morgen tidelig,
Jeg glemte at slukke lyset i hønsehuset, da jeg kørte ud for at spise i aften, så det brændte da jeg kom hjem og gik ind for at stille uret på lukke/åbne systemet. Jeg ved helt bestemt, at alle høns er gået ind via hullet i væggen med lågen. For jeg åbnede den da jeg kørte bort. DVS de er gået ind via hønsegården og IKKE via laden, og hvem sad under brættet under hønsepindene - - - - ja rigtigt - ANNABELL. Hun har ALDRIG været inde i hønsehuset, hun har boet på den anden side af væggen ind til det, men aldrig inde, hvad er nu det for noget ?? Det er jeg bare helt ovenud glad for, for der er hun jo sikret mod ræve mm. End når hun sover i det fri . men hvordan pokker har hun fundet ind og hvorfor ??