Forum > Høns

æg forsendelse

(1/3) > >>

kristiank:
hvis man sender æg med post eller pakketrans, hvordan skal de så embaleres, i alm æggebakke i en kasse hø eller hwa.

Rixen:
Jeg har sendt en del rugeæg efterhånden..

Æggene vikles i køkkenrulle i æggebakken som placeres midt i en pæn stor papkasse som er foret god med hø/halm..der fyldes godt til med halm/hø, så bakkerne ikke kan bevæge sig i kassen..

-det plejer at gå fint med denne metode..

frydensberg:
jeg modtag for snart et par måneder siden 14 æg.
De var alle befrugtede og voksede fint (12 klækkede), så det må have virket fint med den indpakning de havde:

Æggene var hver for sig pakket ind i ½ stykke køkkenrulle, derefter var de lagt i en almindelig æggebakke med låg. Æggebakken var stillet ned i en papkasse med hø, så der var hø hele vejen omkring.
-og så vil jeg anbefale at man skriver "forsigtig glas" (eller "forsigtig æg") på pakken med en sprittus. Jeg tror ikke at det kan betale sig, at betale for forsigtig pakke. Men det er jo mennesker der håndtere pakkerne og de fleste vil naturligt tage hensyn...

Mine kyllinger er 5 uger nu og store og flotte!

Held og lykke :-)

jes.l.h:

--- Citat fra: frydensberg efter 21 April , 2013, 20:44 ---.
-og så vil jeg anbefale at man skriver "forsigtig glas" (eller "forsigtig æg") på pakken med en sprittus. Jeg tror ikke at det kan betale sig, at betale for forsigtig pakke. Men det er jo mennesker der håndtere pakkerne og de fleste vil naturligt tage hensyn...

Mine kyllinger er 5 uger nu og store og flotte!

Held og lykke :-)

--- Afslutning på citat ---

Det kan ikke længere lade sig gøre og sende forsigtig post. Det begreb er åbenbart forsvundet ud af postdanmark. Om det kan svare sig og skrive forsigtig på pakken ved jeg ikke. En stor del af håndteringen idag er maskinelt

Tanja Pedersen:
Jeg pakker også æggene ind enkeltvis i køkkenrulle. Ned i en æggebakke. Æggebakken i en stor papkasse der er foret med bobleplast og avispapir. Æggene er kommet hele frem hver gang.

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version