Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Flot Brahmahane!!  (Læst 8353 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Flot Brahmahane!!
« Dato: 22 April , 2012, 22:16 »
Så fik jeg købt en ny Brahmahane til mine haneløse brahma damer  :)
Syntes at han er rigtig flot. men hvad farve er han? Måske splash? eller bare en god blandet farve..
Meningern er at han skal gå sammen med nogle blå og sort brahma høns. Der må da kunne blive nogle flotte kyllinger ud af denne sammensætning.. :D
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline ghj

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 153
  • En smugle tosset er man vel altid...
Sv: Flot Brahmahane!!
« Svar #1 Dato: 22 April , 2012, 22:22 »
Wow han er godt nok flot ,har ikke forstand på hvad farve han er men smuk det er han ihvertfald.. Tillykke med ham.. /o
0.2 Orpington,1Blå,1Gul
0.1 Farverolle,Hvede
0.2 Brahma,Guld sort/båndede
0.2 Maran,Kobberfarvet
0.6 Isa brown
0.3 Gadekrys,lægger lysegrønne æg
0.2 Dv.Kochin,Sort
0.1 Dv.Kochin,Gul
1.3 Dv.silke m.skæg,Hvid
0.1 Dv.silke,Sort
1.0 Engelsk Springer Spaniel
1.0 Amr.Cocker Spaniel
Div.Katte og en husbond

Offline Peter Agger

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 125
Sv: Flot Brahmahane!!
« Svar #2 Dato: 22 April , 2012, 22:23 »
Ja, han er stor og flot, men sig mig, har han været i den lille transportkasse der står bag ham, så trænger han da til at strække sig.
Jeg har iøvrig en rigtig fin Brahmaflok, 1,6 efter kyllinger fra dig, og jeg vender helt sikkert tilbage.
Hilsen
Peter

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: Flot Brahmahane!!
« Svar #3 Dato: 22 April , 2012, 22:29 »
Ha ha..ja han har faktisk være i den "lille" kasse bagved. Det er faktisk en ekstra stor transportkasse..men brahmahaner er jo noget store  ;)

Han sad der kun 30 min  ;D
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: Flot Brahmahane!!
« Svar #4 Dato: 22 April , 2012, 22:31 »
Peter: du skal være velkommen.
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Frank H. Kristensen

  • Bruger
  • Indlæg: 1 771
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: Flot Brahmahane!!
« Svar #5 Dato: 22 April , 2012, 23:41 »
Nu er billederne ikke så store igen, men han minder om kackifarvet og jeg synes også han er flot.
Nogle af hans halefjer kunne måske tyde på at han er splash, men af hvad kan jeg ikke svare på. Ved du om muligheden for at det måske var en splash efter Guld blåbåndede. For ellers ved jeg ikke hvad han kunne være et mix af. Det kan måske afsløres ved avlen om ikke i første generation, så i anden hvis han bliver sadt tilbage på nogle af hans hønekyllinger.

Held og lykke med ham.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Flot Brahmahane!!
« Svar #6 Dato: 22 April , 2012, 23:50 »
Han ser godt ud uanset hvilken farve han måtte være.

Et generelt råd - når I vedhæfter billeder så lad være at formindske dem for meget. Billedstørrelse for enkelt billeder på ca 500 kb er glimrende. De små billeder kan det være svært at få noget brugbart ud af.
Mvh
Erik Andersen

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: Flot Brahmahane!!
« Svar #7 Dato: 23 April , 2012, 09:57 »
I skal da ikke snydes for nærbilleder. Jeg prøver lige med et størrer billede. Tænker også der er lidt "guld" i ham..
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Flot Brahmahane!!
« Svar #8 Dato: 28 April , 2012, 15:29 »
Splash med guld "fejl" :) dejlig hane
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Flot Brahmahane!!
« Svar #9 Dato: 28 April , 2012, 17:33 »
Hvilke farve høner skal han så gå med ?
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Kate

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 816
Sv: Flot Brahmahane!!
« Svar #10 Dato: 28 April , 2012, 17:49 »
Han er flot  /o til lykke med ham.

Hvis i klikker på teksten nedenunder billedet, så bliver billedet større.
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: Flot Brahmahane!!
« Svar #11 Dato: 28 April , 2012, 18:25 »
Han skal gå sammen med sorte og blå høns  ;)
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: Flot Brahmahane!!
« Svar #12 Dato: 28 April , 2012, 18:27 »
Men vil da gerne vide hvilke farver jeg kan forvente..når han går med sort og blå høner.

Mulighed er også for at han kan gå med guld/sort båndet høns..
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Flot Brahmahane!!
« Svar #13 Dato: 28 April , 2012, 18:44 »
Hvis du sætter ham sammen med guld sort/båndede høns, så vil jeg gerne købe rugeæg fra dem.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Frank H. Kristensen

  • Bruger
  • Indlæg: 1 771
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: Flot Brahmahane!!
« Svar #14 Dato: 28 April , 2012, 18:51 »
Når man ikke ved hvad baggrunden er for ham kan det være svært at sige hvad der kan komme ud af det, men kan prøve med et nogenlunde kvalifiseret gær ud fra hvad vi tror han er.

Sammen med de Blå og Sorte høner vil kyllingerne blive blå og splahs med mere eller mindre guld i sig. Især Hals og saddelbehæng og måske også brystet vil have Guld på sig.

Sammen med de Guld sortbåndede vil kyllingerne måske falde ud som noget Guld blåbåndede eller noget lignene, men en større sandsynelighed vil nok være noget Blå med Guldtegning rundt omkring.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen